Toon posts:

IBM 60gxp of 120 gxp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een ibm hdd kopen van een van deze type's. Wat is beter en wat is het verschil tussen beide??
Het gaat om de 40 of 60 gb Hdd's.
Wat voor advies geven jullie? De schijf moet wel stil zijn.

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
De 60GXP bevat 60GB per platter. De 120GXP, je raadt het nooit, 120GB per platter.
Ik heb momenteel een 60GB 60GXP, maar als ik nu een nieuwe HD zou moeten kopen zou ik een 120GXP kopen.
Op zich zijn het goede harde schijven, maar ik ben bang dat mijn HDtje binnenkort ook naar de eeuwige datavelden gaat ;( Want hij maakt niet al te gezonde geluidjes. Maar volgens mij heeft tegenwoordig ieder merk een hoog uitvalpercentage.

Verwijderd

blaat

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op vrijdag 08 maart 2002 17:33 schreef lOdUde het volgende:
De 60GXP bevat 60GB per platter. De 120GXP, je raadt het nooit, 120GB per platter.
Ik heb momenteel een 60GB 60GXP, maar als ik nu een nieuwe HD zou moeten kopen zou ik een 120GXP kopen.
Op zich zijn het goede harde schijven, maar ik ben bang dat mijn HDtje binnenkort ook naar de eeuwige datavelden gaat ;( Want hij maakt niet al te gezonde geluidjes. Maar volgens mij heeft tegenwoordig ieder merk een hoog uitvalpercentage.
= onzin, zoals SuB ook al zei.

voor de topicstarter: ik zou de 120gxp nemen, die is sneller, en voor zover bekend is ook betrouwbaarder. Van die 60gxp serie zijn heel erg veel schijven overleden.

edit:
[quote]
Op vrijdag 08 maart 2002 17:35 schreef SuB het volgende:
blaat
[/quote]

waarom doe je snel edit? wat je schreef klopt wel, want de 60gxp is er ook in een 20gb versie, dus die heeft nooit 60gb/platter

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
nee hoor, de 60GXP is in max 60GB te verkrijgen en is 20 GB platters (dus max 3), de 120GXP is dus max 120 en platters weet ik niet. :)

ik zou voor 120GXP gaan, de 60GXP bevalt mij goed, en de 120 is nieuwer dus sneller stiller enzo. :)
Op vrijdag 08 maart 2002 17:37 schreef SH007 het volgende:

[..]

voor de topicstarter: ik zou de 120gxp nemen, die is sneller, en voor zover bekend is ook betrouwbaarder. Van die 60gxp serie zijn heel erg veel schijven overleden.
nee dat was de 45GXP ofzo, met 15GB platters, die heb ik ook 3x gehad enzo, en daarna de 60 en die bevallen goed :)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
dat betkend dat ik met mijn 40GIG 60GXP ongeveer 2 derde platter heb?

• SH007
  • Niet online
Op vrijdag 08 maart 2002 17:39 schreef jadjong het volgende:

[..]

dat betkend dat ik met mijn 40GIG 60GXP ongeveer 2 derde platter heb?
nee,
ik heb even snel gezocht, en de 60gxp heeft 20gb/platter, en de 120gxp 40gb/platter.

[edit2]
Op vrijdag 08 maart 2002 17:38 schreef Aikon het volgende:

nee dat was de 45GXP ofzo, met 15GB platters, die heb ik ook 3x gehad enzo, en daarna de 60 en die bevallen goed :)
de 60gxp serie heeft ook een hoge uitval: http://www.tweakers.net/nieuws/17923?highlight=platter
[/edit2]

Verwijderd

Topicstarter
Dus het beste kan ik de 120'er nemen. Tenzij jullie een ander merk aanbevelen? Ik heb namelijk wel de beste ervaringen met de IBM. :0

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik zou geen ibm nemen.. Ook de 120 serie is onbetrouwbaar.
Ga liever voor maxtor aangezien ik mijn data liever niet verlies...

