Hoogleraar pleit voor sluiting moskeeën

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 346 views sinds 30-01-2008

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Defspace

Administrator

Topicstarter
Zoals op FoK is te lezen:
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=16536
De Utrechtse hoogleraar missiologie A. Jongeneel pleit ervoor dat Nederland, de EU en het Westen een bouwstop voor moskeeën afkondigen, totdat er in elk islamitisch land, te beginnen met Saoedi-Arabië, een roomskatholieke of een protestantse kerk staat.

..

Verder vindt Jongeneel dat voor elke kerk die in de as gelegd wordt in bijvoorbeeld Indonesië, een moskee in het Westen gesloten moet worden tot de kerk herbouwd is.

Jongeneel wijst erop dat voor de islam godsdienstvrijheid éénrichtingsverkeer is: men mag moslim geworden, op bekering van een moslim staat echter de doodstraf. Einddoel van de islam is volgens hem onderwerping van alle niet-gelovigen aan koran en sjaria.

..
Nou krijg je op FoK meteen allemaal "morele" reacties (die je daar eigenlijk niet vaak ziet.) Dat deze meneer niet helemaal lekker is, en dat dat ook echt zou helpen.

Ik hoop dat we er hier wat objectiever over kunnen discussieren.

Ik ben zelf van mening dat wat deze meneer verkondigd helemaal zo stom nog niet is.
Het feit dat hij hoogleraar is spreekt in zijn voordeel.

Ik weet zelf niet genoeg over de hoeveelheid Christelijke kerken in de moslim staten. Maar volgens mij zullen er niet veel te vinden zijn (correct me if i'm wrong)

Zeker in deze tijden is dit wel een debat waard.
Het Moslim geloof is zoals pim zegt een bedreiging voor de samenleving. Niet omdat de meerderheid van de moslims evenals de christenen mentaal gezond is, maar juist omdat er zowel bij christenen als bij moslims ook minder "gezonde" mensen zijn.

Jongelui welke in hun vriendenkring graag ergens "bij horen" kunnen wanneer ze moslim zijn als snel woorden beinvloed door hun "vrienden" en uitspraken van de profeet mohammed.
Deze "profeet" spreekt in zijn uitlatingen alleen maar vol lof over moslims en allah. Alles wat geen moslim is. Is minderwaardig.

Uiteindelijk, wanneer er meer en meer mensen het moslim geloof zullen aanhangen, krijg je ook steeds meer fundamentalisten. In Afghanistan hebben we kunnen zien wat een kleine groep fundamentalisten kan veroorzaken.

Wat vinden jullie van deze ideeen ?

Verwijderd

In afghanistan en andere fundamentalistische landen in de regio was geen sprake van 'kleine groepen'. Dit waren grote organisaties die inspeelden op de loyaliteit van de mensen aan hun god, die daar nog steeds erg sterk leeft.

Ik zie dus ook niet in wat een "als zij et bij ons doen doen wij het terug" houding voor nut zou hebben. Dit rechtvaardigt het alleen maar voor een stel fundamentalisten om uit te halen naar de westerse samenleving.

En zou je me er misschien mee uit kunnen leggen wat wij hebben aan het schenden van godsdienstvrijheid. dat ze daar in die landen nou nog zoveel waarde hechten aan wat iemand gelooft....betekent toch niet dat wij ook terug moeten vallen op dat soort middeleeuwse denkwijzen?

Verwijderd

A. Jongeneel of P. Fortuyn...??? ;)

Verwijderd

Ik ben zelf van mening dat wat deze meneer verkondigd helemaal zo stom nog niet is. Het feit dat hij hoogleraar is spreekt in zijn voordeel.
Hij is hoogleraar in de "missiologie". Hij spreekt meer in overtuiging van zijn geloof dan in objectieve zin. Zo zal het ook opgevat worden door de moslims. Hij is ook niet beter dan de moslims, in dit geval. Zijn claims zijn niet gebaseerd op ideeen zoals Fortuyn ze heeft.
Uiteindelijk, wanneer er meer en meer mensen het moslim geloof zullen aanhangen, krijg je ook steeds meer fundamentalisten. In Afghanistan hebben we kunnen zien wat een kleine groep fundamentalisten kan veroorzaken.
Dat is een karakteristiek van monotheistische religie, naar mijn idee. Echter, ik zie het nog niet gebeuren dat er zodanig veel moslims in nederland zijn en komende 100 jaar zullen aankomen zodat ze een meerderheid kunnen halen. Bovendien zal secularisatie uiteindelijk ook bij westerse moslims de kop opsteken, afgezien van het feit dat de islam naast een geloof ook een levensregelarij is waarbij wetenschap en reason veel minder in conflict staat vanwege de algemene vaagheid van de religieuze geschriften. (edit: bovendien wordt kenniswerving aangemoedigd)

Ik vindt het een beetje overdreven om alle moskeeen te sluiten, maar ik vindt het ook overdreven dat de grootste moskee in Europa moet staan, bij wijze van spreken. Of dit waar is weet ik niet, maar iemand heeft me ooit duidelijk gemaakt dat het gemakkelijker schijnt te zijn om geld te krijgen voor de bouw van een moskee dan voor een kerk: "het vaticaan is immers toch rijk genoeg om voor de kosten van hun bidhal poen neer te leggen", is dan het argument. Of dit echt waar is, weet ik niet. Mischien dat iemand hier meer over weet.

Wel moeten we fundamentalisme in de gaten houden. De 'recente' commotie van de BVD over de moslimscholen m.b.t. fundamentalistische leer en haat tegen westerlingen is daar een goed voorbeeld van. Zoiets moet niet kunnen. Ook een leuke teaser: videobanden die in engelse moskees te krijgen waren waarbij mensen de keel werden afgesneden ofzoiets. reclame voor Al Quada.

• QUILIX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

QUILIX

zZzZzZz.....

Op vrijdag 08 maart 2002 16:04 schreef Defspace het volgende:
[..]

Ik weet zelf niet genoeg over de hoeveelheid Christelijke kerken in de moslim staten. Maar volgens mij zullen er niet veel te vinden zijn (correct me if i'm wrong)
In Turkije heb je veel kerken (en christenen). De hoogleraar zegt dat er geen kerken in islamitische landen zijn, terwijl in Turkije en vooral in Istanbul de kerk, moskee en synagoge naast elkaar bestaan. Al honderden jaren (Toen Europa elkaar en anderen afslachtten voor geloof, was in Turkije godsdienstvrijheid). Maar Turkije is ook geen islamitisch land maar seculier net als Nederland.

Ik ben trouwens ook tegen de bouw van moskeeen in Nederland. Zie mijn topic:
[topic=410532/1/25]

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01 10:39

Dommel

Professioneel Software Sloper

Dat wat Jongeneel zegt daar ben ik het deels wel mee eens. Laat ze in de islamitische landen voor de katholieken die daar wonen ook eens een kerk bouwen. Het hoeven geen kerken te zijn waar ze met 100.00 man tegelijk in kunnen maar waar je met een redelijk aantal mensen nog gewoon in kunt.

Hier alle moskeeën sluiten of laten stoppen met het bouwen van moskeeën is niet meteen noodzakelijk. Echter als je kijkt naar de verhouding kerken/moskeeën in veel dorpen en steden dan zou zo'n bouwstop wel moeten kunnen lijkt me, als het tenminste zo is dat het de 1:1 (:?) grens passeert.

Iets waar we echter allemaal aan moeten werken, zowel katholieken als moslims als joden als weet ik welke veel andere godsdienst, is het in waarde laten van elkaar zonder dat er bij alles wat er gebeurt meteen een of andere "heilige" oorlog uitgeroepen dient te worden. Als dat niet zou gebeuren, die "heilige" oorlog, dan zou het er in Israël en Indonesië, om maar 2 plekken te noemen, waarschijnlijk ook een stuk rustiger aan toe gaan dan nu gebeurt. :)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Verwijderd

Ik ben zelf van mening dat wat deze meneer verkondigd helemaal zo stom nog niet is.

Ik denk dat je in de eerste plaats zult moeten leren inzien dat een mening van een hoogleraar net zo verstandig of onverstandig kan zijn als de mening van welke andere Nederlander dan ook.

Het is niet de mening van een 'gestudeerde' die gewicht in de schaal legt,
het is de argeloze onwetende toehoorder
-jij in dit geval-
die dat gewicht toevoegt.

Voor de rest is het een verhaal dat gaat over tolerantie.
De Westerse tolerantie tegenover de Islamitische onverdraagzaamheid.

Aangezien daarin het evenwicht zoek is en werkelijk alles in de wereld alleen maar stand kan houden dankzij evenwicht zal er een nieuw gevonden moeten worden.

Deze hoogleraar doet daar een poging toe door het oog-om-oog, tand-om-tand principe toe te passen, een bijbelse term die momenteel ook toegepast wordt door Israël in haar strijd tegenover de Palestijnen en we weten allemaal wat daarvan het resultaat is namenlijk geen.

Evenwicht creëer je door het toevoegen van gewicht en contra-gewicht, zo maak je het mogelijk de zaak weer in balans te krijgen, niet door het toevoegen van grote hoeveelheden in de ene schaal ineens -zoals deze hoogleraar wil- maar door 'afweging'.

Dat er een -nieuw- evenwicht gevonden zal moeten worden is ook mijn overtuiging en dat 'wij' momenteel aan de beurt zijn om 'ons' gewicht te doen gelden eveneens maar het zoeken daarnaar zal langere tijd in beslag nemen dan menigeen zich nu nog realiseert,
hoe jammer dat ook is.... ;)

Verwijderd

volgens mij worden kerken ergens gebouwd als daar behoefte aan is, als mensen hun geloof ergens uit willen kunnen oefenen....waar slaat het op om in een land waar niemand katholiek is een katholieke kerk neer te zetten??

Verwijderd

volgens mij worden kerken ergens gebouwd als daar behoefte aan is, als mensen hun geloof ergens uit willen kunnen oefenen....waar slaat het op om in een land waar niemand katholiek is een katholieke kerk neer te zetten??
Op grote delen van Indonesie bestaat wel DEGELIJK een grote christelijke gemeenschap.

Verwijderd

Ik zie geen reden voor een bouwstop of iets dergelijks. Islamitische mensen in nederland zijn naar mijn mening gewoon nederlanders. Als ze behoefte hebben aan een moskee dan mogen ze van mij best een moskee bouwen.
Als je zegt: "De Islam is een gevaar voor onze samenleving", dan plaats je een groep mensen buiten de samenleving. Islam is gewoon een deel van onze samenleving. Het lijkt wel of men bang is dat we allemaal islamiet worden. Ik meen toch echt dat we vrijheid van godsdienst hebben.
En waarom kerken ipv moskeeen. Volgens mij is meer dan de helft van nederland niet eens christen. Waarom niet voor elke moskee een bibliotheek of schouwburg bouwen?

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Ik vind het totaal geen argument als andere landen iets niet doen, dat wij dat dan ook maar niet moeten doen. Wat interesseert mij het nu wat die landen uitvogelen? Hiermee laat je dus een beleid van een ander land, het beleid van nederland beinvloeden.

Van mij mogen er zoveel moskeeen zijn als nodig is, ik zie niet in waarom wij dat zouden moeten stoppen als andere landen geen kerken willen bouwen. Ik zie de logica niet.

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-01 12:46

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Jongelui welke in hun vriendenkring graag ergens "bij horen" kunnen wanneer ze moslim zijn als snel woorden beinvloed door hun "vrienden" en uitspraken van de profeet mohammed.
Deze "profeet" spreekt in zijn uitlatingen alleen maar vol lof over moslims en allah. Alles wat geen moslim is. Is minderwaardig.
Ik weet niet hoe je aan deze informatie komt? (gehoord, gezien? :?) Maar wat je hier zegt slaat nergens op. Ik ben toevallig ook moslim ik wordt niet slecht beinvloed door mijn vrienden en ik wil sowiezo nergens bij horen.

En wat de profeet juist zei dat is dat iedereen gelijkwaardig is. Iedereen zijn broeders van elkaar! Helemaal geen haat of iets dergelijks. De Islam is itt wat veel mensen denken een geloof die je op de goede pad probeert te houden dmv regels en wetten. Bij elke wet hoort een uitleg warom je iets moet doen of juist iets moet laten. Ik geef een paar voorbeelden. Aan dingen doen zoals alcohol, gokken, prostitutie zijn allemaal verboden omdat ze slechte dingen veroorzaken (drugs bestond toen nog niet (echt?)). Dat zijn dingen die je NIET mag. Dingen die je moet zijn, bijv. bidden (niet zoals bij christenen, maar anders door te knielen ed en verhalen/woorden uit de koran op te noemen) en om te bidden moet je schoon zijn. Dit moet 5x per dag dus een goede islamiet reinigt zich meerdere malen per dag volgens een bepaald patroon.

Dus de profeet zegt juist! dat je geen slechte dingen moet doen itt wat jij beweert!!!

Verwijderd

ze zouden eens een moskerk moeten bouwen waarin bijde geloven zouden zitten :)

Maar omdat verschillende geloven niet met elkaar kunnen communiceren omdat ze geen harde argumenten bij hun standpunt kunnen voegen zal dit wel nooit gebeuren.

Verwijderd

Die hoogleraar is niet helemaal lekker. Omdat zij geen vrijheiid van godsdienst hebben zouden wij dat ook niet moeten hebben? Omdat mensen daar de boel slopen moeten wij dat ook doen. :? |:(

Ik vraag me af hoe die vent ooit hoogleraar is geworden?

