OC / CM - Begint eer ge Bezint
Ik heb btw goede ervaringen met Gistron en Perfect Systems. Hier heb ik mn eigen peecee aangeschaft in delen.
"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."
Hoe kom jij aan bijna 500 postsOp vrijdag 08 maart 2002 18:24 schreef Scatman_II het volgende:
hm, thx... Waar staatie?
naja
[edit] deed het zelf fout.. zette link naar PW neer hier
We hebben ook gewoon een winkel trouwens...
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Ik heb altijd goede dingen gehoord over Alternate (behalve dat ze duur waren, maar dat is ook niet meer geloof ik)Op vrijdag 08 maart 2002 20:12 schreef dreeke het volgende:
Koop maar bij Alternate jahik werk er
We hebben ook gewoon een winkel trouwens...
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/419589
Als puntje bij paaltje komt schroomt men zich er blijkbaar niet voor om zich niet aan de wet te houden.
Het was idd een Club Radeon 7500, en dat WIST die gast ook want hij heeft een OEM versie besteld.
Wie verwacht dat een pc zaak een duidelijk gebruikte kaart terugneemt?? De plakkerige zooi zat nog op de chipset
Er wordt hier verwacht dat wij een gebruikte kaart die NIET in nieuwstaat is, terugnemen.
En dat kon je zien aan? Was ie aangebakken?Op vrijdag 08 maart 2002 20:18 schreef dreeke het volgende:
ooh die gast heb ik aan de telefoon gehad jah.... die kaart was overigens WEL overgeclocked... Heb dat ding nog in me hand gehad.
Irrelevant, er is geen reden nodig om een koop op afstand te ontbinden. Al vond ie de kleur niet mooi, zelfs dan had je 'm terug moeten nemen.Het was idd een Club Radeon 7500, en dat WIST die gast ook want hij heeft een OEM versie besteld.
Elk product dat open wordt gemaakt verkeerd vanaf dat moment niet meer in nieuwstaat! Dat doet niet af aan het recht tot ontbinding, maar dat wil er blijkbaar niet in.Wie verwacht dat een pc zaak een duidelijk gebruikte kaart terugneemt?? De plakkerige zooi zat nog op de chipset
Er wordt hier verwacht dat wij een gebruikte kaart die NIET in nieuwstaat is, terugnemen.
Plakkerige zooi? Tja, wie moet ik nu geloven? In de originele thread wordt daar geen melding van gemaakt. Ook niet in de officiele replies van jullie bedrijf trouwens in die thread, waarom zou dat zijn?
Er zaten sporen van koelpasta op de chipset die niet op de kaart horen te zitten.Op vrijdag 08 maart 2002 20:36 schreef Sovereign het volgende:
[..]
En dat kon je zien aan? Was ie aangebakken?
[..]
Dus niet... die kaart was een typisch geval van user abuse.Irrelevant, er is geen reden nodig om een koop op afstand te ontbinden. Al vond ie de kleur niet mooi, zelfs dan had je Žm terug moeten nemen?
Er is geen enkele winkel waar jij eerst thuis een produkt mag misbruiken en daarna geld terugvragen.
Met nieuwstaat wordt bedoeld dat een kaart nog GEBRUIKT kan worden, bijvoorbeeld in 1 van de desktop pc's die Alternate intern gebruikt.Elk product dat open wordt gemaakt verkeerd vanaf dat moment niet meer in nieuwstaat! Dat doet niet af aan het recht tot ontbinding, maar dat wil er blijkbaar niet in.
Deze kaart was gewoon BRAK omdat een klant er mee geklooid had.
De algemene voorwaarden staan op onze bonnen. Kan er zo een voor je inscannen.
woensdag 11 uur had ik hem.
Gistron roeleert !
De klant draait het natuurlijk zo dat het net lijkt alsof Alternate totaal geen service biedt.
/me werkt op de alternate service afdeling
Goed de zaak verdedigt trouwens Dreeke
Dit is niet de reden die is aangedragen door jullie bedrijf in die andere thread. Hoe komt dat?Op vrijdag 08 maart 2002 20:40 schreef dreeke het volgende:
Er zaten sporen van koelpasta op de chipset die niet op de kaart horen te zitten.