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
/me kruipt weg in een klein hoekje :P
Jullie hebben gelijk over die platters...
Op vrijdag 08 maart 2002 17:51 schreef jhead22 het volgende:
Daar ben ik het niet mee eens. Volgens mij hebben moderne maxtor's/seagate's enz. allemaal een redelijk hoog uitvalpercentage. IBM schijfjes worden veel verkocht, waardoor er ook meer mensen zijn die een exemplaar hebben dat het té snel begeeft...

Verwijderd

Topicstarter
Nog meer Maxtor liefhebbers? Of toch maar Ibm. :)

• SH007
  • Niet online
Op vrijdag 08 maart 2002 17:52 schreef ICECOLD het volgende:
als we het toch over andere dingen gaan hebben dan IBM, ik ben erg tevreden met m'n WDC400BB :)
Als ik tussen IBM en maxtor zou moeten kiezen, ging ik persoonlijk voor maxtor. De nieuwste IBM schijven moeten nog bewijzen dat ze niet zo slecht zijn als de 60gxp enzo.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 maart 2002 17:55 schreef SH007 het volgende:

[..]

als we het toch over andere dingen gaan hebben dan IBM, ik ben erg tevreden met m'n WDC400BB :)
Als ik tussen IBM en maxtor zou moeten kiezen, ging ik persoonlijk voor maxtor. De nieuwste IBM schijven moeten nog bewijzen dat ze niet zo slecht zijn als de 60gxp enzo.
Maar zijn die Maxtor's dan net zo stil als de Ibm's??
Of maakt het niet veel verschil. De prijzen liggen zo'n beetje gelijk. |:(

• Aikon
  • Niet online
IBM is echt weer goed hoor, ik heb hier 2 60GXP's en die draaien top :)

en helemaal de 120, die is zeker wel goed

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
IBM is echt weer goed hoor, ik heb hier 2 60GXP's en die draaien top
en helemaal de 120, die is zeker wel goed
omdat jij er 2 hebt die goed draaien is IBM weer goed?

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 18:41 schreef smvs het volgende:

[..]

Ja, logisch toch?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ja, logisch toch?
op de zaak hebben we twee 30 gig 75gxp's al een jaartje ofzo draaien of langer en die draaien ook al goed vanaf het begin. ik heb echter toch ff teveel slechte verhalen over die dingen gehoord. ik wacht het persoonlijk ff af voor ik een ibm aan zou schaffen. trouwens, bij onze leverancier zijn ze steevast duurder dan maxtor en ik zie al geen reden om maxtor niet meer te gaan gebruiken. nok-nok.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:26
Op vrijdag 08 maart 2002 17:52 schreef ICECOLD het volgende:
Ik ben een Maxtor 'liefhebber' maar om je nou te zeggen dat dat de beste zijn is natuurlijk je reinste blaat :) Het geval is dat ik sinds m'n 1e Maxtor erg tevreden ben; waarom zou ik dan overstappen op iets anders?
En wat m'n verhaaltje betreft: voor 'ik' en 'Maxtor' kun je 'tig andere usernamen en HDD merken invullen :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Trek Y11
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:57

Trek Y11

Eat my shorts

Vandaag 2 60 gxp's teruggebracht (40 gb) beide overleden op ongeveer hetzelfde moment ik heb nu maxtors gekregen.
Hoop dat dit beter gaat maar met alle merken al eens problemen gehad door de jaren heen. WD/Quantum/IBM/Maxtor/Connor/Seagate, op allerlei pc's, goede harde schijven moeten kennelijk nog worden uitgevonden :'(

What if this weren't a hypothetical question?

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 22:32 schreef TrekY11 het volgende:
Vandaag 2 60 gxp's teruggebracht (40 gb) beide overleden op ongeveer hetzelfde moment ik heb nu maxtors gekregen.
Hoop dat dit beter gaat maar met alle merken al eens problemen gehad door de jaren heen. WD/Quantum/IBM/Maxtor/Connor/Seagate, op allerlei pc's, goede harde schijven moeten kennelijk nog worden uitgevonden :'(
Nee hoor, neem bijvoorbeeld de oude 5400 rpm Quantum Fireballs, types ST en SE enzo. Die waren dus echt wel betrouwbaar.