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 17:28 schreef Irons het volgende:

[..]

Op grote delen van Indonesie bestaat wel DEGELIJK een grote christelijke gemeenschap.
maar daar zijn toch ook christelijke kerken? dat weet ik overigens niet zeker, ik doelde vooral op deze quote van de hoogleraar in kwestie:
totdat er in elk islamitisch land, te beginnen met Saoedi-Arabië, een roomskatholieke of een protestantse kerk staat.
je gaat toch geen kerken bouwen als daar geen behoefte aan is?

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 19:12 schreef jona het volgende:
ze zouden eens een moskerk moeten bouwen waarin bijde geloven zouden zitten :)

Maar omdat verschillende geloven niet met elkaar kunnen communiceren omdat ze geen harde argumenten bij hun standpunt kunnen voegen zal dit wel nooit gebeuren.
Dat bestaat, in america, San Fransisco, voor alle Godsdiensten.

Verwijderd

Dan moet er ook een bouwstop komen voor alle Amerikaanse LegerBasissen over de hele wereld.
Totdat in elke staat van Amerika een Arabische en Chinese legerbasis staat.

Hetzelfde concept....

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 18:37 schreef EVILSalami het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe je aan deze informatie komt? (gehoord, gezien? :?) Maar wat je hier zegt slaat nergens op. Ik ben toevallig ook moslim ik wordt niet slecht beinvloed door mijn vrienden en ik wil sowiezo nergens bij horen.

En wat de profeet juist zei dat is dat iedereen gelijkwaardig is. Iedereen zijn broeders van elkaar! Helemaal geen haat of iets dergelijks. De Islam is itt wat veel mensen denken een geloof die je op de goede pad probeert te houden dmv regels en wetten. Bij elke wet hoort een uitleg warom je iets moet doen of juist iets moet laten. Ik geef een paar voorbeelden. Aan dingen doen zoals alcohol, gokken, prostitutie zijn allemaal verboden omdat ze slechte dingen veroorzaken (drugs bestond toen nog niet (echt?)). Dat zijn dingen die je NIET mag. Dingen die je moet zijn, bijv. bidden (niet zoals bij christenen, maar anders door te knielen ed en verhalen/woorden uit de koran op te noemen) en om te bidden moet je schoon zijn. Dit moet 5x per dag dus een goede islamiet reinigt zich meerdere malen per dag volgens een bepaald patroon.

Dus de profeet zegt juist! dat je geen slechte dingen moet doen itt wat jij beweert!!!
Sorry maar waarom zou je 5 keer op een dag moeten bidden? Het lijkt wel of die god van jullie gewoon aanbeden wil worden. Het liefst dat alle mensen alles voor hem doen. In mijn ogen lekker ego... daarin tegen zie je dan wel dat die god beetje erg veel op een mens lijkt? Lijkt wel of die dan niet bestaat ,maar dat er gewoon iemand zich zelf aanbeden wou hebben en dus dit geloof starten. Wel een goede kwakzalver dan ,want hij heeft nu enkele tientallen miljoenen mensen achter zich aan hobbelen.

Ok hij probeert je van slechte dingen af te houden? Zou je zonder die dingen wel aan de drugs gaan en noem allemaal maar op? Als je dus puur het geloof nodig hebt ,om op het rechte pad te blijven ben je gewoon een zwakkeling.

Maar volgens mij ga ik nu te ver offtopic.

Waarom zouden wij niet op het oog om oog tand om tand prenciepe gaan werken? Waarom moeten wij ze diplomatiek benaderen? Sorry maar volgens mij lachen ze ons na een diplomatieke sesie gewoon weg uit.

Verwijderd

Hmm, ik vind het eigelijk al belachelijk dat er hier in Nederland moskeën of zoiets degelijks zijn. Ok kan er nog beetje ikomen dan, maar als Kok dan een bezoekje er aan gaat brengen of zo dat hij dan loopt te buigen voor iets wat hij eigelijk amper kent of zo VIND IK ROND UIT BELACHELIJK!! (dit was al weer tijdje geleden (op tv).)

Ik ben het overigens wel met Pim eens dat je niet buiten je huis je geloofs overtuiging mag laten blijken :), hoop dat dat inclusief die achterlijke hoofd doekjes (theedoeken) is.... maar ok, beetje offtopic...

Mening: ik ben het met die hoogleraar eens, er is toch in geen 1 lang zoiets achterlijks (groot schaligs) als hier in Nederland, this hier een magneet voor alle buitenlanders.

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03-2025
Op vrijdag 08 maart 2002 21:56 schreef Webmasterok het volgende:

Ik ben het overigens wel met Pim eens dat je niet buiten je huis je geloofs overtuiging mag laten blijken :), hoop dat dat inclusief die achterlijke hoofd doekjes (theedoeken) is.... maar ok, beetje offtopic...
waarom moet je nou z'n domme opmerking maken over hoofddoeken?

dus volgens jou mogen christenen dan ook geen rozenkrans dragen?

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 22:03 schreef DeXtOuRiuS het volgende:

[..]

waarom moet je nou z'n domme opmerking maken over hoofddoeken?

dus volgens jou mogen christenen dan ook geen rozenkrans dragen?
:Z, moet je eens in Nederland gaan tellen hoeveel theedoeken er gedragen worden en hoeveel rozenkranzen (waar ik overigens nog nooit over gehoort heb, terwel ik al 14 jaar bij enige kerken loop).... dan kun je zelf wel een cunclusie trekken :).

• Dextourius
  • Laatst online: 14-03-2025
Op vrijdag 08 maart 2002 22:06 schreef Webmasterok het volgende:

[..]

:Z, moet je eens in Nederland gaan tellen hoeveel theedoeken er gedragen worden en hoeveel rozenkranzen (waar ik overigens nog nooit over gehoort heb, terwel ik al 14 jaar bij enige kerken loop).... dan kun je zelf wel een cunclusie trekken :).
met rozenkrans bedoel ik dus een ketting met een kruis eraan :) (dat heet toch rozenkrans :? )

maarja, het komt ook dat hoofddoeken meer opvallen dan een ketting he.

edit: volgens zijn er toch meer mensen die een ketting met een kruis dragen dan mensen met een hoofddoek. :)

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Verwijderd

Hmm, ik vind het eigelijk al belachelijk dat er hier in Nederland moskeën of zoiets degelijks zijn. Ok kan er nog beetje ikomen dan, maar als Kok dan een bezoekje er aan gaat brengen of zo dat hij dan loopt te buigen voor iets wat hij eigelijk amper kent of zo VIND IK ROND UIT BELACHELIJK!! (dit was al weer tijdje geleden (op tv).)
Dat heet vrijheid van geloofsovertuiging en respect. :)
Sinds wanneer gaat de staat bepalen welke kleren je wel en niet mag gedragen? |:( Mogen kruisjes aan kettinkjes en oorbellen, keppeltjes en rode stippen dan ook niet meer? :? :? Volgens mij ben je vrij om te dragen wat je wilt op straat.

• Morgoth
En waarom vind je dat belachelijk?
Yeah right :? Wanneer is iets een geloofsovertuiging? Je zou dan ook geen atheistisch shirt meer aanmogen omdat sommige mensen dat ook kunnen opvatten als geloofsovertuiging, laat staan dat je nog maar op enige manier dan kan laten zien wat jouw levenstijl is. Waarom in godesnnaam zou dat niet mogen? Heb jij er last van? Ik niet iig, want interesseert mij het nou wat iemand anders voor kleding aan heeft, wat is daar in vredesnaam de interresante waarde van :?
Mening: ik ben het met die hoogleraar eens, er is toch in geen 1 lang zoiets achterlijks (groot schaligs) als hier in Nederland, this hier een magneet voor alle buitenlanders.
En nu graag onderbouwing op je reply, dat is de bedoeling in w&l.

Verwijderd

Over die hoefdoekjes. Op zich vind ik het wel belachelijk dat hun ze op mogen houden in de klas. Terwijl een joodse jongen in mijn klas zijn kapeltje af moest doen. Ik bedoel kapeltje komt uit het geloof voort. Hoofddoekjes staan zover ik altijd gehoord heb nergens in de koraan dat het verplicht is.

Ik kan ook wel zeggen dat ik een geloof heb waarbij ik een pet op moet. Zullen de leraren me dan met een pet in de klas op laten? Ik heb dit al een keer gezegt weet je wat toen ik toen als antwoord kreeg? Dat ik nu discrimineerde en dat ik de klas uit kon vertrekken. Hoebedoel je met twee mate meten. Ik vind dat je in dat soort dingen simpel moet zijn. Of alle hooefddeksels op laten of geen 1.

Voor de rest zie mijn vorige reply.

Verwijderd

Hmm, ik wil hier niet echt over verder gaan het is simpel weg mijn mening, en enigsinds niet echt goed ondergrond met goede argumenten, alhoewel Meneer Jongeneel enige mooie heeft genoemt.
Op zaterdag 09 maart 2002 09:50 schreef Speedy18 het volgende:
Over die hoefdoekjes. Op zich vind ik het wel belachelijk dat hun ze op mogen houden in de klas. Terwijl een joodse jongen in mijn klas zijn kapeltje af moest doen. Ik bedoel kapeltje komt uit het geloof voort. Hoofddoekjes staan zover ik altijd gehoord heb nergens in de koraan dat het verplicht is.

Ik kan ook wel zeggen dat ik een geloof heb waarbij ik een pet op moet. Zullen de leraren me dan met een pet in de klas op laten? Ik heb dit al een keer gezegt weet je wat toen ik toen als antwoord kreeg? Dat ik nu discrimineerde en dat ik de klas uit kon vertrekken. Hoebedoel je met twee mate meten. Ik vind dat je in dat soort dingen simpel moet zijn. Of alle hooefddeksels op laten of geen 1.

Dat noemen wij Nederlanders "positieve discriminatie" <absurt> maar ja, raad aan om er niet over te beginnen want dan krijg je een partijdige discusie in de klas...

Verwijderd

Moskeeën mogen ze van mij bouwen zoveel ze willen, mits onze samenleving er geen nadeel van ondervind.

Ik bedoel als de moskeeën in Nederland van onze belastingcenten zijn gebouwd, dan mogen ze die vanaf nu af aan direct omdopen tot opvangcentra voor daklozen.

In dat geval zijn ze n.l. van de gemeenschap...

Verwijderd

Hmm, ik wil hier niet echt over verder gaan het is simpel weg mijn mening, en enigsinds niet echt goed ondergrond met goede argumenten, alhoewel Meneer Jongeneel enige mooie heeft genoemt.
als je een mening hebt als de jouwe zonder het intellect om hem te onderbouwen stel ik voor dat je hem voor jezelf houd. Niemand hecht er op deze manier namelijk enige waarde aan en je maakt niet echt een slimme indruk op deze manier (en dan hebben we het nog niet eens over je schrijfwijze)

Verwijderd

Ik ben het overigens wel met Pim eens dat je niet buiten je huis je geloofs overtuiging mag laten blijken :), hoop dat dat inclusief die achterlijke hoofd doekjes (theedoeken) is....
Haha, de staat moet gaan verplichten hoe iedereen zich kleedt? Dat wordt een erg vrolijke boel, kijk maar eens hoe de bevolking in (voormalig) communistische landen er uitziet/zag. Maarja, als jij je graag zo kleedt ga ik je daar niet vanaf houden hoor...moet je lekker zelf weten. (Vind je zelf trouwens niet dat je een probleem hebt als je je stoort aan hoe anderen zich kleden? Dat je je de hele dag op straat maar loopt te ergeren aan andermans kleding....ik zou wel wat beters te doen hebben.)

En ik wil je nog even een situatie voorleggen: als ik nou zelf kies om achterlijke hoofddoekjes te gaan dragen? Dan ga jij mij vertellen dat dat niet mag?
(overigens kiezen al die vrouwen daar zelf ook gewoon voor hoor)
Hmm, ik wil hier niet echt over verder gaan het is simpel weg mijn mening, en enigsinds niet echt goed ondergrond met goede argumenten,
het zegt genoeg over je...ziehier de gemiddelde Fortuyn-stemmer...

Verwijderd

hehe jah, schaf meteen de godsdienstvrijheid af.... die vrijheid van meningsuiting trekt alleen maar vieze buitenlanders aan he |:(

• Morgoth
Op zaterdag 09 maart 2002 12:49 schreef Webmasterok het volgende:
Sorry, maar wat doe je dan in w&l? Misschien de policy is lezen om te weten wat de bedoeling van een discussie in w&l is?

• unclero
  • Laatst online: 12:29

unclero

MB EQA ftw \o/

Ik ben het roerend eens met de uitspraken van meneer Jongeneel omtrent dat in de as leggen van kerken.

Zullen we dan, als we dan toch bezig zijn, een kerk sluiten, voor iedere door de christenen afgefikte, gesloopte, moskee in Bosnie, Servie, Kosovo en de Kaukasus? En net zolang die kerk sluiten, totdat met christelijk geld de moskeeen weer 'in de oorspronkelijke luister' zijn hersteld?
En wat nu voor iedere brandbom in een Moskee in Nederland?
Maar goed, we zullen het er denk ik ook nog niet over eens zijn, of we een synagoge moeten sluiten voor iedere kerk, en moskee, de Israeli's slopen.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-01 19:32

SG

SG surft naar info hardewaren

Op zaterdag 09 maart 2002 14:30 schreef unclero het volgende:
Ik ben het roerend eens met de uitspraken van meneer Jongeneel omtrent dat in de as leggen van kerken.

