Verwijderd
wat je zelf wilt.
(ik hep je vorige topic net ook zitte leze)
Tip: zo'n scriptje als die jij wilt schrijven kan je voor onder de 30 euro kope.
ik doet et meestal zo:
ik kijk hoeveel geld de klant te besteden heeft,
ik kijk of ik al dergelijke scripts heb geschreven,
ik kijk of zo'n scriptje makkelijk te maken valt,
ik kijk of ik er lang over ga doen,
en dan bepaal ik een rond bedrag en het aantal uur dat ik er over ga doen, bedrag door het aantal uur en je hept het bedrag per uur.
het ligt wel aan je kwaliteit enzow.
als je er 3 gratis updates bijgeeft mag je het best wat duurder maken
Tip: zo'n scriptje als die jij wilt schrijven kan je voor onder de 30 euro kope.
ik doet et meestal zo:
en dan bepaal ik een rond bedrag en het aantal uur dat ik er over ga doen, bedrag door het aantal uur en je hept het bedrag per uur.
Moet ik dan moelijk lang gaan coden voor maar 30??Op vrijdag 08 maart 2002 17:22 schreef Foxboy het volgende:
wat je zelf wilt.
Hmmz..
Een klant zal meer willen dan een prijs per uur. Als jij immers al de tijd dat jij 'beginnersfouten' aan het maken bent moet laten betalen.... tja...Op vrijdag 08 maart 2002 17:24 schreef WebMasterMike het volgende:
[..]
Het wordt een complete service als cjb.net
ik ben 27
geen id.. Ik wil ook alleen de prijs per uur
Maw Hij wil een schatting van de tijd!
Daar zijn allerlei standaard tabellen voor.
Belangrijk punt: Je moet al je kosten eruit zien te halen.
Verwijderd
dat zeg ik niet,Op vrijdag 08 maart 2002 17:23 schreef WebMasterMike het volgende:
[..]
Moet ik dan moelijk lang gaan coden voor maar 30??
Hmmz..
maar 800 euro ervoor gaan vrage lijkt me geen goed id,
en dat je 27 ben, dat heeft er dus echt nix mee te make, want ik ken mannetjes van 15 die veeeel meer verdienen dan de gemiddelde webdesigner van 30......
* hehe, heel veel! Hij is ook m'n sponsor van $50/maand voor een klein buttontje op m'n siteOp vrijdag 08 maart 2002 17:22 schreef Foxboy het volgende:
ik doet et meestal zo:
* Blijkbaar, jij zegt het
* Nee
* Moet lukken
* Lang waarschijnlijk, komen vele bijkomstigheden bij kijken
* Ja alleen dan net anders om
+1 inzichtvolOp vrijdag 08 maart 2002 17:27 schreef ACM het volgende:
Foxboy: Tip: zo'n scriptje als die jij wilt schrijven kan je voor onder de 30 euro kope.
URL ?
CJB bied veel en veel ervan is niet eens te 'coden' dat is gewoon complete systemen opzetten/bedenken. (bv MX Aliasing)
URL ?
CJB bied veel en veel ervan is niet eens te 'coden' dat is gewoon complete systemen opzetten/bedenken. (bv MX Aliasing)
Ligt er maar net aan. Ik ken mensen die 300 per uur kosten die overall goedkoper zijn dan mensen die 50 per uur kosten, simpelweg omdat ze vakmensen zijn, snel werken en allerlei dingen uit hun eigen archief kunnen halen. Het geven van een uurprijs zonder kennis van jouw kunnen en ervaring is dus schier onmogelijk.
Ik spoor veilig of ik spoor niet.
Verwijderd
uhm, kan de url zo snel niet vinde zal zo wel effe voor je zoeke.
kan ook 40 geweest zijn, kweet niet meer precies.
ik hep in iedergeval een jaar of twee gelden (toen was ik 11) ook zoiets geschreven.
ik was in een uurtje of 15 ofzow wel klaar,
maar dan wel in perl.
ik hep in iedergeval een jaar of twee gelden (toen was ik 11) ook zoiets geschreven.
maar dan wel in perl.
Op vrijdag 08 maart 2002 17:22 schreef Foxboy het volgende:
Ik persoonlijk reken rond de € 65,- per uur. (jawel, is helemaal niet zoveel als veel mensen verwachten van mij hangt ook af van wat men wilt, waarin men het wilt e.d.)
Ik werk dan ook voornamelijk voor mijn plezier en niet voor het geld. Ik bepaal hoe lang ik over iets eerder heb gedaan, hoe lang ik verwacht ermee bezig te zijn, en de klant kan kiezen voor een vast bedrag of per besteed uur. Heel veel bedrijven zullen kiezen voor het vaste bedrag omdat dan het budget vast staat en niet flexibel is. (ook al is dat soms/meestal duurder voor de klant.)
Het ligt er allemaal aan hoe goed jij bent in de programmeertaal waarmee je het moet maken, hoeveel ervaring je erin hebt en hoe goed jij kunt programmeren (hangt allemaal samen).
Zoals eerder gezegd, Zolang jij je kosten ermee kan dekken ben je correct bezig, zodra jij je kosten niet bedekt, doe je iets fout.
Daarnaast is het ook een kwestie van wat de klant bereid is om te betalen.
Ik werk dan ook voornamelijk voor mijn plezier en niet voor het geld. Ik bepaal hoe lang ik over iets eerder heb gedaan, hoe lang ik verwacht ermee bezig te zijn, en de klant kan kiezen voor een vast bedrag of per besteed uur. Heel veel bedrijven zullen kiezen voor het vaste bedrag omdat dan het budget vast staat en niet flexibel is. (ook al is dat soms/meestal duurder voor de klant.)
