Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Externe voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een computertje bouwen in een bestaand klein doosje. Omdat de ruimte te klein is om ook nog eens naast het flex-ATX moederbordje (all-in) enzo de voeding erin te drukken. Om die reden wil ik de voeding extern hebben. Daar heb ik alleen niet zo heel veel kaas van gegeten en ik vraag me af of jullie me een zetje in de goede riching kunnen gevn door antwoord te geven op een paar vraagjes.

- Hoe weet ik hoeveel Watt voeding ik moet hebben?
- Hoe moet ik die voeding gaan verpakken? Of nog mooier: is die voeding ook kant en klaar in een doosje te kopen?
- Zijn er nog andere belangrijke dingen waar ik rekening mee moet houden?

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:59

LauPro

Prof Mierenneuke®

- 200 watt volstaat 300 watt is beter...

- Voeding iig aarden en inbouden in een houten doosje ofzo, of van metaal (als je handig bent)

- Ja het aarden, dan erg belangrijk, je moet een aparte kabel het 'kleine doosje' toe doen die je dan aan je eventuele cd-romspeler en/of kaarten (wat anders aan de kast vast zou zitten).

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 16:47

Qwerty-273

Meukposter

ALs je in het topic kijkt wat in mijn sig staat, bij deze 'kleine' computers wordt gebruik ghemaakt van apart voeding plankje waar op een adapter wordt aangesloten. Ideaal en eigenlijk het idee wat je zoekt.

Omdat je anders toch wel een aardige dikke kabel tros naar je bakje krijgt. Misschien zijn er ook van zulke dingen voor direct met ATX connectors

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Op vrijdag 08 maart 2002 16:00 schreef laupro het volgende:
- 200 watt volstaat 300 watt is beter...
Wel knap dat jij dat zo in een keer kunt zeggen.. (Ik vraag me af waarop dat gebaseerd is namelijk ;))

Maareh, geef eens wat specificaties van wat je wilt gaan gebruiken.. Da's wel wat makkelijker!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 maart 2002 16:21 schreef Twynn het volgende:

[..]

Wel knap dat jij dat zo in een keer kunt zeggen.. (Ik vraag me af waarop dat gebaseerd is namelijk ;))

Maareh, geef eens wat specificaties van wat je wilt gaan gebruiken.. Da's wel wat makkelijker!
Het enige wat er in eerste instantie in komt is een Shuttle FV24 Mobo en een harddisk. Op die shuttle zit alles al geintegreerd, dus ik hoef verder geen andere componenten erop aan te sluiten. Misschien dat ik em in de toekomst ga uitbreiden met een DVD-speler, dus daar moet ik wel rekening mee houden. Als processor waarschijnlijk een celeron (misschien een Via C3 als die DivX aan kan, maar dat is een onderwerp op zich). Dit alles komt in een kunstoffenkastje van ongeveer 20 bij 25 bij 10 cm.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Tja, in dat geval heb je aan 200W ruim voldoende.. Minder gaat ook nog goed..

Ik zou gaan zoeken naar voedingen van micro-atx-kastjes.. Die hebben vaak erg kleine voedingen (of bijv. uit een ouder compaq systeem)..

Overigens heb ik ook ooit een topic gezien waarbij de voeding werd ingebouwd in een cd-rom behuizing.. Misschien is zoiets ook interessant voor je (als je een beetje handig bent met electronica?)
Is waarschijnlijk wel via de search terug te vinden :)

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:59

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op vrijdag 08 maart 2002 16:21 schreef Twynn het volgende:

[..]

Ik ga er hier vanuit dat het om een normaal systeem gaat. Als je alleen een mobo + proc te voeden hebt kan dit natuurlijk veel minder...

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Pagina: 1