Data gebruik testen

Pagina: 1
Acties:

• UniCache2
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-03 09:30
Ik heb op een testserver een site staan. Nu wil ik bij een hosting bedrijf deze site gaan zetten, maar er is een restrictie van 1gb dataverkeer per maand.

Via een aantal tests wil ik gaan op de testserver of ik genoeg heb aan deze datalimiet, maar hoe ga ik dit aanpakken, is hier een tool voor o.i.d.:?

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Uuuhm, kun je niet lokaal met een netwerkmonitor je testsite gaan belasten? (DUmeter o.i.d.)
Mare hoe weet je nou hoeveel pagehits je gaat krijgen? Volgens mij wist Femme ook niet wat hij teweeg heeft gebracht toen hij t.net voor het eerst online gooide. ;)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• UniCache2
Het aantal gebruikers staat ongeveer vast, zo'n 400 - 500. Gemiddeld zullen ze de site ongeveer 2 keer per week bekijken. Als ik nu een aantal metingen doe van een gemiddeld site bezoek, dus met een aantal posts in een gesloten forum etc, dan weet ik hoeveel dataverkeer ik per maand kan verwachten.

Is hier geen standaard Microsoft tool voor? Hoe meten de professionele hostingbedrijven dit eigenlijk per account?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op vrijdag 08 maart 2002 16:24 schreef UniCache2 het volgende:
Het aantal gebruikers staat ongeveer vast, zo'n 400 - 500. Gemiddeld zullen ze de site ongeveer 2 keer per week bekijken. Als ik nu een aantal metingen doe van een gemiddeld site bezoek, dus met een aantal posts in een gesloten forum etc, dan weet ik hoeveel dataverkeer ik per maand kan verwachten.

Is hier geen standaard Microsoft tool voor? Hoe meten de professionele hostingbedrijven dit eigenlijk per account?
meten het totale dataverkeer uit map X.
maar als er 500 bezoekers komen dan kan de gehele site maximaal 2mb zijn.

• UniCache2
Op vrijdag 08 maart 2002 16:31 schreef jadjong het volgende:

[..]

Ja maar hoe en met welke tool meet ik dus dat totale dataverkeer? Ik heb in IIS een aparte virtual site aangemaakt, zit er niet iets in IIS dat dit meet?

En wat bedoel je met als er 500 bezoekers komen kan de gehele site maximaal 2 mb zijn? Ik heb een vrij grote database van al een aantal mb, de site neemt wel wat meer ruimte in.. De reden dat er 500 gebruikers komen is omdat andere bezoekers geen toegang krijgen, de site is beveiligd met een wachtwoord.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
dat kun je toch gewoon berekenen...als de site 5MB is, en iedereen bekijkt gewoon bijne de complete site, zal het 2x5x4=40MB per persoon per maand zijn...

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Op vrijdag 08 maart 2002 16:31 schreef jadjong het volgende:
Hoeft niet perse, want met caching en frames kun je ook al wat load minderen.

UniCache2 als je een intern netwerk hebt, dan kun je toch met de reguliere netwerkmonitoren al het 1 en ander meten?
Windows2K houdt zelf al wat bij en anders kun je gewoon op een aantal sites op zoek gaan naar wat monitors. DU meter kan volgens mij ook voor interne netwerken worden gebruikt en zo niet, dan zijn er genoeg alternatieven.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 22:45
Als je programma;s enzo kunt installeren op de site van je webserver kun je bijvoorbeeld dit gebruiken:

http://awstats.sourceforge.net/
Pagina: 1