Nogmaals, je komt nu met een heel ander verhaal op de proppen dan jullie aan die persoon hebben geschreven. Ik lees daar helemaal niets van user abuse. Waarom is dat zo?Dus niet... die kaart was een typisch geval van user abuse.
Er is geen enkele winkel waar jij eerst thuis een produkt mag misbruiken en daarna geld terugvragen.
En waarom lees ik dat dan niet in de replies van het "hoofd klantenservice"? In zijn antwoord wordt een verhaal opgehangen dat het product open is geweest en daarom niet kan worden teruggenomen, niet dat de koper ermee geknoeid zou hebben.Deze kaart was gewoon BRAK omdat een klant er mee geklooid had.
En terzijds, de antwoorden van het "hoofd klantenservice" sloegen nergens op, juridisch gezien. Dat alleen al zet een vet vraagteken bij de gedachtegang die Alternate erop na houdt. Of wil je hier beweren dat die emails verzonnen zijn?
Volgens mij ben jij wat bevooroordeelt? Komt vaker voor hoor, als je ergens werkt voel je vaak een band met dat bedrijf ook al doen ze van alles fout en ben je geneigd dingen goed te praten.Op vrijdag 08 maart 2002 20:46 schreef Mr.Blonde het volgende:
/me werkt op de alternate service afdeling
Goed de zaak verdedigt trouwens Dreeke
Ik denk dat ik hier wel wat meej kan... Thx all...
Maareh, er zijn nogal wat tegenstrijdige verhalen about alternate duz...
Van gistron heb ik meer gehoord jah, zijn er nog meer mensen met positieve ervaringen met Gistron?Op vrijdag 08 maart 2002 20:46 schreef superjoost het volgende:
gistron, heb ik maandagmiddag (5uur) een pc besteld,
woensdag 11 uur had ik hem.
Gistron roeleert !
Verwijderd
Gistron is wel een redelijk goede winkel, maar sommigen hebben er ook minder goede ervaring mee: http://www.gistron.nlOp vrijdag 08 maart 2002 21:03 schreef Scatman_II het volgende:
[..]
Van gistron heb ik meer gehoord jah, zijn er nog meer mensen met positieve ervaringen met Gistron?
Ik vind CTW ook erg goed, alleen een beetje duur helaas
Verwijderd
Vandaag nieuwe systeempje opgehaald daaro , ik heel vrolijk alles in elkaar schroeven. Aan knopje indrukken ...niks. Voeding kaput , of niet goed aangesloten
En ze zijn zo "slim" om de schroefjes af te plakken met een zegel ivm garantie
Verder hebben ze wel een goeie levertijd...
k'kon nix vinden om het anders in te zettenOp vrijdag 08 maart 2002 21:06 schreef ByMeSDy het volgende:
waarom zet je dit trouwens in HK
ook niet echt lang gezocht eigelijk...
Verwijderd
als de ptt alles had geleverd had ik mijn gister bestelde pc al in elkaar kunnen zetten vandaag
informatique.nl roelt
proberen we die ook...Op vrijdag 08 maart 2002 21:23 schreef Juggernaut het volgende:
www.informatique.nl
als de ptt alles had geleverd had ik mijn gister bestelde pc al in elkaar kunnen zetten vandaag
informatique.nl roelt
ICOp vrijdag 08 maart 2002 21:33 schreef ByMeSDy het volgende:
yep, informatique is ook goed, alleen niet erg goedkoop.
Hoe kom je er in godsnaam bij dit in de HK te plaatsen
In dit specifieke geval was het echt overduidelijk fout klant.Op vrijdag 08 maart 2002 20:54 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij wat bevooroordeelt? Komt vaker voor hoor, als je ergens werkt voel je vaak een band met dat bedrijf ook al doen ze van alles fout en ben je geneigd dingen goed te praten.
Overigens gebeuren er ook nog zat dingen op m'n werk die ik anders had opgelost t.o.v de klant, ik probeer zeker geen dingen goed te praten al heb je wel gelijk dat ik vanuit een ander standpunt kijk.