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 17:37 schreef SH007 het volgende:

[..]

edit:

[..]

waarom doe je snel edit? wat je schreef klopt wel, want de 60gxp is er ook in een 20gb versie, dus die heeft nooit 60gb/platter
ik wist het niet meer zeker.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:26
Hmm, interessant Storage Review babbeltje met Big Blue:
I wanted to find out more about the 120GXP in regards to the 333 recommended power on hours so I spoke with IBM today. I didn't record the conversation, but below is the gist of the conversation. The sentences are not identical direct quotes, but they should be identical in meaning. Things might also things might be slightly out of order for the sake of continuity.
--------------------------
Q: Would you recommend this drive in a server role?
A: No, the drive is intended to be on for no more than about 8 hours a day. If it were only used during that period and then shut down for the day, then it would be fine, but it definitely should NOT be used in a 24/7 role for those customers concerned with reliability.

.......
Voor meer, zie bron: Storage Review

Vooral dat van die 8 uur (in hoeverre zal dat voor alle IDE disk merk & type's gelden?) kan misschien een verklaring zijn voor de bekende GXP75 ellende.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Aikon
  • Niet online
Op vrijdag 08 maart 2002 18:41 schreef smvs het volgende:

[..]

sorry dat ik ook wat zeg hoor :(

die 75gxp was kut, die 60gxp de eerste waren nog beetje kut en de iets latere zijn gewoon goed, als voorbeeld neem ik mijn 2 schijven, en die 120gxp zal zeker wel goed zijn.
ik zie echt geen reden om geen ibm te kopen, ze zijn supersnel en stil en ze bevallen me gewoon goed...

Verwijderd

net of maxtor zo'n geweldig merk is dat weinig uitvalt, NOT
zijn ook vele maxtors die uitvallen, misschien wel evenveel als ibm's.

• uVo494
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-03 21:19

uVo494

................

Ga gewoon voor de nieuwe Seagate Barracuda ATA IV. Deze schijven zijn rete snel en ongelooflijk stil, moet je echt met oor naast gaan hangen om hem te horen! Heb ook nog geen topics gezien over problemen met deze schijf.

Verwijderd

Ik weet dat je vraagt naar ibm maar ik wil je toch even op het volgende wijzen:

De schrijven van IBM hebben helaas een hoog uitval percentage. Dat wil niet zeggen dat het bij jou ook gaat gebeuren maar ik zou het risico iig niet nemen.

Je kan dan beter een Maxtor kopen (goedkoper en sneller D740x) die zijn betrouwbaar en supersnel. Daar kan ook wel eens een brakke tussen zitten maar ik denk dat dat minder voorkomt als bij IBM.

Als je toch voor een IBM gaat dan zou ik de 120 nemen.

Succes met je keuze :)

Verwijderd

Ik heb zelf 2 van die maxtors die nieuwe en ik vind ze niet snel...

En ze zijn niet geschikt voor raid... Niet echt een snelle configuratie heb je dan... althans dat heb ik op inet gelezen.

Sjah Ibm maakt wel snelle en stille schijven... En de betrouwbaarheid... ??? Ik weet ut niet, die hd's van WD schijnen ook niet zo best te zijn... Ook veel uitval etc..

Ik heb vorige week een upgradesetje besteld, met 2 van die 120gpx ibm hd's voor me raid 0...

En we merken ut wel hoe goed/slecht ze zijn, anders heb ik gewoon pech... Ik heb ut ook niet zo erg op Maxtor... Maken een takkeherrie, hoog geluid... nogal irri...

Maar iedereen mag voor zich weten wat hij of zij kiest, de een zweert bij ibm en een ander bij seagate of maxtor etc...

En ga nou niet zeggen dat de een veeeeeeeeel beter is als de andere... Want zoveel verschil zit er niet meer in de prestaties onderling...

Ibm komt wel vaak hoog ik de ranglijst voor...

Ik ga weer terug naar Ibm...

Okee succes met je keuze :7
Pagina: 1