Zullen we dan, als we dan toch bezig zijn, een kerk sluiten, voor iedere door de christenen afgefikte, gesloopte, moskee in Bosnie, Servie, Kosovo en de Kaukasus? En net zolang die kerk sluiten, totdat met christelijk geld de moskeeen weer 'in de oorspronkelijke luister' zijn hersteld?
En wat nu voor iedere brandbom in een Moskee in Nederland?
Maar goed, we zullen het er denk ik ook nog niet over eens zijn, of we een synagoge moeten sluiten voor iedere kerk, en moskee, de Israeli's slopen.
Zullen we dan ook wat moslims afschieten voor die christenen die in die kerk in Pakistan zijn afgeschoten alleen omdat ze christenen zijn en omdat de amerikanen erg uit het schietbereik van hun AK47 zitten vanuit Pakistan.

Tolerantie moet van twee kanten komen als jullie Intollerant zijn dan zijn jullie een dreiging voor alle niet moslims en aangezien in moslimstaten geen democratie is maar de islam de wet is valt daar niet te mekkeren tegen de islam maar hier door de westerse democratie en politiek correctheid syndroom hebben jullie de vrijehand.

/me aangezien mijn moeders christelijke school is afgefikt door moslims geld dit dan ook voor islam scholen???

En PS Waar waren die Islam staten om die landje inpik serviers tegen te houden.

Die bosnische Moslims hadden wel de VS en Navo achter zich alleen jammer voor die moslims dat die Navo daar 'n papieren tijger is en niet erg daadkrachtig en ze liepen daar vaak achter de feiten aan.

En die serviers die hadden toen meer dan alleen moslims afgeslacht zoals Kroaten etc maar dat is blijkbaar niet van belang alleen die moslims.

En die brandbommetjes op die moske-en hier is een reactie van mensen die wakker zijn geschud dat er wel mogelijk een islamdreiging is doordat Islam fundmentalisten het WTC hebben verwoest wat staat voor de westerse wereld waar tolerante godienst vrijheid heers.

Daar de Islam geen tegen hanger van het WTC gebouw heeft
staat de islam ruim voor met moord en gebouwen vernietigingen.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• unclero
  • Laatst online: 12:29

unclero

MB EQA ftw \o/

Op zaterdag 09 maart 2002 15:31 schreef SuperG het volgende:
Tolerantie moet van twee kanten komen als jullie Intollerant zijn dan zijn jullie een dreiging voor alle niet moslims en aangezien in moslimstaten geen democratie is maar de islam de wet is valt daar niet te mekkeren tegen de islam maar hier door de westerse democratie en politiek correctheid syndroom hebben jullie de vrijehand.
Hm, de moslimstaat is sinds 1924 afgeschaft..
Ik weet niet welke jij bedoeld.
En PS Waar waren die Islam staten om die landje inpik serviers tegen te houden.
Er waren wel degelijk Mujahedeen naar Bosnie gegaan.
Daar is wat de NAVO nog over zeikt, omdat zij vinden dat die krijgers er nu niet mogen wonen.
En die brandbommetjes op die moske-en hier is een reactie van mensen die wakker zijn geschud dat er wel mogelijk een islamdreiging is doordat Islam fundmentalisten het WTC hebben verwoest wat staat voor de westerse wereld waar tolerante godienst vrijheid heers.
Tja, we kunnen het natuurlijk op die manier ook hebben over een Katholiek fundamentalist die het Oklahoma gebouw opblaast. Of Protestant fundamentalisten die vonden dat 9/11 een 'straf van God' was, en daarna maar met anthrax begonnen te gooien.

Maar goed, mijn mening is dat we religieen niet in context kunnen zien met de daden van de gelovigen.. Want dan zouden we intolerant zijn ten aanzien van godsdienstvrijheid..
Of moeten we ons afvragen wat die streng-katholieke Cosa Nostra aan godvruchtigheid praktiseerd.
Of zouden we de sutra's erop na gaan slaan waarom die Boedhistische monniken die 10duizenden Manchus hebben afgeslacht. Of moeten we ons af gaan vragen welke Bijbel de KKK leest. Of waar Hitler op zondag was...

Mijns insziens zijn religieen per definitie goed. Alleen de mens maakt nogal fouten, bij gebrek aan kennis.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
totale onzin

is net zo'n figuur als Pim Fortuyn, even een paar loze racistische dingen roepen om te provoceren

Want meer is het niet: een bouwstop heeft tenslotte geen ENKELE zin: wie heeft er tenslotte last van Kerken, Moskeeen, Synagoges e.d., dat zijn meestal hele nette vredige plaatsen
zoiets roepen als dit heeft dus alleen symbolische waarde, maarja, je weet vantevoren dat mensen die kerken afbranden nu niet ineens gaan denken "hm laten we er maar mee stoppen", nee ze krijgen alleen maar meer haat tegen christenen
en dat is logisch
Op vrijdag 08 maart 2002 17:26 schreef MrShaggy het volgende:
precies,
moeten we ook in Nederland een stop op de bouw van kerken afkondigen, totdat er net zoveel synagoges en boedhistische tempels zijn? |:(

en zeggen 1 kerk == 1 moskee is natuurlijk ook al onzin

en waarom moeten moslims hier er voor worden gestrafd dat debielen in bijv de molukken kerken afbranden??? totale onzin
verschrikkelijk generaliserend, alsof alle moslims hetzelfde vinden en alles samen doen

kijk, dat kerken daar worden afgebrand, dat is niet goed
maar ga daar niet de moslims hier voor straffen...

en er wordt ook maar net gedaan alsof Nederland == christendom, dat is ook al niet zo

kortom, totale onzin
(maarja, Diadem zal wel zo weer komen om te zeggen dat ik dat alleen vind omdat ik dom en slecht geinformeerd ben)

Verwijderd

Ik vind een kerk in plaats van een moskee ook bull shittttt

Maar van mij mogen ze vandaag nog alle moskeeën (in nederland) met de grond gelijk maken,wel eerst die arme drommels er uit halen natuurlijk want die zijn ook niet wijzer, die moet je goed opvangen en geestelijk desnoods medisch begeleiden en voorzichtig wijs "proberen" te maken dat ze het aan het verkeerde eind hebben. zo niet dan is er nog een optie,terug keer naar het land van oorsprong.
met kerken ligt dat anders, die horen hier ik ga er ook niet in zitten maar ik weet wel zeker dat ze daar niet die haat dragende waanzin zitten te prediken zoals de islamieten in de moskeeën dat doen. |:(

• wicher|IA
Op zaterdag 09 maart 2002 16:36 schreef loekos het volgende:
Ik vind een kerk in plaats van een moskee ook bull shittttt

Maar van mij mogen ze vandaag nog alle moskeeën (in nederland) met de grond gelijk maken,wel eerst die arme drommels er uit halen natuurlijk want die zijn ook niet wijzer, die moet je goed opvangen en geestelijk desnoods medisch begeleiden en voorzichtig wijs "proberen" te maken dat ze het aan het verkeerde eind hebben. zo niet dan is er nog een optie,terug keer naar het land van oorsprong.
met kerken ligt dat anders, die horen hier ik ga er ook niet in zitten maar ik weet wel zeker dat ze daar niet die haat dragende waanzin zitten te prediken zoals de islamieten in de moskeeën dat doen. |:(
jij zit hier anders aardig haatdragende waanzin te verkopen

naar wel land van oorsprong wil jij een Nederlandse moslim terugsturen???
religie staat in principe los van land
misschien ben ik, autochtoon Nederlander, ook wel moslim: naar welk land wilde je me terugsturen???

en een Nederlander, die Marokkaan genoemd wordt omdat zijn opa hierheen is verhuisd (als gastarbeider, we konden ze goed gebruiken), die moslim is, waarom moet ie naar Marokko, terwijl ie zijn hele leven in Nederland heeft gewoont, Nederlands spreekt, en misschien nooit in Marokko is geweest???

en wie zegt dat jou zienswijze beter is, dat jij het bij het rechte eind hebt?

Verwijderd

Op zaterdag 09 maart 2002 16:36 schreef loekos het volgende:
van mij mogen ze vandaag nog alle moskeeën (in nederland) met de grond gelijk maken,wel eerst die arme drommels er uit halen natuurlijk want die zijn ook niet wijzer, die moet je goed opvangen en geestelijk desnoods medisch begeleiden en voorzichtig wijs "proberen" te maken dat ze het aan het verkeerde eind hebben. zo niet dan is er nog een optie,terug keer naar het land van oorsprong.
met kerken ligt dat anders, die horen hier
ik hoop dat je bekend bent met het feit dat in nederland zoiets bestaat als vrijheid van godsdienst. en ik hoop dat je inziet dat in landen waar zoiets niet bestaat het niet prettig vertoeven is. en dat je met het invoeren van een dergelijk iets (alleen nog christelijke kerken tolereren) met precies hetzelfde bezig bent als wat de moslim-fundamentalisten willen...

geloof me, vrijheid van godsdienst is iets dat je niet kwijt wilt...en ik zie ook niet in waarom je dat zou willen, afgezien van simpele xenofobie die de laatste maanden nogal aangewakkerd wordt

Verwijderd

Van mij mogen ze die kerken en moskeeen wel gewoon met de grond gelijk maken. Je hebt er toch niks aan. En ik wil er nou eens van af dat iedereen zegt dat je er wel wat aan hebt, dan moeten die mensen gewoon eens gaan nadenken.
Wat je ermee bereikt? Dan is al dat onzinnige gezeik ook eens over

Verwijderd

Op zaterdag 09 maart 2002 17:23 schreef BroxTheMan het volgende:
Van mij mogen ze die kerken en moskeeen wel gewoon met de grond gelijk maken. Je hebt er toch niks aan. En ik wil er nou eens van af dat iedereen zegt dat je er wel wat aan hebt, dan moeten die mensen gewoon eens gaan nadenken.
Wat je ermee bereikt? Dan is al dat onzinnige gezeik ook eens over
dat jij en ik niet gelovig zijn betekent nog niet dat wij mogen bepalen dat anderen dat daardoor ook niet moeten zijn.

een vergelijking: het voetbalstadion. ik heb er weinig mee, maar veel mensen gaan er wekelijks een wedstrijd bekijken. dat is uiteraard geen reden om die dingen met de grond gelijk te maken, maar er is nog meer aan de hand met een voetbalstadion (sommigen dan); er wordt wekelijks nogal tot geweld aangezet, sterker nog: men vindt het gewoon, rekent erop en er worden speciaal troepen naartoe gestuurd om de boel in toom te houden. zoiets (geweld, vernieling etc) lijkt me wel een reden tot met-de-grond-gelijkmaking....of niet?

ben wel nieuwsgierig naar goed beargumenteerde antwoorden naar aanleiding van dit voorbeeld...

Verwijderd

Mja dat is wel zo idd dat je dat zelf mag weten, maar aan de andere kant is het ook maar een klein deel dat relt in een stadion en niet iedereen gaat daar heen om herrie te schoppen. En bovendien ga je naar een voetbalwedstrijd omdat je daar ZEKER WETEN iets te zien krijgt wat je interesseert, in de kerk (en soortgelijke gelegenheden) weet je niet eens zeker of dat waarvoor je kom (God) er wel is. Bovendien kan je geloven wel thuis doen maar een voetbalwedstrijd niet

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Op zaterdag 09 maart 2002 15:46 schreef unclero het volgende:
(...) Maar goed, mijn mening is dat we religieen niet in context kunnen zien met de daden van de gelovigen.. (...) Alleen de mens maakt nogal fouten, bij gebrek aan kennis.
Precies. Scheikunde in combinatie met natuurkunde stelt ons ook in staat de meest afschuwlijke wapens te ontwikkelen. Dat wil niet zeggen dat deze wetenschappen (ik wil hier overigens niet mee zeggen dat religie gelijk staat aan wetenschap) de bron van het kwaad zijn. Die vind je bij de mensen.
Op zaterdag 09 maart 2002 17:54 schreef BroxTheMan het volgende:
(...) En bovendien ga je naar een voetbalwedstrijd omdat je daar ZEKER WETEN iets te zien krijgt wat je interesseert, in de kerk (en soortgelijke gelegenheden) weet je niet eens zeker of dat waarvoor je kom (God) er wel is. Bovendien kan je geloven wel thuis doen maar een voetbalwedstrijd niet
Ik, als niet-voetballiefhebber weet (bijna, je weet maar nooit) zeker dat ik in een stadion dingen te zien krijg die mij niet interesseren. Een gelovige weet (bijna) zeker dat hij of zij in een kerk of moskee wel dingen zal horen/zien wat hem of haar interessert. En bepaal alsjeblieft niet voor een gelovige dat zijn/haar geloof gebaseerd is op fabels, aangezien deze mensen zelf mogen bepalen wat aanleidingen zijn om al dan niet te geloven. Uit jouw woorden blijkt ook niet dat je dit bepaalt, maar het neigt er wel behoorlijk naar.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Verwijderd

Op zaterdag 09 maart 2002 17:54 schreef BroxTheMan het volgende:
en niet iedereen gaat daar heen om herrie te schoppen. En bovendien ga je naar een voetbalwedstrijd omdat je daar ZEKER WETEN iets te zien krijgt wat je interesseert
ohja, natuurlijk....die mensen gaan allemaal naar de moskee omdat het ze niks interesseert

Verwijderd

De meesten uitlatingen hier wil ik niet eens op in gaan (die tegen 'buitenlanders'). Met welk argument je ook komt, deze mensen zullen hun mening nooit veranderen. Ze zijn kortzichtig geworden door hun haat tegen 'buitenlanders'.