Het ligt er allemaal aan hoe goed jij bent in de programmeertaal waarmee je het moet maken, hoeveel ervaring je erin hebt en hoe goed jij kunt programmeren (hangt allemaal samen).
Zoals eerder gezegd, Zolang jij je kosten ermee kan dekken ben je correct bezig, zodra jij je kosten niet bedekt, doe je iets fout.
Daarnaast is het ook een kwestie van wat de klant bereid is om te betalen.
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
Kom aub voor ons werken dan .. Als jij zo snel kan coden.Op vrijdag 08 maart 2002 17:33 schreef Foxboy het volgende:
uhm, kan de url zo snel niet vinde zal zo wel effe voor je zoeke.
maar dan wel in perl.
ik quote even van hun site wat ze aanbieden:
Als jij dat kan maken in 15 uur ben je een godsgeschenk.* Subdomain Address
* Path Forwarding
* Subdomain Forwarding
* URL Cloaking
* Mail Forwarding
* Mail Aliases
* Web Mail
* POP3 Account
* Chat Room
* Guestbook
* Forum
* Statistics
* Banner Exchange
* Dynamic DNS
* MX Aliasing
Je bent zelfs al ERG goed als jij al deze dingen in 15 uur FOUTLOOS kan uitdenken.
Schep niet zo op en blaat niet zo .. TNX!
BTW .. mocht je het echt kunnen .. dan mag je het voor me uittikken (et uitgedachte plan dus) dan ga ik der wel gaten in schoppen.
Ik zorg dan ook wel dat je een goed betaalde baan krijgt.
edit:
mits ik geen fouten vind natuurlijk - consider that impossible
mits ik geen fouten vind natuurlijk - consider that impossible
Verwijderd
* Subdomain Address
* Subdomain Forwarding
what's the f*king difference.....
ik had het natuurlijk niet compleet met MX shit enzo erbij.... maar dat doe je niet als je 11 ben voor de lol (ikke tenminste nie) en ik had het geschreven op basis van een login-scrippie (met user managing) wat ik al eerder had geschreven
* Subdomain Forwarding
what's the f*king difference.....
ik had het natuurlijk niet compleet met MX shit enzo erbij.... maar dat doe je niet als je 11 ben voor de lol (ikke tenminste nie) en ik had het geschreven op basis van een login-scrippie (met user managing) wat ik al eerder had geschreven
he sommige mensen zijn gewoon geweldigOp vrijdag 08 maart 2002 19:07 schreef Grum het volgende:
[..]
Als jij dat kan maken in 15 uur ben je een godsgeschenk.
Even een vraagje he... hoe komen jullie aan klanten? Ik kan ook PHP & MySQL en ik zou al voor 10 euro per uur aan de slag willen, alles beter dan hard werken voor 4,17 per uur dat ik nu doe. Alleen ik heb geen flauw idee hoe je aan 'klanten' moet komen. Ik heb dan ook geen eigen bedrijf, waarschijnlijk hebben de meeste hier dat wel, maarja...
Edit: ja, ik heb wel een eigen bedrijf, maar geen web-design bedrijf
Edit: ja, ik heb wel een eigen bedrijf, maar geen web-design bedrijf
Verwijderd
Zonder KVK kom je niet zo ver,
ik ben ook maar een arm scholiertje hoor (13 jaar met KVK, dat hep ben woldring nog geen eens
),
everything is possible.
Ik ben nu niet zo actief, maar ik zet wel is ads op me eigen sites, mond op mond reclame en vroeger plaatste ik wel eens wat op veilingsites. kan je doen om te beginnen....
een eigen bedrijf en dan werke voor 4,17 euro???
welke bedrijfstrategie gebruik jij???
ik ben ook maar een arm scholiertje hoor (13 jaar met KVK, dat hep ben woldring nog geen eens
everything is possible.
Ik ben nu niet zo actief, maar ik zet wel is ads op me eigen sites, mond op mond reclame en vroeger plaatste ik wel eens wat op veilingsites. kan je doen om te beginnen....
een eigen bedrijf en dan werke voor 4,17 euro???
Waarschijnlijk werkt hij in een supermarkt of zoietseen eigen bedrijf en dan werke voor 4,17 euro???
Ik vraag me dat ook wel eens af. Nou heb ik ook wel iets goeds en nerd-achtigs, maar als je ziet dat 14-jarigen zo maar even duizenden guldens verdienen (verdienden? Internethype) door een simpele site, dan zit er toch iets fout in deze wereld
En topicstarter: als je beleefd blijft
okok, dan niet per uur, maar voor het hele script precies zoals die van cjb.net 
Hoeveel zou je daar voor geven??
Ik vraag me af wat dit met programming en scripting te maken heeft, dit soort topics zijn al vaak zat voor bij gekomen en het draagt net zoveel bij als Hoe lang is een chinees. Wat je wilt vragen moet je zelf weten, alsof ons het boeit hoeveel een klant genaaid wordt.
cjb.net is niet 1 script. Het is een combinatie van factoren wat het zo waardevol maakt.Op zaterdag 09 maart 2002 11:48 schreef WebMasterMike het volgende:
okok, dan niet per uur, maar voor het hele script precies zoals die van cjb.net
Dus is het voor een compleet pakket of alleen bv voor webmail
Verder is het wat de gek ervoor geeft. Ik heb keer voor een klant webmail geinstalleerd en hij bood daar flink bedrag voor. En ik heb hem een standaard pakket voor hem geinstalleerd. (dat heb ik hem ook verteld). Voor hem geconfigureerd opmaak etc. En hij was heel tevreden. Ondanks dat ik er bijna niks voor hoefde te doen.
Programmer - an organism that turns coffee into software.
gaat nergens over dit
en wmb is het ook geen P&W...
en wmb is het ook geen P&W...
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()