[Flash5] Meerdere preloaders in 1 site.

Pagina: 1
Acties:

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb plannen voor een nieuwe flash site die iets van 5 hoofdstukken zal krijgen.
Nu wil ik eerst een preloader die de ui laadt. Dan wil ik verder per hoofdstuk een kleine sub-preloader.

Het komt vaak voor bij prof. sites als http://www.2advanced.com/flashindex.htm .

Tot op heden zette ik altijd mijn hele flash-content in meerdere layers maar wel in frame1 in de _root. (verder waren alle animaties gemaakt met mc's natuurlijk!)

Is dit een verstandige aanpak? Ook voor meerdere preloaders?

Verwijderd

Bij meerdere preloaders zou ik gewoon voor ieder hoofdstuk een nieuwe swf maken, waarbij in frame 1(en 2) een preloader staat. Dan laadt je die swf gewoon in je hoofdmovie mbv het loadmovie-commando :)

• Cubix
  • Niet online
Op vrijdag 08 maart 2002 17:35 schreef MaSsiE het volgende:
Bij meerdere preloaders zou ik gewoon voor ieder hoofdstuk een nieuwe swf maken, waarbij in frame 1(en 2) een preloader staat. Dan laadt je die swf gewoon in je hoofdmovie mbv het loadmovie-commando :)
Dat is dan bij 2advanced ook het geval?

Ik ben nu een beetje aan het experimenteren met meerdere preloaders in één swf. Het lukt wel; maar het is omslachtig.
Weet iemand soms een goeie tutorial hierover? Op de bekende tut-sites ben ik al geweest.

• Cubix
  • Niet online
Bij 2advanced hebben ze zelfs voor ieder plaatje een preloader (zie portfolio)! Zouden dat allemaal apparte swf'jes zijn?

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Waarom zou je in 1 swf meerdere preloaders willen?? Heeft geen nut, je hebt immers al alles ingeladen.

Je moet gewoon 1 preloader per swf. In de hoofd swf laad je de andere in met een load movie...

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ja, dat zijn allemaal kleine aparte swfjes.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Wat je zou kunnen doen, is in iedere movieclip een ifframeisloaded action zetten, maar dan moet je OF heel veel nutteloos werk doen, OF het word lelijk :) Dus ik zou voor de losse swf-jes gaan... is een stuk overzichtelijker...

• Cubix
  • Niet online
Ik denk dat ik dan toch maar voor de meerdere swf'jes ga.

Maar nu vroeg ik me 2 dingen af:

-Kunnen de swf'jes variabelen met elkaar uitwisselen, zo ja; hoe roep je ze dan aan?

-Als ik een een pop-up wil maken moet er een stukje javascript in de html code. Kan zo'n "sub-swf'je" ook gegevens uit de html van de "opper-swf" halen?

• Cubix
  • Niet online
* kickje

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Je kunt wel variabelen laten wegschrijven ergens in een dBase oid en dee dan laten checken door een ander flash filmpje .. denk ik :)

Moet je ff aan Oh'when ofzo vragen ...

|{ brrr }] |

Pagina: 1