Ik krijg een beetje het idee dat veel mensen denken dat nederland voor 80% uit turken en marokanen bestaat. Ik dacht toch echt dat het overgrote deel van de buitenlanders in nederland duitser is. En ik las net in de krant dat nu het grootste deel van de immigranten uit de voormalige sovjetunie afkomstig is.

Ik denk dat deze discussie het meeste baat heeft bij een goede defenitie van het begrip 'buitenlander'. Ik zou zeggen iedereen in nederland zonder nederlands paspoort.

Verwijderd

Ik, als niet-voetballiefhebber weet (bijna, je weet maar nooit) zeker dat ik in een stadion dingen te zien krijg die mij niet interesseren. Een gelovige weet (bijna) zeker dat hij of zij in een kerk of moskee wel dingen zal horen/zien wat hem of haar interessert. En bepaal alsjeblieft niet voor een gelovige dat zijn/haar geloof gebaseerd is op fabels, aangezien deze mensen zelf mogen bepalen wat aanleidingen zijn om al dan niet te geloven. Uit jouw woorden blijkt ook niet dat je dit bepaalt, maar het neigt er wel behoorlijk naar.
ohja, natuurlijk....die mensen gaan allemaal naar de moskee omdat het ze niks interesseert
Nee en daarom moeten mensen zichzelf maar voor de gek gaan zitten houden }:O, zoals ik al zei, geloven kan ook thuis en die heerlijkmakerij die in die heilige boeken staat heb je helemaal niet nodig.

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Op zaterdag 09 maart 2002 20:02 schreef Melkor het volgende:
De meesten uitlatingen hier wil ik niet eens op in gaan (die tegen 'buitenlanders'). Met welk argument je ook komt, deze mensen zullen hun mening nooit veranderen.
Mee eens. Wordt erg vermoeiend.
Ze zijn kortzichtig geworden door hun haat tegen 'buitenlanders'.
Ik zou oorzaak en gevolg omdraaien.
(...) een goede defenitie van het begrip 'buitenlander'. Ik zou zeggen iedereen in nederland zonder nederlands paspoort.
Nederlander/Nederlandse : iemand die door afkomst of staatsburgerschap behoort tot het Koninkrijk der Nederlanden (dus inclusief de Nederlandse Antillen).

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Op zaterdag 09 maart 2002 20:28 schreef BroxTheMan het volgende:
Nee en daarom moeten mensen zichzelf maar voor de gek gaan zitten houden }:O, zoals ik al zei, geloven kan ook thuis en die heerlijkmakerij die in die heilige boeken staat heb je helemaal niet nodig.
De enige die zichzelf voor de gek houdt ben jij. Je denkt namelijk voor anderen te kunnen beoordelen wat wel en niet goed voor ze is.

Verwijderd

Nou ja kijk het kan mij verder ook geen bal schelen hoor, wat zij doen, maar ik zeg het maar even, dan kan niemand zeggen dat ik ze niet heb tegengehouden als blijkt dat ze de verkeerde weg zijn ingeslagen met het geloof. En verder even goede vrienden ik wil hier geen haat mee zaaien ofzo.

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Heel attent van je, maar geen weldenkend mens zal jou verantwoordelijk houden voor andermans misstappen. Uit de mening van bovengenoemde hoogleraar Jongeneel valt op te maken dat hij dat wel doet. Bepaald geen weldenkend mens dus.

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-01 12:46

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Op zaterdag 09 maart 2002 09:50 schreef Speedy18 het volgende:

Djeeeez ik snap niet dat mensen dingen gaan roepen terwijl ze er niets van af weten. Er staat wel degelijk in de koran dat een hoofdoek dragen verplicht is! |:(

Door dit soort foute dingen te roepen worden je reply alleen maar ongeloofwardiger! :r

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

De Utrechtse hoogleraar missiologie A. Jongeneel pleit ervoor dat Nederland, de EU en het Westen een bouwstop voor moskeeën afkondigen, totdat er in elk islamitisch land, te beginnen met Saoedi-Arabië, een roomskatholieke of een protestantse kerk staat.
..

Verder vindt Jongeneel dat voor elke kerk die in de as gelegd wordt in bijvoorbeeld Indonesië, een moskee in het Westen gesloten moet worden tot de kerk herbouwd is.

Jongeneel wijst erop dat voor de islam godsdienstvrijheid éénrichtingsverkeer is: men mag moslim geworden, op bekering van een moslim staat echter de doodstraf. Einddoel van de islam is volgens hem onderwerping van alle niet-gelovigen aan koran en sjaria.
Aha, deze hoogleraar is van het soort 'Us and them'? Ik heb er geen enkele behoefte aan om als voorvechter van het Christendom op te treden eigenlijk. Overigens, is deze hoogleraar ook bereid tot het omgekeerde? Als hier een moskee in de fik wordt gestoken mag er in Iran geen kerk meer gebouwd worden totdat de moskee is opgebouwd? Je moet wel consequent zijn natuurlijk.

Wat een vreemd persoon. :{

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Virgol
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
[..]
Dit is totale onzin. Dus voor iedere moslim die hier dood gaat mogen ze in Iran een christen ophangen en andersom?? En dat sommige landen een godsdienst als wet gebruiken wil niet zeggen dat wij dat hier ook moeten doen. En het gebeurt ook in de westerse wereld in Vaticaan natuurlijk. Ik vind juist concurentie (en dus hoe meer keus hoe beter) tussen verschillende godsdiensten beter in de westerse filosofie passen.
Hoogleraar zijn een voordeel?? Hoe dat. Hoogleraar wil alleen maar zeggen dat hij een oplijding heeft gehad en dat hij er van houd om leiding te geven.
Het Moslim geloof is zoals pim zegt een bedreiging voor de samenleving.
Niet omdat de meerderheid van de moslims evenals de christenen mentaal gezond is, maar juist omdat er zowel bij christenen als bij moslims ook minder "gezonde" mensen zijn.
Ik kan hier alleen maar uit opmaken dat christenen volgens pim net zou "erg" zijn als moslims. En dat is iets wat ik me niet kan voorstellen aangezien dat heel wat stemmers zou wegjagen.
Ja maar det geld net zo goed voor christenen. En christenen hebben geprobeert volken uit te moorden/bekeren vanwegen hun geloof.
Even voor de duidelijkheid een kleine groep door amerika gesteunde en aan de macht geholpen fundamentalisten. En zolang ze tegen de russen vochten was er niet mis mee. Maar pas wannneer zu zich tegen de westerse wereld richten zijn ze plotseling fout. En verder zijn christelijke fundamentalisten net zo erg als moslim fundamentalisten.

• BOCmetalhead
  • Laatst online: 17-11-2025
[..]

Nou krijg je op FoK meteen allemaal "morele" reacties (die je daar eigenlijk niet vaak ziet.) Dat deze meneer niet helemaal lekker is, en dat dat ook echt zou helpen.

Ik hoop dat we er hier wat objectiever over kunnen discussieren.

Het Moslim geloof is zoals pim zegt een bedreiging voor de samenleving. Niet omdat de meerderheid van de moslims evenals de christenen mentaal gezond is, maar juist omdat er zowel bij christenen als bij moslims ook minder "gezonde" mensen zijn.

dit lijkt me zwaar zinnig!! om te beginnen die hier in Hoofddorp!

ze lopen hier ook te zeiken dat er meer moskeeen motten komen! omdat ze zich in de minderheid voelen (moet ook want ze zijn nou eenmaal buitenlanders) ze vinden hier dat de christelijke gemeenschap te groot is en dat ze teveel kerken hebben nu willen ze nog een moskee erbij gaan bouwen want dat zou de wil van allah zijn ofzo. Nou mooi niet dus he! al moet ik persoonlijk de bouw ondermijnen!

Metal to the bone

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 10:12 schreef BOCmetalhead het volgende:

[..]
Nou mooi niet dus he! al moet ik persoonlijk de bouw ondermijnen!
nou nou, dat klinkt alsof je een missie hebt. is altijd goed natuurlijk, vertel ons alsjelieft meer over wat je hiertoe drijft (je argumentatie is me even ontgaan). zeker heel erg veel nare ervaringen met moskeeen gehad?

Verwijderd

[..]

dit lijkt me zwaar zinnig!! om te beginnen die hier in Hoofddorp!

ze lopen hier ook te zeiken dat er meer moskeeen motten komen! omdat ze zich in de minderheid voelen (moet ook want ze zijn nou eenmaal buitenlanders) ze vinden hier dat de christelijke gemeenschap te groot is en dat ze teveel kerken hebben nu willen ze nog een moskee erbij gaan bouwen want dat zou de wil van allah zijn ofzo. Nou mooi niet dus he! al moet ik persoonlijk de bouw ondermijnen!
PRIIIIIIEEEEEETTTTTTT!!!! BOCmetalhead, ga je schamen!!!!

*fluit BOCmetalhead effe terug*. BOCmetalhead, je bent een boefje! Ga in de hoek staan!!! :)

Maar serieus:

De Islam-wereld is OVER HET ALGEMEEN (dus uitzonderingen als de Taleban e.d. daargelaten) een stuk toleranter t.o.v. andere geloven als bijv. het Christendom of het Hindoeisme.

Daarbij is de Islam steeds meer een Nederlands geloof aan het worden. Meer en meer Nederlanders verlaten de Christelijke kerken en sluiten zich aan bij de Islam. Of dit goed of slecht is is een andere discussie, maar feit blijft dat er ook veel NEDERLANDERS zijn die naar moskeeen gaan.

BOC, het spijt me maar ik ga weer tegen je bitchen... Je spreekt vanuit een onderbuikgevoel, vanuit emoties. Dat moet je in deze situaties niet doen! Daar ben je te intelligent voor, jongen. Denk na over wat je zegt: het is toch onzin om een complete groepering hun religie te ontzeggen omdat er een paar mensen hetzelfde geloof hebben?

En daarbij loop je altijd net zo hard op de Chr. kerk te schelden. Wat is nu per saldo het verschil tussen die twee? Ik hoor je al zeggen: "Nederland is een christelijk land en heeftniets te maken met het Midden-Oosten"....

Mag ik je herinneren dat het Joden- en christendom daar ook vandaan komen?

De meest eerlijke oplossing zou zijn: OF alle geloven en tempels tolereren, OF alles afbranden en weer in Wodan en Freya gaan geloven!

Ik heb gesproken!!!

PS. Deze keer ben ik min-of-meer vriendelijk gebleven, nietwaar? :P

• Defspace

Defspace

Administrator

Topicstarter
Wat een boel reacties :)

Post je een topic zal je net zien dat chello er bij mij een paar dagen uitligt... :(

Misschien ben ik mijn reactie verkeerd begonnen en ben ik teveel verder gegaan op de mening van W. Jongeneel. (Hij heeft het overigens "niet zo bedoeld" zoals later op FoK was te lezen.)

Ik vind het een moeilijk onderwerp.

Naar mijn idee veroorzaken geloven onodige tweedeling in de maatschapij.

Aan de ene kant ben ik voor sluiting van alle geloof ontmoetingsplaatsen en dat de Nederlandse overheid afstand neemt van elk geloof.

Maar aan de andere kant.
Waar trek je de grens.
Als Ajaxiet heb jij het "Geloof" in Ajax. En kan je de ArenA zien als jouw moskee. ;)

Daarbij vind ik dat je als mens het recht hebt om jouw geloof met andere te delen of te ervaren.

Een overheid mag naar mijn idee, nooit en te nimmer geld steken in de bouw van zulk soort gelegenheden. Ik weet niet in hoevere dit gedaan wordt of niet. Maar ik dacht dat er toch wel het e.e.a gesponsort wordt.
Wil men een ontmoetingsplaats... Ik zou zeggen, koop of huur er één.

Ik kom nu ook met een ander voorstel...

Sluit alle christelijke/islamitische/etc scholen

Zodat er alleen nog maar openbare scholen zijn.

Deze "openbare" scholen hebben dan verplicht een uurtje godsdienst per week. En tijdens deze les moeten de kinderen kennis krijgen van zoveel mogelijk gangbare geloofsovertuigingen(atheisme, islam, christelijk, boedisme, etc.etc.) zonder dat de overheid(de school) een voorkeur uitspreekt.
Natuurlijk staat centraal bij deze lessen dat iedereen vrij is van geloofsovertuiging en dat je niemand mag pushen om jouw geloof aan te nemen.

Verwijderd

Ik ben het wel met je eens. Religie is iets persoonlijks en dus heeft de staat daar verder weinig mee te maken zou je zo denken. Immers: scheiding van kerk en staat, nietwaar?

Niet dus....

De scheiding van kerk en staat bestaat enkel in de juridische zin, dwz. OFFICIEEL hebben die twee niets met elkaar te maken. Maar in werkelijkheid wordt de verdeling van bijvoorbeeld subsidiegelden bepaald door de verschillende politieke partijen en laten daar in NL minstens 3 niet-seculiere partijen bij zitten (Christenunie, CDA en de Islamitische Partij) waarvan er in ieder geval 1 veel stemmen en dus zetels krijgt.

