Toon posts:

M'n Duron 600@600 draait op voltage 1.68, is dit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wel normaal. Heb 't idee dat ie daarom zo warm wordt, namelijk 47 graden. En niet eens overklokt. Weet iemand of 't veel qua warmte veel zal uitmaken als ik 'm bijvoorbeeld op 1.5 volt zet (is dit trouwens uberhaupt wel mogelijk).

Draaiend op een kt7-raid.....

Verwijderd

Blijkbaar (feit) is het zo dat de Abit KT7 niet helemaal een juist voltage geeft aan de processor, dit wijkt bij sommige planken af van het aangegeven voltage...

Of dit nu werkelijk het gegeven voltage is of de meting slechts verkeerd is weet ik niet, daarvoor zou iemand zijn bord is door voor moeten meten..

Nu maakt het toch niet zo heel veel uit of je cpu op een hoger Vcore draait, dat kleine verschil wat er in zit, is wel (bijna) verwaarloosbaar..

In theorie zou je temperatuur afnemen als je het voltage zou verlagen, maar aangezien we praten dan over waarden van 0,1 tot 0,2 V is dat amper merkbaar..

Je cpu zit wel een beetje aan de hoge kant qua temperatuur standaard geklokte snelheid.. Kijk of je heatsink wel goed op je cpu zit en anders of je PC van binnen niet aan het stoken is als een gek..
Probeer is zonder case en kijk dan of de temp nog steeds zo (hoog) is..

veel succes...

Verwijderd

Topicstarter
M'n cpu temp wordt zo'n 7 graden koeler wanneer ik m'n kassie open laat. Het is er inderdaad wel een broeiweer daarbinnen als ik 'm dicht gooit. Maar goed ben van plan om een paar van die behuizing koelers te kopen en natuurlijk een grotere en betere cpukoeler te kopen. Iemand die die dingen in z'n kast al gebruikt ????