Verwijderd
misschien wil hij er geen posts bijOp vrijdag 08 maart 2002 23:33 schreef havana het volgende:
Move > [forum=6]
Hoe kom je er in godsnaam bij dit in de HK te plaatsenNaja, igg moved. Er zijn ook nog hardware fora hoor
Je kan trouwens gewoon je normale stuff @ NoRRoD halen, is wel handiger voor garantie, opsturen en garantie werkt toch moeilijker, hier iig, dan het ff brengen en meteen nieuwe meenemen
Alleen daar hebben ze volgens mij geen ECS k7s5a
Overduidelijke fout klant? Nogmaals, dat blijkt totaal niet uit jullie "officiele" communicatie met hem. Waarom komen jullie hier nu pas mee in plaats van hem daarmee meteen te confronteren?Op zaterdag 09 maart 2002 08:37 schreef Mr.Blonde het volgende:
[..]
In dit specifieke geval was het echt overduidelijk fout klant.
Overigens gebeuren er ook nog zat dingen op m'n werk die ik anders had opgelost t.o.v de klant, ik probeer zeker geen dingen goed te praten al heb je wel gelijk dat ik vanuit een ander standpunt kijk.
Als een klant een product dermate verknoeid dat het niet meer verkoopbaar is, dat zeg je toch meteen? Daar wacht je toch niet mee, om dan maar een lulverhaal op te hangen wat juridisch gezien gewoon fout is!? Zoals ik al zei, dat laatste doet al de bel rinkelen bij mij.
Ook al zou jullie verhaal waar zijn, dit is zeker een vraag die de kantonrechter zou stellen en jullie daarop hard zou afschieten omdat een dergelijke reactie gewoon inconsistent is.
ike teminste nietOp vrijdag 08 maart 2002 21:03 schreef Scatman_II het volgende:
[..]
Van gistron heb ik meer gehoord jah, zijn er nog meer mensen met positieve ervaringen met Gistron?
Ik weet zelf heel goed wat er wel en niet goed is aan Alternate en ik zeg niet dat er nooit fouten voorkomen, maar over het algemeen zijn er veel meer tevreden klanten dan ontevreden. Alleen de positieve dingen zie je bijna nooit terug, omdat dit normaal wordt geacht.Op vrijdag 08 maart 2002 20:54 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij wat bevooroordeelt? Komt vaker voor hoor, als je ergens werkt voel je vaak een band met dat bedrijf ook al doen ze van alles fout en ben je geneigd dingen goed te praten.
Valt trouwens op dat de meeste negatieve reacties in de shop survey getypt zijn als kromme Nederlandse zinnen en onbenulligheid.
De shopsurvey wordt bij Alternate zeker wel gelezen, maar een aantal dingen zijn gewoon erg opgefokt in tegenstrijding met de waarheid.
Als je als consument die dingen leest ga je er automatisch al vanuit dat de klant gelijk heeft.
Hoe kunnen er stickertjes zitten op schroefjes die jij zelf erin hebt gedraaid??Op vrijdag 08 maart 2002 21:09 schreef RastaMan het volgende:
omg geen alternate..
Vandaag nieuwe systeempje opgehaald daaro , ik heel vrolijk alles in elkaar schroeven. Aan knopje indrukken ...niks. Voeding kaput , of niet goed aangesloten
En ze zijn zo "slim" om de schroefjes af te plakken met een zegel ivm garantie![]()
Verder hebben ze wel een goeie levertijd...
OWJA
Verzenden gaat bij Alternate onder rembours, dus als je het voor 15:00 bestelt en het ligt bij ons in voorraad wordt het de volgende werkdag bezorgd. Je kan op de website zien of het voorradig is.
Winkels zoals Informatique en Gistron zijn denk ik ook wel betrouwbaar hoor
Begrijp me goed, ik benadeer dit puur vanuit de juridische kant en dan zie ik gewoon zeer grove fouten. En als jurist is het je taak je client zo goed mogelijk te verdedigen.Op zaterdag 09 maart 2002 14:59 schreef dreeke het volgende:
Als je als consument die dingen leest ga je er automatisch al vanuit dat de klant gelijk heeft.