Waar ik naartoe wil; door middel van de partijen bepaalt het volk waar "hun" subsidiegelden naartoe gaan. Vind je dat er meer geld naar de christelijke kerken moet? Stem CDA of Chr. Unie. Vind je dat er meer geld naar moskeeen moet? Stem IP. Of vind je dat er geen geld in religieuze organisaties gestoken mag worden? Stem dan op een seculiere partij als de SP of VVD.

Ikzelf ben van mening dat iedere waardevolle instantie recht heeft op steun vanuit de staat. Ik vraag mij persoonlijk dus af in hoeverre kerken, moskeeen en door religie beheerste scholen waardevol zijn, maar dat is een geheel andere discussie.

• wicher|IA
Op maandag 11 maart 2002 19:19 schreef Defspace het volgende:

Naar mijn idee veroorzaken geloven onodige tweedeling in de maatschapij.
geloven ligt in de menselijke aard
dat kun je niet negeren
Aan de ene kant ben ik voor sluiting van alle geloof ontmoetingsplaatsen en dat de Nederlandse overheid afstand neemt van elk geloof.

Maar aan de andere kant.
Waar trek je de grens.
Als Ajaxiet heb jij het "Geloof" in Ajax. En kan je de ArenA zien als jouw moskee. ;)
Scheiding kerk en staat hebben we allang

idd, de grens trekken is moeilijk
daarom is het ook moeilijk te zeggen of moslimvrouwen ivm hun geloof hoofddoekjes mogen dragen
een Ajacied kan tenslotte ook zeggen dat hij van het ajacidisme per se een ajaxsjaal om moet hebben
en een aanhanger van het naturisme moet van zijn geloof altijd naakt zijn
grens is moeilijk te stellen

maar daardoor kun je ook niet zeggen dat ze gesloten moeten worden
want moet de arena dan wel of niet open blijven?
daarbij werkt misbruik in de hand: wanneer de regering de oppositie irritant vind merken ze het gewoon als godsdienst aan en hoppa! alle oppositiekantoren dicht!
dat kan dus niet
Daarbij vind ik dat je als mens het recht hebt om jouw geloof met andere te delen of te ervaren.
je spreekt jezelf mi tegen
of mag je wel kerkdiensten halen, alleen niet in speciaal daarvoor bestemde zalen? vreemde situatie krijg je dan
Een overheid mag naar mijn idee, nooit en te nimmer geld steken in de bouw van zulk soort gelegenheden. Ik weet niet in hoevere dit gedaan wordt of niet. Maar ik dacht dat er toch wel het e.e.a gesponsort wordt.
misschien hebben moskeeen WEL een positieve invloed op de samenleving als geheel...
dat is onzin, want het komt op hetzelfde neer
die ruimtes zijn tenslotte ook gebouwd
een imam mag geen moskee bouwen, maar hij mag er wel een laten bouwen door een projectontwikkelaar en hm vervolgens kopen?

Zodat er alleen nog maar openbare scholen zijn.

Deze "openbare" scholen hebben dan verplicht een uurtje godsdienst per week. En tijdens deze les moeten de kinderen kennis krijgen van zoveel mogelijk gangbare geloofsovertuigingen(atheisme, islam, christelijk, boedisme, etc.etc.) zonder dat de overheid(de school) een voorkeur uitspreekt.
Natuurlijk staat centraal bij deze lessen dat iedereen vrij is van geloofsovertuiging en dat je niemand mag pushen om jouw geloof aan te nemen.
tja
daar is wel wat voor te zeggen

• BOCmetalhead
Op maandag 11 maart 2002 15:59 schreef SAPman het volgende:

[..]

PRIIIIIIEEEEEETTTTTTT!!!! BOCmetalhead, ga je schamen!!!!

*fluit BOCmetalhead effe terug*. BOCmetalhead, je bent een boefje! Ga in de hoek staan!!! :)

Maar serieus:

De Islam-wereld is OVER HET ALGEMEEN (dus uitzonderingen als de Taleban e.d. daargelaten) een stuk toleranter t.o.v. andere geloven als bijv. het Christendom of het Hindoeisme.

Daarbij is de Islam steeds meer een Nederlands geloof aan het worden. Meer en meer Nederlanders verlaten de Christelijke kerken en sluiten zich aan bij de Islam. Of dit goed of slecht is is een andere discussie, maar feit blijft dat er ook veel NEDERLANDERS zijn die naar moskeeen gaan.

BOC, het spijt me maar ik ga weer tegen je bitchen... Je spreekt vanuit een onderbuikgevoel, vanuit emoties. Dat moet je in deze situaties niet doen! Daar ben je te intelligent voor, jongen. Denk na over wat je zegt: het is toch onzin om een complete groepering hun religie te ontzeggen omdat er een paar mensen hetzelfde geloof hebben?

En daarbij loop je altijd net zo hard op de Chr. kerk te schelden. Wat is nu per saldo het verschil tussen die twee? Ik hoor je al zeggen: "Nederland is een christelijk land en heeftniets te maken met het Midden-Oosten"....

Mag ik je herinneren dat het Joden- en christendom daar ook vandaan komen?

De meest eerlijke oplossing zou zijn: OF alle geloven en tempels tolereren, OF alles afbranden en weer in Wodan en Freya gaan geloven!

Ik heb gesproken!!!

PS. Deze keer ben ik min-of-meer vriendelijk gebleven, nietwaar? :P
ke ke sorry ff iets te bot geweest hiervoor mijn welgemeende excuses...

de reden dat dat ding er hier niet mot komen is dat de moskee die we hier hebben vol zit met fundamentalisten... nog 1 erbij betekend nog meer fundamentalisten en dat willen we niet hebben...

ze hebben er al meerdere malen een inval gehad met wat arrestaties... een vriend van me die moslim was ging er altijd heen(hij zit bij hem op de hoek) hij is daar ook weg gegaan omdat ze daar zaten dat alle christelijken uitgroeid moesten worden en dat soort ongein (tot halve wapenopslag aan toe)

Imaam die rascistische uitspraken deed tegenover homofielen ed en zo kan ik nog wel ff doorgaan...

Metal to the bone

Verwijderd

Volledig eens met deze meneer. Als het waar is dat de Islam idd alleen maar eenrichtings verkeer is dan ben ik het er zeker mee eens.

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 17:49 schreef BOCmetalhead het volgende:

[..]
ze hebben er al meerdere malen een inval gehad met wat arrestaties... een vriend van me die moslim was ging er altijd heen(hij zit bij hem op de hoek) hij is daar ook weg gegaan omdat ze daar zaten dat alle christelijken uitgroeid moesten worden en dat soort ongein (tot halve wapenopslag aan toe)
mooi voorbeeld....ik ben nu namelijk erg nieuwsgierig naar wat jij vind dat die vriend moet doen. die mag nu z'n geloof niet meer uitoefenen? jij wilt in elk geval z'n moskee platgooien...
Imaam die rascistische uitspraken deed tegenover homofielen ed en zo kan ik nog wel ff doorgaan...
het heeft absoluut niks met het topic te maken, maar ik wou toch even kwijt dat soort uitspraken niks met rascisme te maken hebben

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

* verkeerde knop

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

(...) omdat ze zich in de minderheid voelen (moet ook want ze zijn nou eenmaal buitenlanders) (...)
Buitenlandse islamieten zijn inderdaad buitenlanders. Geldt trouwens ook voor buitenlandse christenen. Maar wist je ook dat Nederlandse islamieten Nederlanders (dus geen buitenlanders) zijn ? Geldt trouwens ook voor Nederlandse christenen.
Op maandag 11 maart 2002 15:59 schreef SAPman het volgende:
Daarbij is de Islam steeds meer een Nederlands geloof aan het worden. Meer en meer Nederlanders verlaten de Christelijke kerken en sluiten zich aan bij de Islam. Of dit goed of slecht is is een andere discussie, maar feit blijft dat er ook veel NEDERLANDERS zijn die naar moskeeen gaan. (...)
Sir yes sir ! :Y)
Op maandag 11 maart 2002 19:19 schreef Defspace het volgende:

Lijkt me een prima plan, maar niet consequent en eerlijk. Prima omdat ik objectiviteit zeer op prijs stel. Inconsequent omdat kerken en moskeeen wel zouden mogen (van de regering en van mij uiteraard) met als verschil natuurlijk wel dat er een leerplicht bestaat.

Ik heb vaak gediscussieerd met mijn (inmiddels ex-)vriendin over het opvoeden van onze eventuele kinderen met of zonder geloof. Zij is christelijk, ik ben ongelovig. Het is misschien moeilijk om je voor te stellen wat een geloof voor een gelovige kan betekenen. Mijn indruk was en conclusie is dat een geloof prevaleert boven alles. Niet verwonderlijk als je de heilige boeken eens inkijkt. Dan wil je uiteraard dat iedereen die je lief is en dan met name je eigen kinderen jouw geloof overnemen. Je hebt immers het beste met ze voor en jouw veronderstelling is dat jouw geloof het beste (misschien wel het enige belangrijke) is. Als ik me voorstel (ik hoop niet dat ik gelovigen te kort doe met de bewering dat ik me het voor kan stellen...laten we zeggen dat ik mijn best doe :) )hoe het zou zijn om een gelovige te zijn, dan lijkt het me een hel om mijn kinderen naar een school te sturen waarvoor geldt dat mijn wetten (geloof) niet als de hoogste gerekend worden.
(...) de reden dat dat ding er hier niet mot komen is dat de moskee die we hier hebben vol zit met fundamentalisten... nog 1 erbij betekend nog meer fundamentalisten en dat willen we niet hebben... (...)
Ik versta eronder dat het gaat om mensen die waarde hechten aan een fundament en dat als basis (fundament=basis) gebruiken om zaken te beschouwen en naar te handelen. Wat versta jij onder fundamentalisten ?
Dus...alle moskeeen zijn terroristische bolwerken ?
Imaam die rascistische uitspraken deed tegenover homofielen ed
Sinds wanneer behoren homofielen tot een apart ras ?
en zo kan ik nog wel ff doorgaan...
Alle argumenten om je groffe uitspraken te rechtvaardigen zijn meer dan welkom. Ik ben benieuwd.

• BOCmetalhead
Op dinsdag 12 maart 2002 19:32 schreef MrShaggy het volgende:

[..]

mooi voorbeeld....ik ben nu namelijk erg nieuwsgierig naar wat jij vind dat die vriend moet doen. die mag nu z'n geloof niet meer uitoefenen? jij wilt in elk geval z'n moskee platgooien...
hij heeft het hele moslim zooitje opgedoekt hij had er zelf geen zin meer in... en ik vind dat een verstandige keus
het heeft absoluut niks met het topic te maken, maar ik wou toch even kwijt dat soort uitspraken niks met rascisme te maken hebben
uhh in hoevere vind jij "homo's zijn een ziekte voor deze maatschappij het is een virus dat zich snel versprijd over de bevolking... dit virus moet zsm uitgeroeid worden" geen rasictische uitspraak??

Metal to the bone

• Defspace

Defspace

Administrator

Topicstarter
uhh in hoevere vind jij "homo's zijn een ziekte voor deze maatschappij het is een virus dat zich snel versprijd over de bevolking... dit virus moet zsm uitgeroeid worden" geen rasictische uitspraak??
Het is een discriminerende uitspraak... Geen rasistische.

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Op woensdag 13 maart 2002 11:44 schreef BOCmetalhead het volgende:
hij heeft het hele moslim zooitje opgedoekt hij had er zelf geen zin meer in... en ik vind dat een verstandige keus
Ik kan het mis hebben, maar 't lijkt me dat je geloven in een religie niet met je verstand doet, maar eerder intuitief. Als andere gelovigen iemand er toe kunnen bewegen (door gedrag te vertonen waar hij zich niet in kan vinden) zijn geloof in een religie te stoppen kan ik hem als gelovige niet erg serieus nemen. Want waar geloofde hij dan in ? Klaarblijkelijk niet in de koran.
Laat ik je een hint geven :
code:
1
2
3
Racisme : 1. uitingen van vijandigheid of haat van het ene ras 
jegens een ander die voortkomen uit een gevoel van meerwaarde 
2. leer van superioriteit van het ene ras boven een ander
Op dinsdag 12 maart 2002 19:22 schreef Agony het volgende:
Volledig eens met deze meneer. Als het waar is dat de Islam idd alleen maar eenrichtings verkeer is dan ben ik het er zeker mee eens.
't Lijkt me verstandig om eerst eens na te gaan of de islam daadwerkelijk bestaat uit eenrichtingsverkeer alvorens hier over te oordelen.

Verwijderd

Jongens, jongens, jongens.... doe eens lief voor elkaar! :)

Er zijn veel verschillende stromingen in de Islam. Van de zeer liberale Alevieten (1/3 van alle Turken is Aleviet) tot de zeer orthodoxe Sjiiten en alles er tussenin. Waarom worden moslims zo gestigmatiseerd? Je zegt toch ook niet dat ALLE christenen abortusklinieken in de fik steken?

