celeron onderklokken

Pagina: 1
Acties:

• no-name
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-07 23:59

no-name

geen ondertitel

Topicstarter
Ik heb een mobo met daarop 440LX :( chipset met de laatste bios. De zwaarste proc die ik nu op het mobo kan zetten is een celeron 533 (8x66). Nu kan ik eventueel aan een celly 633 komen, deze er dan op zetten en dan te laten werken als een 533. Een vriend van me denkt dat dit gaat werken, ik niet omdat er volgens mij een multiplier lock op de proc zit. Wie heeft gelijk?
PS Ik heb de search gebruikt en niks bruikbaars kunnen vinden ,aan gezien dat hier Tweakers rond lopen die in OVERklokken :) geïnteresseerd zijn. Bij Intel ook niks kunnen vinden, zelfs geen mail adres. :o

intel 8008

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Helaas draaid die celeron al op 66Mhz FSB, en kan dees niet lager gezet worden.

Helaas geen onderclock of te snelle proc. op lagere snelheid.

(correct me if i'm wrong)

Verwijderd

633 is een coppermine celeron, die zal niet draaien op een 440LX chipset. maximale is een celeron 500 (PPGA)

• blijhoofd_bennie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Op vrijdag 08 maart 2002 16:36 schreef Vlabakje90 het volgende:

Helaas geen onderclock.

(correct me if i'm wrong)
Hij zou dus wel lager kunnen, maar dan moet je de FSB lager kunnen zetten, ik meende dat dat bij mijn P2L97 wel kon.
Maar ja wil je dat en kan het op jouw MOBO.

Maar je kunt hem volgens mij wel zo niet lager klokken door de multiplier, had een keer zo'n geval (was een P3 600 ofzo) op een stageplek. Na veel geklooi meende ik, hadden we alleen FSB aangepast.

Maar ja zoek eens naar een nieuwe handleiding van je moederbord op internet (naar instellingen enzo), misschien dat dat uitkomst biedt?

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
er zijn fcpga => slot 1 converters, met zo'n ding word als het goed is ook het voltage geregeld, en dan zou het moeten werken, op 633 Mhz wel te verstaan. Daar maalt het moederbord niet om. Het zou kunnen dat je een bios-update nodig hebt om de SSE te kunnen gebruiken, dat weet ik niet.

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

• no-name
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-07 23:59

no-name

geen ondertitel

Topicstarter
Op vrijdag 08 maart 2002 16:36 schreef Vlabakje90 het volgende:
Ik weet ook wel dat een celly 633 een fsb van 66mhz heeft.
Wat ik wil/afvroeg kan deze proc ook met een multiplier van 8 ipv 9,5 omgaan.

intel 8008

Verwijderd

hallooo 440LX ondersteund geen coppermine !!! ander busprotocol, dan helpt geen enkele converter

Verwijderd

niveau....

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Op vrijdag 08 maart 2002 16:46 schreef R@g!ngG0a-|- het volgende:
niveau....
/offtopic
Nee dit is niveau? Help de mensen en negeer de anderen, maar doe het niet zo.

/ontopic
De celeron met Mendocino Core is officieel de snelste die erop kan, dat is dus de 533Mhz. Officieus is het volgens mij ook wel eens mensen gelukt om er een coppermine op te draaien. Maximaal de celeron 766, erboven is de FSB te hoog. Hij zal op zijn gespecificeerde kloksnelheid lopen vanwege het multiplier lock. Misscien dat je geluk hebt...

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
Op vrijdag 08 maart 2002 16:44 schreef R@g!ngG0a-|- het volgende:
hallooo 440LX ondersteund geen coppermine !!! ander busprotocol, dan helpt geen enkele converter
Ander bus-protocol? Wat lul jij nou uit je nek? Intel is pas met de P4 van GTL+ afgestapt. Als de bios het zou ondersteunen en er een passende converter zou zijn zou er zelf een tuala-dinges op passen, dacht ik zo.

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Wat wel waar is, is dat er met de introductie van de coppermine-celerons (533a t/m 766) wat veranderingen zijn geweest in de pin-layout van de cpu. Dit zou theoretisch betekenen dat mobo's die hier niet op aangepast zijn geen coppermine-celerons kunnen draaien. Echter veel mobo's trekken zich hier niks van aan.
Op een LX chipset ben je verder gebonden aan de 66 MHz bus (tenzij je overklokt natuurlijk) dus is de 766 ook gelijk de snelste celeron die je er op zal kunnen krijgen (als je mobo meewerkt)

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Op vrijdag 08 maart 2002 16:37 schreef R@g!ngG0a-|- het volgende:
633 is een coppermine celeron, die zal niet draaien op een 440LX chipset. maximale is een celeron 500 (PPGA)
MaxiMale is volgens mij Celeron 533 (PPGA).

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op vrijdag 08 maart 2002 19:07 schreef Chemist het volgende:
Wat wel waar is, is dat er met de introductie van de coppermine-celerons (533a t/m 766) wat veranderingen zijn geweest in de pin-layout van de cpu. Dit zou theoretisch betekenen dat mobo's die hier niet op aangepast zijn geen coppermine-celerons kunnen draaien. Echter veel mobo's trekken zich hier niks van aan.
Mjah, je hebt gedeeltelijk gelijk.. de nieuwe celeron heeft de fcpga behuizing, en met die behuizing hebben ze ook inderdaad gerommeld met de pin-layout..

Echter zijn daar gewoon converters voor, en een lx-mobo is een slot-1 mobo, dus zou dat in principe niks uit moeten maken..
Op een LX chipset ben je verder gebonden aan de 66 MHz bus (tenzij je overklokt natuurlijk) dus is de 766 ook gelijk de snelste celeron die je er op zal kunnen krijgen (als je mobo meewerkt)
Mjah, al heb ik in praktijk nog geen enkel voorbeeld gezien van een LX met een coppermine-celeron.. (helaas)..
Verder heb ik ook nooit een bios-update terug kunnen vinden met coppermine support, en vaak is het voltage ook vastgezet op 2V.. Ook te hoog voor de coppermines dus :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op vrijdag 08 maart 2002 16:32 schreef no-name het volgende:
Ik heb een mobo met daarop 440LX :( chipset met de laatste bios. De zwaarste proc die ik nu op het mobo kan zetten is een celeron 533 (8x66). Nu kan ik eventueel aan een celly 633 komen, deze er dan op zetten en dan te laten werken als een 533.
Het probleem zit'm niet in het aantal MHz maar de core die erop zit. Als de BIOS geen Coppermine core support dan zal hij ook niet herkend worden als je'm onder de 533 klokt. Snelheid heeft er hier niets mee te maken.
Een vriend van me denkt dat dit gaat werken, ik niet omdat er volgens mij een multiplier lock op de proc zit. Wie heeft gelijk?
Jij zonder meer. Als deze CPU gaat werken is het op de default multiplier en geen andere.
PS Ik heb de search gebruikt en niks bruikbaars kunnen vinden ,aan gezien dat hier Tweakers rond lopen die in OVERklokken :) geïnteresseerd zijn. Bij Intel ook niks kunnen vinden, zelfs geen mail adres. :o
Er is wel degelijk af en toe een topic over underclocken, maar dat gaat meestal over warmtebeperking ofzo.

Tip: verander je titel in "Coppermine op LX?", dan is gelijk duidelijk wat je zoekt.

Oslik blyat! Oslik!

• blijhoofd_bennie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Nevermind verkeerd...
Pagina: 1