Verwijderd
- Mr.@ www.mr-at.nl
- Mycom www.mycom.nl
Slechte ervaringen:
- Venema Computers: www.venemacomputers.com
Verwijderd
Heb er ooit een pctvkaartje besteld en een kapotte gekregen.
Terugsturen en omruilen dacht ik. Niet dus: nee meneer die kaart sturen we terug naar de leverancier en dan wordt ie gerepareerd. We praten hier over een kaartje van 150 gulden destijds. Na 6 weken wachten kon ik ineens wel een nieuwe krijgen. Nee, dit is echt een
Er is er voor mij maar 1: www.informatique.nl kun je ook mooi zien of alles op voorraad is. Misschien wat duurder maar superservice. Ook als spullen defect blijken te zijn. Overigens vindt ik dat je een zaak pas kunt beoordelen wanneer je aanspraak op de garantie hebt moeten doen.
Verwijderd
Ze leveren altijd de volgende dag, en maar €5,- verzendkosten.
Soms is het alleen een beetje jammer dat ze zo snel zijn:
Ik had een IDE-controller besteld via internet, maar 10 minuten laten leek het me ook wel makkelijk om er gelijk een schijf bij te bestellen, dus ik metteen bellen of dat nog in hetzelfde pakketje kon, maar helaas was het al opgehaald door de PTT.
Dus toen kon ik 2x die €5,- betalen...
Verwijderd
Weet vantevoren wat je precies hebben wilt; verkopers weten soms echt niks, of lullen maar wat, of vertellen ongewild verkeerde dingen. Zorg gewoon dat jij die gasten kan vertellen hoe het zit!
-Ik ga zelf voor de reguliere hardware naar de NoRRoD. Altijd topservice, koel personeel. Voor speciale gevallen, zoals mijn Zalman, bestel ik soms wel, werkt ook goed, maar de verzendkosten zijn redelijk hoog vind ik, en ik moet er niet aan DENKEN dat het stuk gaat binnen de garantieperiode, gewoon gezeik, geen zin in! En in een winkel kan je de verkoper heel eenvoudig onde de toonbank lullen!
Zoek gewoon de goedkoopste winkel bij jou in de buurt, haal daar de boel zelf even op! Lekker simpel!
Verwijderd
idd, doe ik ook. Alles van de NoRRoD, alleen dingen die ze daar niet hebben haal ik dus ergens andersOp zaterdag 09 maart 2002 21:11 schreef Coolcase het volgende:
Zoek gewoon de goedkoopste winkel bij jou in de buurt, haal daar de boel zelf even op! Lekker simpel!
kortom: voor mij geen Norrod
Verwijderd
idd, ze zijn wel een beetje slordig daaro, maar ik krijg altijd, helaas wel met wat vertraging, garantie. En als er iets anders in de doos zit dan wat je wilt, krijg je meteen het goede, want ze ruilen zonder zeuren alles daar om binenn 8 dagen.Op zaterdag 09 maart 2002 21:18 schreef Scatman_II het volgende:
ik heb gewoon geen zin in die Norrod, zeker niet in Zwolle... ben er een paar keer geweest -> stond er file met mensen met kapotte HD's die al 3 weken op een nieuwe w88, ik ken 2 mensen die wat anders in de doos hadden zitten dan erop stond...
kortom: voor mij geen NorrodPC zaak hier in de buurt is wel goed, maar veel te duur voor mijn kleine bankrekening...
Jij had toch contacten daaro zei je?..Op zaterdag 09 maart 2002 21:25 schreef ByMeSDy het volgende:
[..]
idd, ze zijn wel een beetje slordig daaro, maar ik krijg altijd, helaas wel met wat vertraging, garantie. En als er iets anders in de doos zit dan wat je wilt, krijg je meteen het goede, want ze ruilen zonder zeuren alles daar om binenn 8 dagen.
