Floppy drive word half herkend

Pagina: 1
Acties:

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:38
Sind ik mijn Epox 8KHA+ mobo heb, word mijn Floppy Drive niet herkend. In de Bios geef ik aan dat drive A: 1,44MB 2,5" is, en "boot up floppy seek" heb ik ook enabled.

Als ik de PC opstart geeft het Bios Scherm aan "Floppy Drive(s) failed".
In Windows XP word de drive wel herkend, maar zodra ik iets naar een flop wil schrijven vraagt ie om er een flop in te doen, terwijl ie er al inzit!

Ik zou graag m'n flop weer werkende hebben. Om o.a. m'n BIOS te flashen. :)

Verwijderd

Probeer een andere drive, kosten toch geen drol meer intussen. Ik heb na jaren door dat Hardware gewoon stuk gaat - schokkend, maar waar. :+

het duurde een tijd voordat ik dit feit accepteerde

• Vimana
ohja, dat ben ik vergeten te zeggen, die drive IS nieuw :)

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 09:43

LauPro

Prof Mierenneuke®

(jarig!)
Tis trouwens 'Floppy drive wordt half herkend'

En ik heb ook nog nooit 2,5" diskettes gezien eigenlijk. :? :? Misschien dat de rede?

Probeer anders idd een andere drive.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 17:00 schreef Vimana het volgende:
Sind ik mijn Epox 8KHA+ mobo heb, word mijn Floppy Drive niet herkend. In de Bios geef ik aan dat drive A: 1,44MB 2,5" is, en "boot up floppy seek" heb ik ook enabled.

Als ik de PC opstart geeft het Bios Scherm aan "Floppy Drive(s) failed".
In Windows XP word de drive wel herkend, maar zodra ik iets naar een flop wil schrijven vraagt ie om er een flop in te doen, terwijl ie er al inzit!

Ik zou graag m'n flop weer werkende hebben. Om o.a. m'n BIOS te flashen. :)
Waarschijnlijk moet je gewoon je floppy-drive kabel omdraaien. Het gebeurt heel vaak dat ze die verkeerd om doen.

• Vimana
Op vrijdag 08 maart 2002 17:14 schreef laupro het volgende:
Tis trouwens 'Floppy drive wordt half herkend'

En ik heb ook nog nooit 2,5" diskettes gezien eigenlijk. :? :? Misschien dat de rede?

Probeer anders idd een andere drive.
Bedankt voor de zeer nuttige en vooral goed onderbouwde, aanvullende informatie :Z

Maarja, wat verwacht je ook van een knulletje van 16 |:(

Als je goed zou kunnen lezen staat er precies in de post boven je dat ik al een nieuwe drive heb.

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 17:21 schreef DynamiX het volgende:

[..]

Waarschijnlijk moet je gewoon je floppy-drive kabel omdraaien. Het gebeurt heel vaak dat ze die verkeerd om doen.
Als dat zo was zou de floppydrive helemaal niet herkend worden. en zou het lampje van het station continu blijven bradnen dus ik denk neit dat dat het is :). en volgens mij kune je bij de nieuwere floppydrives die stekkers er altijd maar op 1 manier in doen omdat er zon plastic hulsje omhen zit. Maar als dat neit zo is heb je de kabel wel helemaal in. dus dat er niet een paar van die puntjes naast de kabel zitten. :)

Verwijderd

ik heb dat ook soms... het is nogal een stom incident...
De kabel die je floppy van stroom voorziet wordt bij mij omlaaggetrokken omdat er aan de molex eronder nog gewicht aan hangt. Misschien snap je er nu geen r**t van.
De oplossing is zeer simpel; hou die kabel bij de witte kleine molex (bij het booten)vast en zie dat em niet beweegt.
Bij het opstarten hoor je nu je floppy ff lawaai maken.
hier nog enkele settings

Boot up floppy seek: enabled
swap floppy drive: disabled
je floppy moet dan wel aan de "verste" connector hangen van je floppy kabel

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 17:40 schreef tazmanian_devil het volgende:

[..]

Als dat zo was zou de floppydrive helemaal niet herkend worden. en zou het lampje van het station continu blijven bradnen dus ik denk neit dat dat het is :). en volgens mij kune je bij de nieuwere floppydrives die stekkers er altijd maar op 1 manier in doen omdat er zon plastic hulsje omhen zit. Maar als dat neit zo is heb je de kabel wel helemaal in. dus dat er niet een paar van die puntjes naast de kabel zitten. :)
Niet helemaal waar, ik heb het zelf namelijk ook wel es gehad: "Floppy Drive(s) failed"..
Oplossing was om de floppydrive kabel (dus nietde voeding) om te draaien.
En het is niet zo dat bij alle nieuwe floppy drives de kabel er maar op een manier in past..
Is dat trouwens wel het geval, dan moet je ff kijken of ie er op het moederbord ook andersom in kan...

• Vimana
In het begin had ik idd dat het lampje continu bleef branden, dus had ik de kabels omgedraaid.
Daarna brande het lampje niet meer maar toch bleef het Bios de drive niet herkennen.
Dus ik zit er nog steeds mee... :)

• Vimana
Op vrijdag 08 maart 2002 17:52 schreef DynamiX het volgende:

[..]

Niet helemaal waar, ik heb het zelf namelijk ook wel es gehad: "Floppy Drive(s) failed"..
Oplossing was om de floppydrive kabel (dus nietde voeding) om te draaien.
En het is niet zo dat bij alle nieuwe floppy drives de kabel er maar op een manier in past..
Is dat trouwens wel het geval, dan moet je ff kijken of ie er op het moederbord ook andersom in kan...
Op het mobo kan ie er maar op 1 manier in dankzij het plastic omhulse + pinnetje.
In de drive zelf zou ie in principe andersom kunnen, maar dat moet toch niet?
De rode zijkant van de IDE kabel moet toch naar je toe?

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 17:56 schreef Vimana het volgende:

[..]

Op het mobo kan ie er maar op 1 manier in dankzij het plastic omhulse + pinnetje.
In de drive zelf zou ie in principe andersom kunnen, maar dat moet toch niet?
De rode zijkant van de IDE kabel moet toch naar je toe?
Inderdaad moet in principe de rode zijde van de ide kabel (pin 1) naar de kant van de voeding wijzen, maar er zijn floppy-drives waarbij dit andersom is.. Vorige week had ik er nog een...
Gewoon omdraaien die kabel en wedden dat ie het doet!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Niet dat ik zo perfect ben in onderbouwen, maar nieuwe spullen kunnen ook stuk zijn hoor :X

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1