En wat de Islam als geloof betreft: ALS IK OOIT gelovig zou worden, in mezelf een behoefte aan religie zou opmerken of een openbaring zou krijgen zou ik zeker weten Moslim worden (waarschijnlijk Aleviet). En ik ben niet de enige! Steeds meer Moslims zijn geborne en getogen Hollanders, die zich niet langer ind e christelijke leer kunnen vinden. Hier zou ik eigenlijk eens cijfers over moeten zoeken.... :)

• wicher|IA
de reden dat dat ding er hier niet mot komen is dat de moskee die we hier hebben vol zit met fundamentalisten... nog 1 erbij betekend nog meer fundamentalisten en dat willen we niet hebben...
dit is een verkeerde gedachtengang

denk je echt, dat als je moslims verbied een gebouw te bouwen om hun geloof uit te oefenen, dat er dan minder fundamentalisten komen???

nee, natuurlijk niet, juist meer

• BOCmetalhead
Op woensdag 13 maart 2002 16:08 schreef wicher het volgende:

[..]

dit is een verkeerde gedachtengang

denk je echt, dat als je moslims verbied een gebouw te bouwen om hun geloof uit te oefenen, dat er dan minder fundamentalisten komen???

nee, natuurlijk niet, juist meer
ja ke wicher hier heb je wel gelijk in maar als je ze die moskee geeft zullen de mensen die nu niet naar de moskee gaan omdat hij te verweg is of onberijkbaar is voor hun of welke reden dan ook daar heen gaan. ongetwijfeld zitten daar ook van dat soort ongure schorriemorrie :P bij.

heb een tijd in A'dam op school gezeten en daar hadden ze een keer een onderzoek gedaan bij een aantal moskeeen hoeveel fundamentalisten daar zaten... ongeveer 17% (per moskee)van de mensen bleek wel iets aan fundamentalistische ideeen te hebben of was een fundamentalist... dit lijkt me toch niet iets wat we willen hebben denk ik zo...

Metal to the bone

Verwijderd

----------------------------------------------------------------------------

misschien hebben moskeeën WEL een positieve invloed op de samenleving als geheel...
Hebben christelijke kerken dan geen positieve invloed op de samenleving?

Daarvan weet ik n.l. wel dat daar niets door de regering wordt ingestoken, die moeten zichzelf maar zien te bedruipen.

Als er dus wel belastingcenten in moskeeën wordt gestoken vind ik dit pure discriminatie t.o.v. de andere geloven!

dat is onzin, want het komt op hetzelfde neer
die ruimtes zijn tenslotte ook gebouwd
een imam mag geen moskee bouwen, maar hij mag er wel een laten bouwen door een projectontwikkelaar en hm vervolgens kopen?
Daar hebben we meneer ONZIN ook weer!

Wat is hier ONZIN...???
Dat er wel geld beschikbaar wordt gesteld door de regering voor de bouw van een moskee, maar dat die zelfde regering geen stuiver wil meebetalen aan de bouw van een andere kerk...???

Dat vind ik idd klinkklare ONZIN!
En daarbij ook nog eens vette discriminatie!

Ik heb het al vaker gezegd, maar als de moskeeën in ons land werkelijk betaald zijn door de gemeenschap, dan heeft de gemeenschap het volste recht om daar ook gebruik van te maken...

• wicher|IA
Op zaterdag 23 maart 2002 11:27 schreef TheBird het volgende:

[..]

Hebben christelijke kerken dan geen positieve invloed op de samenleving?

Daarvan weet ik n.l. wel dat daar niets door de regering wordt ingestoken, die moeten zichzelf maar zien te bedruipen.

Als er dus wel belastingcenten in moskeeën wordt gestoken vind ik dit pure discriminatie t.o.v. de andere geloven!
lijkt idd discriminatie
maar misschien zijn er wel relatief weinig moskeeen, en zijn moslims gemiddeld niet rijk genoeg zelf zo'n ding te bouwen, en de meeste christenen wel, dus is de discriminatie wel terecht

dat rijken meer belasting betalen dan armen kun je ook discriminatie vinden, maar ik vind het wel goed
Daar hebben we meneer ONZIN ook weer!

Wat is hier ONZIN...???
Dat er wel geld beschikbaar wordt gesteld door de regering voor de bouw van een moskee, maar dat die zelfde regering geen stuiver wil meebetalen aan de bouw van een andere kerk...???

Dat vind ik idd klinkklare ONZIN!
En daarbij ook nog eens vette discriminatie!

Ik heb het al vaker gezegd, maar als de moskeeën in ons land werkelijk betaald zijn door de gemeenschap, dan heeft de gemeenschap het volste recht om daar ook gebruik van te maken...
Wat ik bedoelde en ook zei is dat zeggen "een Imam mag geen moskee bouwen, maar wel kopen of huren" onzin is
Want dat is het, uitleg staat erbij

Verwijderd

Die zogenaamde genadeloze religieuze expansiedrift of althans de intolerantie is vooral terug te vinden in de kern, het midden-oosten en dat is voornamelijk een reactie op het tweeslachtige beleid van het westen dat vooral gestuurd schijnt te worden door opportunisme, aan de ene kant kiezen voor geld en aan de andere kant kiezen voor mensen (wat het beste uitkomt).

In het westen generaliseren we die aggressie en intolerantie tot puur kwaad dat gewortelt zit in elk persoon met woestijnzand tussen zijn of haar tenen en in het midden-oosten wordt die tweeslachtigheid gegeneraliseerd tot mensenloze kapitalisme dat gehuist is in elke westerling.

het is niet goed tegen slecht,
het is kapitalistische genadeloosheid tegenover een onwillende reactie op het kapitalisme in zijn geheel.

We hadden nooit het kapitalisme actief moeten introduceren in het midden-oosten, maar onze! genadeloze expansiedrift vertelde ons dat geld belangrijker was dan politieke stabiliteit en culturele verdraagzaamheid.

Het is nu dus al te laat, het zal heel veel moeite kosten om de gedane schade in het midden-oosten te herstellen, wat we ook doen...als het maar wel gratis is.

Het bouwen van moskeeen is slechts een teken van acceptatie en vertrouwen, maar het scheiden van het onderwijs op basis van het geloof is er een van afkeer en politieke onvolwassenheid en ik ben ervan overtuigd dat dit beleid samen met het beleid betr. positieve discriminatie een van de domste politieke besluiten is van de laatste jaren.
Verder is het spreidingsbeleid onder paars absoluut niet tot uiting gekomen, de ghettovorming lijkt sterker dan ooit!
Gedwongen spreiding gaat te ver, maar er moet een versterkende factor of een katalyst uitgewerkt worden die allochtone minderheden in ieder geval doet inzien dat de duurdere nieuwbouwwijken of de duurdere flats in overwegend blanke wijken een aantrekkelijke optie zijn; - subsidies.
- afkomstquota in wijken.

Verwijderd

Zeg airhead, als er op de veluwe mensen 2 keer op een zondag naar hun kerk willen en daar weet ik wat belijden, mag dat (staat in de grondwet, vrijheid van godsdienst). Als in Rotterdam mensen 2 keer op een dag naar hun moskee willen daar weet ik wat willen belijden mag dat (staat in de grondwet, vrijheid van godsdienst).

Er staat verder dat je mag VINDEN wat je wilt, dus jij als airhead en je mede-airhead de professort die denkt met een graad in missiologie (wat is dat voor studie trouwens, de leer om 3e wereldlanden uit te buiten en te onderwerpen aan het christendom?) iets toe te voegen, mogen vinden wat jullie willen. Het ventileren van die mening stuit echter op problemen: meneer de professor mag niet ventileren dat bepaalde groepen (maakt niet uit welke) hun geloof niet mogen belijden in een door hun uitgezocht gebouw. Dat is nl. een overtreding van wat we hier in dit land nog altijd als grondwet zien.

Persoonlijk vind ik alle religie belachelijk, maar men mag van mij geloven in wat men wil en waar men dat wil. Dat men kennelijk het WEL te pruimen vindt om zondagochtend wakker te worden van ellenlange beiersessies van de plaatselijke christelijke kerk maar men het NIET te pruimen vindt dat er ergens in den lande moskeeen zijn vind ik van een intolerantie getuigen die zn weerga niet kent. Ga je bezighouden met problemen die er werkelijk toe doen ipv als een schijnheilige nepchristen de kruistochten nog eens dunnetjes over te doen.
Wtf is pim in dit geval?
[sarcasm]
Pim verkondigt zn geloof (iets met rechtse ideeen) toch ook dmv zn haardracht (afgeschoren haar) ? Waarom zou hij dat dan wel mogen maar anderen niet?
[/sarcasm]
tip: ga eens zo'n inburgeringscursus volgen, wellicht leer je dan fatsoenlijk Nederlands.

Verwijderd

Op zaterdag 09 maart 2002 22:40 schreef EVILSalami het volgende:
[..]
Djeeeez ik snap niet dat mensen dingen gaan roepen terwijl ze er niets van af weten. Er staat wel degelijk in de koran dat een hoofdoek dragen verplicht is! |:(
Tja, in de bijbel staat dat Abraham, hoewel dronken gevoerd door hen, wordt besprongen door zn dochters, dus kennelijk mag dat ook. In een van de evangelies (mattheus dacht ik) staat dat de vrouw de man moet dienen, no matter what. Kennelijk is de vrouw dat verplicht dus.

Geloven in een god is 1, aardse 'geloofs'regeltjes eerbiedigen is 2 en letterlijk overnemen wat opgetekend is in een tijdperk met een zeer bekrompen wereldbeeld is 3. Als iedere gelovige zich nu bij 1 hield en 2 en 3 liet voor wat het was, dan waren we hier op deze aardkloot van een hoop ellende verlost.

Verwijderd

Op zondag 24 maart 2002 13:54 schreef wicher het volgende:

[..]

lijkt idd discriminatie
maar misschien zijn er wel relatief weinig moskeeen, en zijn moslims gemiddeld niet rijk genoeg zelf zo'n ding te bouwen, en de meeste christenen wel, dus is de discriminatie wel terecht

dat rijken meer belasting betalen dan armen kun je ook discriminatie vinden, maar ik vind het wel goed
Aha, dus onze regering discrimineerd ook!
Waarom moet de gemeenschap meebetalen aan iemands geloof? :?
Wat jij hier nu uitkraamt vind ik dus echt klinklare ONZIN.

Als discriminatie maar in jouw straatje past vind jij het opeens "wel" terecht. |:(

In Nederland bezorgen de allochtonen de grootste overlast, laten we dus alle Nederlanders een wapen geven zodat ze alle lastige allochtonen kunnen neerknallen.

Dit lijkt wel discriminatie, maar ik vind het in dit geval wel goed... ;)

• wicher|IA
Op zondag 24 maart 2002 19:37 schreef TheBird het volgende:

[..]

Aha, dus onze regering discrimineerd ook!
Waarom moet de gemeenschap meebetalen aan iemands geloof? :?
Wat jij hier nu uitkraamt vind ik dus echt klinklare ONZIN.
De gemeenschap betaalt zo vaak aan dingen die maar voor een kleine groep voordeel opleveren.
Waarom moet de gemeenschap meebetalen aan jouw studie/huur/hypotheek?
Dat gebeurt ook, waarom zou dat bij geloof niet mogen?
Als discriminatie maar in jouw straatje past vind jij het opeens "wel" terecht. |:(
deze opmerking slaat nergens op
In Nederland bezorgen de allochtonen de grootste overlast, laten we dus alle Nederlanders een wapen geven zodat ze alle lastige allochtonen kunnen neerknallen.

Dit lijkt wel discriminatie, maar ik vind het in dit geval wel goed... ;)
Daar is niets goeds aan
dat levert sowieso gewonden/doden op
bouwen van moskeeen, of sponsoren van iemands studie of huis niet

Verwijderd

Op zondag 24 maart 2002 19:37 schreef TheBird het volgende:

Hier ga je er vanuit dat Allochtonen de grootste overlast verzorgen tegen Nederlanders :)

Verwijderd

Op zondag 24 maart 2002 19:52 schreef wicher het volgende:

De gemeenschap betaalt zo vaak aan dingen die maar voor een kleine groep voordeel opleveren.
Omdat er hier onderscheid gemaakt wordt, studie/huur/hypotheek, daar kan iedereen aanspraak op maken, dus waarom kan een moslim wel gebruik maken van overheidsgeld voor zijn moskee, en een christen niet voor zijn kerk?
Een duidelijke vorm van discriminatie!
Daar is niets goeds aan
Maar onze maatschappij heeft daar ook veel baat bij, net zo als (volgens jouw) met de komst van moskeeën, ik zie zo wel niet waarom wij baat hebben van al die moskeeën maar goed, dat kun jij mij misschien wel even uitleggen...???

Weet jij zo zeker dat met die extremisten het bouwen van een moskee geen gewonden of doden oplevert?

Verwijderd

Op zondag 24 maart 2002 19:56 schreef Pjemco het volgende:

[..]

Hier ga je er vanuit dat Allochtonen de grootste overlast verzorgen tegen Nederlanders :)
"Bezorgen" heet dat, zieken doen we verzorgen, als we daar straks teminste nog geld voor hebben. ;)

• wicher|IA
Op zondag 24 maart 2002 22:30 schreef TheBird het volgende:

[..]

Omdat er hier onderscheid gemaakt wordt, studie/huur/hypotheek, daar kan iedereen aanspraak op maken, dus waarom kan een moslim wel gebruik maken van overheidsgeld voor zijn moskee, en een christen niet voor zijn kerk?
Een duidelijke vorm van discriminatie!
Iedereen kan moslim worden hoor, en gebruikmaken van de overheidsmoskee :)
tja, er zijn ook studies waarvoor je geen financiering krijgt, en ook mensen die geen financiering krijgen...
maar idd is het wel discriminatie, dus de overheid moet wel een goede reden hebben om het te doen (waarmee ik dus niet wil zeggen dat ik ervanuit ga dat ze die wel zullen hebben, aangezien ze het doen. Ik bedoel dat het zonder goede reden niet verstandig is.)
Weet jij zo zeker dat met die extremisten het bouwen van een moskee geen gewonden of doden oplevert?
Er is geen direct positief verband tussen het bouwen van moskeeen en het komen van extremisten. punt.