Er is ook een winkel in Duitsland die nog een stuk goedkoper is... weet ff niet uit m'n hoofd, maar de Xtasy GF4Ti4600 in de pricewatch verwijst er naar, de Asus V8200 trouwens ook, maar dat bleek een Ti200 te zijn..
Verwijderd
Ik heb daar al meerdere dingen omgeruild, die achteraf helemaal niet stuk bleken te zijn, ik heb eens en kassabon opnieuw laten printen in 2 delen, enzovoort. Gewoon goed. En niet zeiken daaro.
Maar ze hebben niet alles: je kan niet kiezen voor bepaalde merken hdd's, ze hebben soms heel erge koelers, en geen keus daarin, ze hebben geen losse fan's, fanadapters, Zalman's
Geen kwaad woord over Groningen... Maar sinds ik daar niet meer woon en duz in Zwolle zit, gaat dat niet op...Op zaterdag 09 maart 2002 21:39 schreef Coolcase het volgende:
Juist. NoRRoD dus! (Groningen)
Ik heb daar al meerdere dingen omgeruild, die achteraf helemaal niet stuk bleken te zijn, ik heb eens en kassabon opnieuw laten printen in 2 delen, enzovoort. Gewoon goed. En niet zeiken daaro.
Maar ze hebben niet alles: je kan niet kiezen voor bepaalde merken hdd's, ze hebben soms heel erge koelers, en geen keus daarin, ze hebben geen losse fan's, fanadapters, Zalman's. Maar daar hebben ze ook helemaal geen belang bij om te verkopen denk ik! (ik dus wel!!!
)
imo is het personeel hier nogal onbeleefd en zijn er(te) vaak w8rijen & mensen die andere spullen krijgen dan ze besteld hebben....
ps alternate niet doen want ik ken iemand, die bestelde er dus eerst best veel maar als het dan op garantie aankomt gaat het nooit echt soepel
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Bullshit, laatst nog een isdn kaart gekocht en teruggestuurd omdat ie overbodig was. Kreeg gewoom mijn geld teruggestortOp vrijdag 08 maart 2002 20:16 schreef Sovereign het volgende:
Ik zou niet bij Alternate kopen, lees een recente draadje in SG nog maar eens door met betrekking tot de belachelijke positie die ze daar hebben betreffende het weigeren tot het terugnemen van goederen bij een online bestelling. Dit ten spijt van wat ze voluit op hun website verkondigen.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/419589
Als puntje bij paaltje komt schroomt men zich er blijkbaar niet voor om zich niet aan de wet te houden.
enneh, welke moron gaat er nou in een telefoongesprek met een winkel over "overklokken" hebben. Dat doe je toch niet? Bovendien staat er bij de voorwaarden dat het product in een gesloten verpakking terug gestuurd moet worden. Dan had ie 'm niet moeten testen.
Ik zie niet waar Alternate in deze zaak fout handelt. En nee, ik werk niet bij Alternate, ik ben gewoon een tevreden klant die er jaarlijks een bestelling of 10 plaatst, nooit problemen met deze zaak gehad.
tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN
Volgens mij kun je niet lezen? Hij heeft het over een gesloten verpakking!Op zaterdag 09 maart 2002 23:05 schreef dreeke het volgende:
Tadaaa kaarten retourneren die wel in goede staat zijn geen probleem
Mag ik daaruit resumeren dat je nog steeds vast blijft hangen bij jullie algemene voorwaarden?
Op basis van de wet zijn ze verplicht de kaart terug te nemen, verpakking geopend of niet. De voorwaarden waar jij het over hebt zijn in strijd met wettelijke bepalingen omtrent de koop op afstand, wat je had kunnen weten als je mijn eerdere berichten in deze thread had doorgenomen.Op zaterdag 09 maart 2002 21:44 schreef Tubby het volgende:
enneh, welke moron gaat er nou in een telefoongesprek met een winkel over "overklokken" hebben. Dat doe je toch niet? Bovendien staat er bij de voorwaarden dat het product in een gesloten verpakking terug gestuurd moet worden. Dan had ie 'm niet moeten testen.
Dreeke heeft gezien dat er met de kaart geknoeit is == geen garantie.Dreeke:
Er zaten sporen van koelpasta op de chipset die niet op de kaart horen te zitten.
