Toon posts:

Netwerk win 98 en XP client

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had eerst 2 computers met Win98 daarop. Netwerk werkte perfect, internet delen werkte enz.
Maar nu ik op de andere computer XP heb opgezet (dus op de computer zonder internet) werkt het netwerk niet meer. Ik kan zelfs niet meer pingen.
Wie heeft dit vaker meegemaakt of kan mij vertellen hoe ik dit moet oplossen?

Ps. De netwerkkaart drivers werken wel op de XP machine, ik heb een upgrade gedaan, geen volledige instal dus de instellingen zouden bewaard moeten zijn gebleven.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

(jarig!)
Op vrijdag 08 maart 2002 16:53 schreef lexz het volgende:
Ps. De netwerkkaart drivers werken wel op de XP machine, ik heb een upgrade gedaan, geen volledige instal dus de instellingen zouden bewaard moeten zijn gebleven.
Dat is wel leuk en aardig, maar heb je ook daadwerkelijk gecontroleerd of je TCP/IP instellingen bewaard zijn gebleven?

Tip: Start Menu/Run/CMD.EXE
vervolgens ipconfig

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Topicstarter
De instellingen zijn verder wel het zelfde gebleven (alleen vallen er iets meer dingen in te stellen in XP)
Alleen krijgt hij wel een ander IP aangewezen (was 192.168.1.210)hij staat op auto ip aanwijzen

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:36
hm. je moet eigelijk niet updaten .. maar gewoon een clean install doen met XP .. of elke windows versie eigelijk.
update = :r

wat je ff kan proberen is je tcp/ip dingen uninstallen ..en ff opnieuw installen.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

(jarig!)
Op vrijdag 08 maart 2002 17:23 schreef lexz het volgende:
De instellingen zijn verder wel het zelfde gebleven (alleen vallen er iets meer dingen in te stellen in XP)
Alleen krijgt hij wel een ander IP aangewezen (was 192.168.1.210)hij staat op auto ip aanwijzen
Daar heb je het probleem dus ook. IP adressen zijn niet zo maar adressen. De range waar je in zit is van belang om met de rest van je lokale (en externe) netwerk te communiceren.
Stel je IP adres maar handmatig in en let goed op dat je subnetmask gelijk is aan dat van je andere PC.
Waarschijnlijk is dat gewoon 255.255.255.0
Na de reboot zou je netwerk gewoon weer moeten werken.
Ping ze! ;)

Heal the internet ...

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb je het probleem dus ook. IP adressen zijn niet zo maar adressen. De range waar je in zit is van belang om met de rest van je lokale (en externe) netwerk te communiceren.
Stel je IP adres maar handmatig in en let goed op dat je subnetmask gelijk is aan dat van je andere PC.
Waarschijnlijk is dat gewoon 255.255.255.0
Na de reboot zou je netwerk gewoon weer moeten werken.
Ping ze! ;)
Helaas, ik heb zelf wel een ip adres gegeven: bijv. 192.168.1.2 of 192.168.1.210 maar dan werkt het niet. Subnetmask is inderdaad gelijk (255.255.255.0)

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

(jarig!)
Wat zijn je ping resultaten dan op:
1. ping 127.0.0.1
2. ping 192.168.1.ipnummer andere pc
3. ping hostnaam andere pc
En ook op de andere pc dus...

Heal the internet ...

Verwijderd

Topicstarter
Nou het werkt nu opeens wel. Start vandaag de computer op, pruts nog een keer met de instellingen (ik had die instellingen al wel geprobeerd) en nu werkt het wel.
Vreemd, maarja het werkt tenminste weer!
Pagina: 1