• wicher|IA
Op zondag 24 maart 2002 22:33 schreef TheBird het volgende:

[..]

"Bezorgen" heet dat, zieken doen we verzorgen, als we daar straks teminste nog geld voor hebben. ;)
onder Fortuyn wordt dat dan:
"als ze daar straks tenminste nog geld voor hebben."
(ze = de zieken dus)

Verwijderd

Op zondag 24 maart 2002 22:39 schreef wicher het volgende:

onder Fortuyn wordt dat dan:
"als ze daar straks tenminste nog geld voor hebben."
(ze = de zieken dus)
Onder groen links wordt dat dan:
"als ze geluk hebben op tijd geholpen te worden"
(daar de wachtlijsten met dit beleid alleen maar langer worden)

Verwijderd

Ik vind het niet zinnig moskeeën te sluiten.

Een van onze basis wetten is het recht om je eigen godsdienst te beleiden.

Ik ben niet gelovig, dus voor mij hebben allen religieuze gebouwen dezelfde betekenis: mensen hebben behoefte aan een vast wereldbeeld waarin een schepper het ideale leven van de mens beschrijft en vastlegt.

Sommige nederlanders, daarmee ook de allochtone nederlanders, hebben de behoefte zich te laten leiden door zulke instellingen met zijn regels. Wettelijk dus een recht.

Een andere verworvenheid is de scheiding van staat en kerk.

De democratisch gekozen nederlandse regering bepaalt mede de mogelijkheden die religieuze instellingen krijgen. Die rechten kunnen en mogen niet anders zijn voor christelijke danwel andersoortig religieuze instanties.

Als je in Nederland een kerk wil bouwen omdat je gelooft, heb je net zoveel recht om een moskee te bouwen, omdat je gelooft.

Echter, voor alle godsdienten geldt dat de wet erboven staat:

Afrikaanse religies: geen vrouwenbesnijdenis, want dat is verminking.
Extreem orthodoxe chistenen: verplichte inenting tegen ziektes, want dat is onverantwoordelijk en gevaarlijk gedrag.

Zoals hierboven opgemerkt, worden subsidies naar religieuze instellingen bepaald door het stemgedrag van de burger. Meer geld voor moskeeen: stem ip.

Nederland heeft altijd goed kunnen leven met verschillende godsdiensten. Vanaf de middeleeuwen is Nederland een opvangplaats geweest voor anders denkenden die bv in eigen land vervolgd werden. Die samensmelting van kennis van culturen heeft Nederland tot nu toe tot een vrij en mooi land gemaakt.

We moeten mensen vrij laten in wat ze geloven, maar met de nederlandse wet de menselijkheid nastreven die in sommige religieuze opvattingen ontbeert.

Verwijderd

Op zondag 24 maart 2002 22:44 schreef TheBird het volgende:

[..]

Onder groen links wordt dat dan:
"als ze geluk hebben op tijd geholpen te worden"
(daar de wachtlijsten met dit beleid alleen maar langer worden)
Oh! Goed onderbouwde mening, joh! Jij komt er wel! GL bepaalt op dit moment het beleid niet. Wat heeft GL dan met het huidige beleid te maken?

Maar vziw ging het topic daar overigens niet over, maar over een loonie die via de obscure 'studie' missiologie 'professor' is geworden en denkt te moeten ventileren dat wat niet strookt met zijn overtuiging maar moet worden afgeschaft.

Verwijderd

Hoorde laatst op de radio een moslim het volgende zeggen:
Kijk wij islamiten, die in nederland zijn, produceren gemiddeld 4 tot 5 kinderen. Jullie nederlanders produceren er gemiddeld 2-3

En heel simpel legt deze man uit dat nederland in 20 jaar meer moslims wonen dan nederlanders

Oftewel als we niet onder willen doen aan onze vrienden
Moeten we meer krikken en stemmen op LPF.. *D

Laterz >:)

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 12:40 schreef sosolala het volgende:
Kijk wij islamiten, die in nederland zijn, produceren gemiddeld 4 tot 5 kinderen. Jullie nederlanders produceren er gemiddeld 2-3

En heel simpel legt deze man uit dat nederland in 20 jaar meer moslims wonen dan nederlanders

Ach.....

Liever meer moslims dan Pim Fortuyn aanhangers.

En idd, de moslim jongeren zullen JOUW oudedag gaan betalen. Die mensen worden de draagkracht van de maatschappij, en niet meer de nederlanders.

Verwijderd

De integratie zal heus wel doorzetten hoor, gevolg zal in ieder geval zijn dat onderwerpen als geboortebeperking, gezinsgrootte e.d. in een ander licht komen te staan, een liberaler licht waarin bijv. de tweeverdieners op kunnen komen.
Verder zal de in nederland heersende vrijheid (geen zin om in details te treden) ervoor zorgen dat de islam aan kracht verliest, een liberalisering en versoepeling van de geloofsbelijdenis zal volgens mij tot gevolg hebben dat er een secularisatie onstaat.

Er zijn trouwens genoeg andere dingen die mee kunnen spelen, wettelijke geboortebeperking of een inperking van de gezinshereniging.

meer dan 50% moslim, yeah right...als we zoveel respect hebben voor andere culturen, waarom in vredesnaam niet voor onze eigen cultuur. De vrijheid die wij onszelf toedichten, gaat verloren als welk geloof dan ook gaat overheersen.

• Lord_Salo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Op dinsdag 26 maart 2002 12:40 schreef sosolala het volgende:

Eigenlijk heeft die persoon wel gelijk, want "Nederlanders" denken meer aan hun carriere en/of aan hun hypotheek, dan aan kinderen maken en nemen ze ook op latere leeftijd kinderen.

Ik zou echt niet op m'n 40ste nog vader willen worden.

I closed my eyes and closed myself, and closed my world and never opened, up to anything...and then it fell apart..

Verwijderd

Daar staat o.a. dit;

Hafid Bouazza

Het moet afgelopen zijn met de politieke correctheid tegenover het moslimextremisme, dat zijn invloed laat gelden op islamitische scholen. De Nederlandse naïviteit op dit punt dreigt om te slaan in domheid, is het oordeel van Hafid Bouazza.

Hoe naïef kan Nederland zijn? Staatssecretaris van Onderwijs Adelmund zegt `geschokt' te zijn dat tien van de 32 islamitische scholen in Nederland niet alleen door Saoedi-Arabië worden gesteund, maar ook extremistisch, antiwesters lesmateriaal gebruiken. Al eerder was er zulk lesmateriaal opgedoken, zonder dat er stappen werden gezet. Een of andere onbeduidende Marokkaan werd opgetrommeld om voor de camera te vertellen dat de man die de felle anti-joodse en antichristelijke teksten had opgesteld `een wijze man' was (dezelfde omschrijving viel ook imam El-Moumni ten deel) en dat de school niet van plan was hem te ontslaan.

Vorig jaar zag ik per ongeluk op Salto kanaal (een lokale zender in Amsterdam, red.) een preek in het Nederlands van een imam die de moslims opriep hun broeders te helpen, niet de ongelovigen of de Nederlanders, specificeerde hij, maar alleen de moslims. Dat was namelijk wat de broederschap tussen moslims over de hele wereld inhield.

Er is een punt waarop naïviteit in domheid kan overgaan en ik vrees dat Nederland dat punt gevaarlijk dicht benadert. Al jaren maak ik me grote zorgen over de extremistische uitwassen van de islam in Nederland en de blindheid en onwil van de Nederlanders om deze gezwellen aan te zien voor wat ze werkelijk zijn, namelijk wat in Nederland rechts-extremisme wordt genoemd en andere gruwelijke -ismen die een hoge beschaving met zich mee kan brengen. Steeds wordt over het hoofd gezien dat de islam een intrinsiek politiek karakter heeft en dat het separatisme van zijn ongure aanhangers niets anders is dan een totalitaire, racistische en nationalistische ideologie die in Nederland zo wordt verafschuwd. Het is de taak van de Nederlandse overheid om er tegen op te treden. Ik heb nooit het verschil gezien tussen een doorgeslagen imam en een Janmaat. Dat laatstgenoemde politieke macht zou hebben en imams niet, is onzin, want imams zijn de spreekbuizen van een religieus-politiek systeem.En zolang Nederland dit niet serieus neemt en verzaligd blijft doorpruttelen over `hun cultuur' zie ik het bijzonder somber in.

Iemand heeft cultuur omschreven als het geheel van kennis dat een bepaalde groep mensen verbindt en voor fundamentalisten rust die kennis in de donder-en-bliksem-passages van de koran. En is Nederland werkelijk bereid de eigen vergaring van eeuwenlange kennis op te geven om maar de lieve vrede te bewaren?

Het knagend probleem is dat Nederland impliciet wel ziet dat er iets redeloos in hun opvattingen schuilt. Wat ze relativerend afdoen als `och dat hadden wij vroeger ook, kijk maar naar de gereformeerden' is erkennen dat er iets aan schort, iets dat niet van deze tijd is, maar tot de puberteit van een religie behoort. Niemand mag echter verwachten dat het met de islam in Nederland dezelfde kant uitgaat, want de islam heeft een polemisch karakter en een van de doelwitten van deze polemiek is het christendom. Vooral het `christelijke', decadente westen is een voorbeeld van hoe het de islam niet mag vergaan.

Het islamitisch fundamentalisme is niet nieuw. Het is terug te voeren op de reformatie van de achttiende-eeuwse theoloog Abd al-Wahhab, gebaseerd op de ideeën van zijn grote voorbeeld Ibn Taymiyya (13de eeuw) die de islam van alle franjes en onzuiverheden wilde ontdoen en alleen de koran en de soenna als leidraad erkende. In de negentiende eeuw wisten de wahabieten, zoals de volgelingen van Wahhab worden genoemd, grote delen van het Arabische schiereiland te veroveren, waaronder Mekka en Medina. Zij richtten er een bloedbad aan, vernietigden niet alleen de schrijnen en tomben (het graf van de profeet zelf werd niet gespaard), maar zelfs de zwarte steen in de Kaäba (een meteoriet waarvan de moslims geloven dat die uit de tijd van Abraham stamt). In 1818 werden de wahabieten door de Turken, na een vijfjarige oorlog, verslagen, maar in de twintigste eeuw wisten zij weer een aanzienlijke politieke macht te krijgen. De reformatie van de iconoclastische Wahhab is wel eens vergeleken met de protestantse Reformatie, al had zij niet dezelfde politieke resonanties als laatstgenoemde (denk aan de Engelse en Franse Revoluties). Integendeel, het wahabisme is verantwoordelijk voor de religieuze opleving over de hele islamitische wereld. Het uiteenvallen van het grote rijk der halve maan werd ook gezien als een straf van God omdat de moslims te ver zouden zijn afgedwaald van de zuivere leer van de profeet.

Het fundamentalisme in Nederland is niet iets nieuws. Al in de jaren tachtig begonnen `moslimbroeders', zoals ze toen werden genoemd, aan een grote propagandacampagne in Nederland. Deze moslimbroeders waren al in de jaren vijftig door president Nasser uit Egypte verbannen en kregen in Europa asiel. In Gorinchem, waar ik de middelbare school doorliep, stichtten zij een eigen moskee, want de moskee die er al stond en die ze een keer tevergeefs hadden geprobeerd in brand te steken was hun te gematigd. Cassettebandjes met aggressieve preken werden verspreid. Ik herinner mij vooral de preken van de blinde imam Al-Kashk, die fulmineerde tegen vrouwen (`de valstrikken van Satan'), tegen muziek en films, video's tegen alles en iedereen, die niet, zoals de vogels en bomen en stenen in de koran, dag en nacht de lof van God en Zijn profeet zongen. De gedragingen van de dochters der gelovigen werden streng in de gaten gehouden (`En wij hebben gehoord, moge God ons behoeden, dat de dochter van die en die bloothoofds over straat loopt'), vrouwen moesten gesluierd en opgesloten worden. Ze mochten geen onderwijs genieten en niet werken. Elk contact tussen een vrouw en een man, al was het maar een groet van ver, was verboden. Een kennis van mij werd moslimbroeder en verbood ons zijn vrouw en dochters de hand te schudden. De profeet zou hebben gezegd dat het beter was voor een vrouw om een bijl in haar gezicht te krijgen dan een man de hand te geven.

Deze irrationele angst en onderdrukking van de vrouw is symptomatisch voor het fundamentalisme. Het eerste wat de Talibaan deden was vrouwen alle rechten ontzeggen. En ik geloof dat als de moslims hier ergens echt van gruwen, dat de bewonderenswaardige emancipatie van de vrouw is. Een bekende uitspraak van de profeet luidt dat het volk dat door een vrouw geregeerd wordt een verloren volk is.

Verder werden de mensen opgeroepen zich te laten ontslaan, want geen moslim mocht voor de ongelovigen werken, ze moesten andere mensen bekeren en zoveel mogelijk tijd in de moskee doorbrengen. Velen bleven er zelfs slapen. Dat was de bekende `rugpijnperiode', waarin veel eerste generatie Marokkanen in de ziektewet gingen. En ik zal nooit vergeten dat mijn vader een keer met de kopie van een krantenknipsel aan kwam zetten waarin stond dat Michael Jackson zich tot de islam had bekeerd en de grootste moskee van de wereld wilde bouwen, terwijl hij moeite had het bouwwerk van zijn eigen gezicht staande te houden.