Dan lijkt het me vrij zinloos om met allerlei uitleg over diverse wetten te komen.
Daar zit wat inOp zondag 10 maart 2002 20:49 schreef Mr.Blonde het volgende:
Als ik het probleem met die Radeon Club ff simpel bekijk:
[..]
Dreeke heeft gezien dat er met de kaart geknoeit is == geen garantie.
Dan lijkt het me vrij zinloos om met allerlei uitleg over diverse wetten te komen.
Maareh, ik ben niet van plan te gaan OC'en totdat de garantie termijn is verlopen... Of totdat ik vind dattie niet snel genoeg meer is
Verwijderd
Ja dat was vroeger zoOp vrijdag 08 maart 2002 18:23 schreef DoD Cerberus het volgende:
is alternate niet die winkel waar ze alle prijzen excl. btw hebben staan??!!
Ik heb een hele tijd terug zon 1 a 2 jaar ook wel es wat gehaald bij Alternate. Ja nooit problemen met het spul gehad (een 3Dfx Voodoo 3-2000 en 2x16mb edoram) dus over de service kan ik weinig zeggen
Verwijderd
Echt relaxed vind ik. De prijzen waren trouwens vroeger ex btw, tegenwoordig netjes inclusief dus niet meer zo misleidend. Trouwens in de pricewatch zie ik vaak www.sallandautomatisering.nl als een van de goedkoopste staan, goedkoper ook dan alternate, heet iemand daar al ervaring mee want als die alles net zo netjes doen als alternate dan ga ik ook eens wat bij hun bestellen.
Hybz
Vriend van me heeft een Koolance kast gekocht daaro, maar ze wist steeds maar nix en op de site stond dat ie al leverbaar was en toen duurde het nog 2 maanden enzo.. beetje jammer, ik vrees dat het met RMA's vaak verkeerd gaat...Op zondag 10 maart 2002 21:08 schreef Hybz het volgende:
Ik heb al eens geheugen, een videokaart en een writer gekocht bij alternate, allemaal heel netjes afgehandeld geen enkel probleem en lekker thuisbezorgd met de ptt.
Echt relaxed vind ik. De prijzen waren trouwens vroeger ex btw, tegenwoordig netjes inclusief dus niet meer zo misleidend. Trouwens in de pricewatch zie ik vaak www.sallandautomatisering.nl als een van de goedkoopste staan, goedkoper ook dan alternate, heet iemand daar al ervaring mee want als die alles net zo netjes doen als alternate dan ga ik ook eens wat bij hun bestellen.
Hybz
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.
Nee, dat is helemaal niet zinloos omdat de gehele afhandeling van deze zaak in strijd met de wet is, zelfs al zou er met de kaart geknoeid zijn (wat helemaal nog niet aannemelijk is gemaakt).Op zondag 10 maart 2002 20:49 schreef Mr.Blonde het volgende:
Dreeke heeft gezien dat er met de kaart geknoeit is == geen garantie.
Ik heb vandaag dit in detail besproken in de thread in SG.
De mensen daar hadden toendertijd vrij veel kennis en dachten met je mee.
Ik weet niet hoe het nu zit daar maar 2 jaar terug was het vrij goed
Ik ben er al 3x belazerd. 1e keer wilde ze een PCMCIA kaart neit terugnemen omdat ik hem gesloopt had, ik had toen een oude p75 laptop en de kaart was gewoon te nieuwe nieuwere pcmcia versie o.i.d maar dat was neti zo, toen heb ik 1,5 uur bij de td daar gestaan emt m'n altop om maar te bewijzen dat eht enti zo was. M'n geld kreeg ik niet terug, ik kon een ander product kopen, ik heb toen maar een goedkoop PCMCIA kaartje gekocht en nog wat geld terug gekregen.