Het probleem is dat deze mensen steeds meer gehoor hebben gevonden in Nederland en dat ze door de moslimgemeenschap zelf niet zijn gemarginaliseerd, zoals dat is gebeurd met Janmaat en zijn partij. En dat zal ook nooit gebeuren. Moslims zullen het altijd voor elkaar opnemen (zie de preek van de imam op Salto). Een Arabische columnist verklaarde dit aan de hand van het tribale gen dat in moslims nog steeds niet zou zijn uitgestorven. Moslims ontlenen hun identiteit aan hun religieuze gemeenschap en geen enkele moslim, hoe vrijgevochten ook, zal die basis kwijt willen. Er is angst voor een zwart gat van ontheemding op sociaal, familiaal en psychisch gebied. Het individu is ondergeschikt aan de gemeenschap. Wat Nederland nodig heeft zijn afvalligen, ketters, vrijdenkers. Met andere woorden, volgers van de ratio.

Freek de Jonge vroeg mij, ongetwijfeld met de beste bedoelingen, waarom allochtonen van mijn `status' (wat dat ook moge zijn) niet teruggaan naar het eigen land om het op te bouwen. Maar niet in Marokko ligt de bron voor deze angstaanjagende stroming, maar in Nederland. Sterker nog, vele mensen in Marokko kijken neer op de moslims alhier. En het is om Nederland waar ik mij zorgen maak. En als `allochtonen van mijn status' iets moeten doen, dan is het wel de ongekende en glorieuze vrijheid van denken en ontwikkeling die we hier kennen met hand en tand verdedigen. En niet alleen de allochtonen. Het gaat ons allemaal aan. Het is ook deze vrijheid die de islam in Nederland de ruimte gaf om de onaangename kanten te ontwikkelen. Elke vrijheid brengt monsters voor, die het vlees bespotten waarmee ze zich voeden. Zaak is ze onschadelijk te maken.

Verwijderd

Wat heeft dit in vredesnaam met het topic te maken?

• Liam
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Op zondag 24 maart 2002 19:52 schreef wicher het volgende:
Omdat je dan specifiek onderscheid gaat maken tussen groepen, namelijk groep A wel poen geven voor hun gebedshuis, en groep B niet.
Bij studie is het echter zo dat IEDEREEN die studereerd poen krijgt, de een wat meer, de ander wat minder maar daar zijn allemaal regels voor.
Echter, nu gaat het om GELOOF, en nu krijgt niet IEDEREEN die iets wil geloven en daarvoor een gebedshuis(je) wil neerzetten poen omdat ook te doen! Onderscheid maken dus....
deze opmerking slaat nergens op
Correctie: Jij vind de betreffende opmerking nergens op slaan...
Daar is niets goeds aan
Wederom: iets wat JIJ vind. ("Daar is niets goeds aan").
Dat het gewonden/doden oplevert is A, maar misschien willen we dat wel. Dat zou ook wel moeten als we zoiets invoeren. Dus dat er "gewonden/doden" vallen is niet iets waar naar moet worden gekeken. Dat is een feit dat allang vast staat.
Je bent trouwens wel erg voorbarig, door te zeggen dat het bouwen van moskeeen geen doden/gewonden vallen. Dit zeg jij nu wel, maar als de betreffende godsdienstige locatie wordt gebruikt voor politieke propaganda en indoctrinatie van bepaalde gedachte gangen, zou het best eens doden kunnen opleveren. Er zijn zat sektes geweest die doden hebben opgelevert, bovendien heeft de Islam an sich ook geen schone handjes (net zoals het christendom overigens..) dus door te stellen dat er dan geen doden/gewonden vallen, dat weet je dus niet... als er een Imam is die haat tegen b.v. homo's preekt (wat wel eens voorkomt) dan zou het best kunnen zijn dat moslimjongeren dat letterlijk overnemen, en dus iets aan de homo populatie gaan doen in de betreffende stad/dorp. Dus kunnen er gewonden vallen.
Tot zover de moskee.

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• Liam

Liam

Op dinsdag 26 maart 2002 14:23 schreef olav het volgende:
Ach.....

Liever meer moslims dan Pim Fortuyn aanhangers.
Beter, ga jij maar eens lekker een paar jaartjes in Noord-West Pakistan wonen, en dan lullen we wel weer verder ok, ik weet zeker dat je dat namelijk niet in NL wil.
De Islam is een intolerante, onvolwassen godsdienst die er kortzichtige ideeen op nahoud. Dit geldt trouwens niet alleen voor de Islam, maar de meeste godsdiensten zijn zo intolerant als de pest. Als je alles volgens het boekje doet dan he...
Probleem is dat moslims veel consequenter volgens het boekje hun religie beleven dan dat christenen dat doen.

Meer PF aanhangers of meer moslims, maakt geen reet uit, ze denken allebei ongeveer hetzelfde namelijk: weg met tolerantie. Nu klinkt dit wat stom, omdat ik zelf PF/VVD aanhanger ben, maar PF en moslims hebben allebei een intolerantie houding tegenover een aantal zaken. Ze zijn allebei kortzichtig.
Hoewel ik persoonlijk natuurlijk vind dat PF op een goede manier kortzichtig is, maar dat terzijde... ;)

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 17:04 schreef Liam_xi het volgende:
[..]
Beter, ga jij maar eens lekker een paar jaartjes in Noord-West Pakistan wonen, en dan lullen we wel weer verder ok, ik weet zeker dat je dat namelijk niet in NL wil.
In de VAE is het overigens goed toeven :)
De Islam is een intolerante, onvolwassen godsdienst die er kortzichtige ideeen op nahoud. Dit geldt trouwens niet alleen voor de Islam, maar de meeste godsdiensten zijn zo intolerant als de pest. Als je alles volgens het boekje doet dan he...
*RRRT* De islam is niet intolerant, maar predikt zelfs absolute gelijkheid. Wat je verwart is de INTERPRETATIE van de koranteksten resulterende in de dogma's (aardse wetten) met de feitelijke filosofie achter de islam. Je zegt dat de meeste godsdiensten intolerant zijn, maar dat is onjuist (ik ben a-gelovig, dit wellicht ten overvloede). De dogma's zijn intolerant, maar feitelijk hebben die meer met macht te maken dan met geloof. (en daarom is het geloof op zich niet erg, maar de dogma's zijn dat wel degelijk)
Probleem is dat moslims veel consequenter volgens het boekje hun religie beleven dan dat christenen dat doen.
Valt wel mee hoor. Ze krijgen alleen wat meer aandacht in deze maatschappij. Half latijns amerika is streng katholiek, en doet alles wat de paus ze inpepert of dmv de aardsbischoppen de bevolking opdraagt. Er zijn boze tongen die beweren dat als de paus voorbehoedsmiddelen zou propageren en niet meer zou afkeuren, het aantal zwerfkinderen in latijnsamerika sterk zou afnemen.
Meer PF aanhangers of meer moslims, maakt geen reet uit, ze denken allebei ongeveer hetzelfde namelijk: weg met tolerantie. Nu klinkt dit wat stom, omdat ik zelf PF/VVD aanhanger ben, maar PF en moslims hebben allebei een intolerantie houding tegenover een aantal zaken. Ze zijn allebei kortzichtig.
hmmm, dit impliceert dat je zelf kortzichtig bent?
Hoewel ik persoonlijk natuurlijk vind dat PF op een goede manier kortzichtig is, maar dat terzijde... ;)
jaja :) volgens mij is er niet een positieve kortzichtheid mogelijk! niet de gladde billenpartij eruit draaien!

Verwijderd

die dingen moeten zeker dicht, doen ze maar in eigen huis. op dat stukje land kan een nederlander weer een mooi huis bouven ipv een moskee

zoiets ziet er toch niet uit in onze westerse cultuur

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 22:58 schreef kingofhill het volgende:
die dingen moeten zeker dicht, doen ze maar in eigen huis. op dat stukje land kan een nederlander weer een mooi huis bouven ipv een moskee

zoiets ziet er toch niet uit in onze westerse cultuur
Godsamme, daar heb je 'r weer een hoor....

LEES DE DRAAD VOORDAT JE BLAAT, VRIEND! :Z

• Liam

Liam

Op woensdag 27 maart 2002 17:52 schreef Otis het volgende:
In de VAE is het overigens goed toeven :)
Joh! Daar zit ook een bak met olie enzo in de grond waar de rest van de wereld voor aan het dokken is, tuurlijk is het dan relaxed daar....
*RRRT* De islam is niet intolerant, maar predikt zelfs absolute gelijkheid. Wat je verwart is de INTERPRETATIE van de koranteksten resulterende in de dogma's (aardse wetten) met de feitelijke filosofie achter de islam. Je zegt dat de meeste godsdiensten intolerant zijn, maar dat is onjuist (ik ben a-gelovig, dit wellicht ten overvloede). De dogma's zijn intolerant, maar feitelijk hebben die meer met macht te maken dan met geloof. (en daarom is het geloof op zich niet erg, maar de dogma's zijn dat wel degelijk)
Macht, geloof? Meestal hebben mensen als kardinaals, pausen en imams een heleboel macht, dankzij dat geloof... Het valt dus lekker samen!
Valt wel mee hoor. Ze krijgen alleen wat meer aandacht in deze maatschappij. Half latijns amerika is streng katholiek, en doet alles wat de paus ze inpepert of dmv de aardsbischoppen de bevolking opdraagt. Er zijn boze tongen die beweren dat als de paus voorbehoedsmiddelen zou propageren en niet meer zou afkeuren, het aantal zwerfkinderen in latijnsamerika sterk zou afnemen.
Misschien trekken ze wel meer aandacht in deze maatschappij, heb je het zo wel eens bekeken?
Boze tongen heeft iedereen wel tegen zich die in een hoge positie zit... niets nieuws onder de zon.
jaja :) volgens mij is er niet een positieve kortzichtheid mogelijk! niet de gladde billenpartij eruit draaien!
Soms moet je nou eenmaal kortzichtig zijn....... tis nie anders.

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 09:24 schreef Liam_xi het volgende:

[..]

Joh! Daar zit ook een bak met olie enzo in de grond waar de rest van de wereld voor aan het dokken is, tuurlijk is het dan relaxed daar....
[..]

Macht, geloof? Meestal hebben mensen als kardinaals, pausen en imams een heleboel macht, dankzij dat geloof... Het valt dus lekker samen!
[..]

Misschien trekken ze wel meer aandacht in deze maatschappij, heb je het zo wel eens bekeken?
Boze tongen heeft iedereen wel tegen zich die in een hoge positie zit... niets nieuws onder de zon.
[..]

Soms moet je nou eenmaal kortzichtig zijn....... tis nie anders.
De islam wordt weer lekker over 1 kam gescheerd zie ik....

Liam_Xi, weet jij het verschil tussen een Sjiiet en een Aleviet? Serieuze vraag!

• Liam

Liam

Op donderdag 28 maart 2002 14:12 schreef SAPman het volgende:
De islam wordt weer lekker over 1 kam gescheerd zie ik....

Liam_Xi, weet jij het verschil tussen een Sjiiet en een Aleviet? Serieuze vraag!
Goed man, dat 1 kam scheren principe moeten we vaker toepassen, het beste is de hele kam achterwege te laten :P
Anyway,
Ik weet niet precies het verschil tussen een Sjiiet en een Aleviet, maar ik neem aan dat je doelt op de verschillende "soorten" moslims. Of "soorten" Islam, net hoe je het zegt. Ik weet b.v. dat ze in Iran een anders soort Islam hanteren dan in gedeeltes van afghanistan/pakistan, bedoel je dat?

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 14:25 schreef Liam_xi het volgende:

[..]

Goed man, dat 1 kam scheren principe moeten we vaker toepassen, het beste is de hele kam achterwege te laten :P
Anyway,
Ik weet niet precies het verschil tussen een Sjiiet en een Aleviet, maar ik neem aan dat je doelt op de verschillende "soorten" moslims. Of "soorten" Islam, net hoe je het zegt. Ik weet b.v. dat ze in Iran een anders soort Islam hanteren dan in gedeeltes van afghanistan/pakistan, bedoel je dat?
JUIST! :)

De Sjiieten zijn een orthodoxe stroming, volgens eigen zeggen een van de meest "pure" (lees: primitieve) vormen van de Islam.
De Alevieten bevinden zich aan de andere kant van het spectrum. De Alevieten zijn zeer gematigd en tolerant.
De Soennieten zitten er zo'n beetje tussenin, maar neigen naar het liberale.

Weet je wat nou de giller is? Het grootste deel van de moslims in Nederland is Aleviet (1/2e van de Turken) of Soenni (de andere 1/2 van de turken en flink wat Marokkanen e.d.), dus aanhanger van de meer liberale stromingen.
Sjiiten kom je in nederland ook wel tegen, maar die zijn in de minderheid.

Alle moslim-fundamentalisten zijn sjiiet. GEEN uitzondering (volgens mij) op die regel. Dit houdt dus NIET in dat iedere sjiiet een fundametalist is, he?!

Maar waar het om gaat is dat het grootste deel van de moslims erg tolerant is. Net als het chirstendom eigenlijk.

Wat denk jij daarvan?
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.