De 2e keer dat het fout ging was met een moederbord, ik ging m'n eerst pc bouwen, alternate was en nog maar halfjaarjte bij ons in r'kerk nou ik dus alles daar gehaald proc. moederbord enz, erbij verteld dat ik alles hier haalde en dat het 1 computer moest worden kom ik thuis, processor was van een andere type dan het moederbord, tja veel wist ik er niet van dus ik terug, kreeg ik een ander moederbod mee kom ik thuis weer hetzelfde probleem, nou ik voelde me echt belazerd, inmiddels zou me dat niet meer gebeuren maar ja toen wist ik weinig en ga je over de adviezen en kennisvan de verkopers af.
Toen de SB Live plyer te koop was wilde ik die halen,ou aj alternate is 2 minuten fietsen vanaf mijn husi dus ja dan ga je er toch gauw heen, kom ik thuis hebben ze mij een SB Live Plaayer alten betalen en krijg ik een SB 128 mee, nou ja dat was zo opgelost maar goed de zoveelste keer dat er weer eits mis gaat.
Dus ik kom nog wel bij alternate maar dat is voornamelijk omdat het zo dichtbij si en neit echt heel duur, maar service en garantei dat zijn woorden die voor hun onbekend zijn.
Als je ook zo welbespraakt aan de servicebalie stond zou ik ook niet direct begrijpen wat je bedoeltOp maandag 11 maart 2002 12:03 schreef jjbstolk op hetzelfde niveau als m'n buurmeisje van 5:
Ik ben er al 3x belazerd. 1e keer wilde ze een PCMCIA kaart neit terugnemen omdat ik hem gesloopt had, ik had toen een oude p75 laptop en de kaart was gewoon te nieuwe nieuwere pcmcia versie o.i.d maar dat was neti zo, toen heb ik 1,5 uur bij de td daar gestaan emt m'n altop om maar te bewijzen dat eht enti zo was. M'n geld kreeg ik niet terug, ik kon een ander product kopen, ik heb toen maar een goedkoop PCMCIA kaartje gekocht en nog wat geld terug gekregen.
Dit is trouwens ook weer zo'n geval van maar 1 kant van het verhaal horen, dus afgaan op bovenstaand verhaal zou ik erg kortzichtig vinden.
zo een vaag verhaal heb ik idd nog nooit gehoord maar goed als je zo vervelend en boze kop aan de balie komt opzetten tja dan kom je niet zo heel ver hoor beter als je redelijk blijft en rustigOp maandag 11 maart 2002 12:46 schreef Mr.Blonde het volgende:
[..]
Als je ook zo welbespraakt aan de servicebalie stond zou ik ook niet direct begrijpen wat je bedoelt
Dit is trouwens ook weer zo'n geval van maar 1 kant van het verhaal horen, dus afgaan op bovenstaand verhaal zou ik erg kortzichtig vinden.
en ja idd dat verhaal over die laptop zou ik ook me twijfels bij helpen
*zie signature*
Sommige mensen....
Verwijderd
ik ga alleen t wel zelf halen, heb nog niet via internet besteld (ridderkerk is te dichtbij
een paar (ex)klasgenoten van mij werken daar dus ik zorg wel dat als ze er zijn dat ik dan mijn vraagjes aan hun stel
ik ga daar binnekort ook me pc bestellen.
en van die garantie lijkt het me dat die gast er wel mee geknoeit heeft.
ik denk als alternate echt zo zou werken als wat die gast zegt dat ze 1 al lang niet meer bestaan en 2 dat er wel meer klachten van geweest waren hier.
Verwijderd
Ja, service moet ook betaald worden. Wanneer je, zoals ik, belazerd bent door Alternate, dan wil je jezelf in het vervolg graag een hoop ergernis/frustratie besparen. En zo heel veel duurder zijn ze nou ook weer niet.Op zondag 10 maart 2002 21:42 schreef Scatman_II het volgende:
hm... informatique is helaas wel 1 van de duurdere zaken...
Trouwens, ik lees helemaal geen reacties op mijn verhaal over die tvkaart die defect was (een zgn. DOA oftewel death on arrival)
Nogmaals reclame: www.informatique.nl ze verdienen het!
Verwijderd
idd, goede service daar. Maar daar is de shop survey voorOp maandag 11 maart 2002 21:33 schreef alfabetje het volgende:
[..]
Ja, service moet ook betaald worden. Wanneer je, zoals ik, belazerd bent door Alternate, dan wil je jezelf in het vervolg graag een hoop ergernis/frustratie besparen. En zo heel veel duurder zijn ze nou ook weer niet.
Trouwens, ik lees helemaal geen reacties op mijn verhaal over die tvkaart die defect was (een zgn. DOA oftewel death on arrival)
Gistron heb ik trouwens helemaal geen negatieve ervaringen mee qua service ofzo (ook niet qua iets anders trouwens
Koolance is een verhaal apart. Die was en is gewoon heel slecht leverbaar. Daar hebben alle leveranciers in nederland last van.Op zondag 10 maart 2002 21:10 schreef nigelator het volgende:
[..]
Vriend van me heeft een Koolance kast gekocht daaro, maar ze wist steeds maar nix en op de site stond dat ie al leverbaar was en toen duurde het nog 2 maanden enzo.. beetje jammer, ik vrees dat het met RMA's vaak verkeerd gaat...
En hierbij zeg ik niet dat die vooroordelen gestaafd zijn, en ook niet van niet! Zo , volgen jullie het nog allemaal ?
Wat ik dus wil zeggen: Dit is dus niet de plek om garantiegevallen en dergelijke te gaan bespreken, daar hebben wij de service-afdeling voor, en alles wat daarmee te maken heeft, GoT is echt niet de manier om je gal te spuwen (dit niet alleen aan collega's, maar ook aan de klanten en andere bevooroordeelde personen) over een/het bedrijf, daar is o.a. de shopsurvey voor. En een bedrijf hoeft zich op die manier dan ook totaal niet te verdedigen.
"Just my 2 Eurocents" zeggen we dan maar, //190
Ow ja, enneh voor de topicstarter.... Pc kopuh @ Alternate....... waarom niet? Als je langskomt heb je kans dat je door mij persoonlijk geholpen wordt! What more could you wish for?
Mmm, nieuwe member met 3 posts, allemaal met reclame voor informatique...Op maandag 11 maart 2002 21:33 schreef alfabetje het volgende:
[..]
Ja, service moet ook betaald worden. Wanneer je, zoals ik, belazerd bent door Alternate, dan wil je jezelf in het vervolg graag een hoop ergernis/frustratie besparen. En zo heel veel duurder zijn ze nou ook weer niet.
Toevallig aandelen/medewerker @ Informatique?
ghe ghe LOLOp maandag 11 maart 2002 22:20 schreef Mr.Blonde het volgende:
[..]
Mmm, nieuwe member met 3 posts, allemaal met reclame voor informatique...
Sommige mensen....
Verwijderd
Ja!Op maandag 11 maart 2002 22:20 schreef Mr.Blonde het volgende:
[..]
Mmm, nieuwe member met 3 posts, allemaal met reclame voor informatique...
Hey alfabetje, hoe gaat het eigenlijk met ben, Patrick, Annemiek en Peter???
[ontopic]
Ja, ik zou mijn PC durven kopen bij Alternate, maar dat zou ik ook wel durven bij andere online aanbieders.
Liever nog bouw ik zelf m'n PC, dan weet ik zeker dat ie goed is!
[/ontopic]
(btw friaco users [topic=437256/4/25] )
[....]Dan lijkt het me vrij zinloos om met allerlei uitleg over diverse wetten te komen.
[/quote]
Ik steun Sovereign hierin.
Dagelijks krijgen we vragen van mensen die met een l*l verhaal een winkel uit zijn gestuurd terwijl ze volgens de wet wel in hun recht staan. Vaak is een telefoontje/faxje naar zo'n winkel al genoeg.
Opzich is dit wel misschien wel een interessant voor een faq ofzo want ik denk dat er vele hier zijn die daar mee te maken hebben gehad. Mocht je zoiets meemaken vraag dan eerst even voordat je naar de winkel gaat wat precies je rechten/plichten zijn. Bijv bij een wetswinkel of bij je Rechtsbijstandverzekeraar.
Zo ben je al een stuk beter voorbereid.
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Dit topic is gesloten.
![]()