Floppy Probleem (UTFS: Done)

Pagina: 1
Acties:

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-03 17:20
OK hier is mijn probleem:

TESTMODEL: Ik heb een brakke floppydrive waar dat hengseltje uitmist die het metaaltje van de diskette wegschuift. Die kan dus geen disks meer lezen, logisch, maar als ik die aansluit (met de bootsequence op eerst A:) dan heeft ie Floppy Disk(s) failure (40) niet. En omdat ik er dus geen disk in heb gaat ie verder naar XP (waar ik niet in kan komen, daarom wil ik formatteren en heb diskette nodig).

NORMALE DIE IK ALTIJD GEBRUIK MODEL: Over deze floppydrive is niet veel te zeggen, hij is brak. In deze heeft ie Floppy Disk(s) Failure (40) dus wel.

NIEUW GEKOCHTE: Deze kan ik niet aan de praat krijgen op mijn Asus P2B, weet zeker dat deze niet brak is want iemand van de winkel heeft hem getest (ben terug gegaan) en hij kon een diskette lezen (ja, heb het gezien :P).

Iemand die werkt in die comp winkel is vanmorgen ff bij me geweest en heeft de FDD kabel er op alle mogelijke manieren ingehad, maar steeds Floppy Disk(s) Failure (40). Toen kwam dus het testmodel die dus geen Floppy Disk Failure (40) geeft (zie TESTMODEL). Toen heb ik dus de nieuw gekochte gekocht en die doet het (zie NIEUW GEKOCHTE), maar ik krijg hem niet aan de praat: Ik heb de twist aan de floppydrive kant, de rode ader aan de kant waar PIN 1 op het mobo staat en de kant van de floppydrive past maar op een manier, op de FDD kabel zit namelijk in de midden nog een extra `uitsteekseltje` en in de floppydrive een ruimtetje voor dat uitsteekseltje waardoor de kabel er maar op een manier in past. In de bios staat ie op '1.44, 3.5 in.'

Wie kan mij helpen ============= (layout van toetsenbord verneukt, maar die =jes zijn vraagtekens)

edit: typoŽs

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is je FDD controller op het mobo niet gewoon kapot?

Verwijderd

fdd kabel hoef je er maar op 1 manier in te doen: met de rode draad aan de kant van pin 1.
Op vrijdag 08 maart 2002 15:38 schreef Terw_Dan het volgende:
Is je FDD controller op het mobo niet gewoon kapot?
mee eens, ik denk dat die fdd controller op het mobo :r is

• Chimera
Nee ik geloof van niet, want met TESTMODEL boot ie door naar C: en geeft ie error 40 niet.

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt

Verwijderd

de kabel dan misschien?

• Chimera
Op vrijdag 08 maart 2002 15:46 schreef justsomeone2002 het volgende:
de kabel dan misschien?
Moet er perse een twist in, want volgens mij (weet niet zeker, lang geleden) had ik een P100 met FDD kabel zonder twist, kan dat?

Verwijderd

klopt, het maakt helemaal nix niet uit over er wel of niet een twist in zit, tegenwoordig is het wel ;)
waarom heb je trouwens diskette nodig om te formatteren??
die P2B ondersteunt toch wel cd-rom boot???

• Chimera
Op vrijdag 08 maart 2002 15:57 schreef justsomeone2002 het volgende:
klopt, het maakt helemaal nix niet uit over er wel of niet een twist in zit, tegenwoordig is het wel ;)
waarom heb je trouwens diskette nodig om te formatteren??
die P2B ondersteunt toch wel cd-rom boot???
Ok thanx, zal zo gelijk ff proberen, maar ik heb een CD thuis, een master, waarvan ik zeker weet dat ie bootable is en als ik in de bootsequence CD-ROM eerst doe, doet ie het ook niet, dan zegt ie boot from atapi: failed.

• Chimera
Ik heb nog een liggen maar volgens mij is dat geen FDD kabel, hij heeft namelijk aan beide kanten zo'n uitsteekseltje, maar ik heb ook nog een liggen waar aan een kant twee connectoren zitten, die kan ook wel, maar die heeft een alledrie kanten weer geen uitsteekseltje, kan die wel (ja ik ben beetje newbie :P)

edit:

Laat maar die is veel breder, IDE dus :P

Verwijderd

uitsteekseltje? aan het plastic zelf zit wel eens een dingetje, dat is alleen om te zorgen dat de connector er maar op 1 manier in kan.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Hmm.. Normaal gesproken gaf die twist aan dat het om drive A of drive B ging..

Er waren in het verleden wel floppy-drives die een instelling hadden zodat de twist niet nodig was, en dus via een straight-kabel op A of B konden worden gezet (tulip heeft die een behoorlijke tijd gebruikt).
Misschien is dat wel je probleem.. (kun je overigens ook testen door in je bios in plaats van drive A, drive B in te stellen ;))

• Chimera
Ik heb nog ff gezocht en ik heb er nog een gevonden waar aan het eind ook geen uitsteekseltjes zitten, aan het plastic van de connector. Die past wel, en er zitten aan het einde vier condectoren aan. waarvan twee hele brede en twee die passen. moet ik dan de eerst of de laatste in de fdd doen

Verwijderd

die grote zijn voor die grote floppydrives. de laatste moet je hebben.

• Chimera
Mijn dank is groot

Verwijderd

het is dus nu gelukt neem ik aan?
slotje dan maar :D

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 16:32 schreef justsomeone2002 het volgende:
het is dus nu gelukt neem ik aan?
slotje dan maar :D
Het is niet zo dat als het probleem is opgelost dat er meteen een slotje op moet hoor :)

Als ie et nog niet doet:
Heb je 2 cd-spelers (brander + cd, etc) probeer hem eens in de andere cd-speler. Ik had ook ingesteld booten vanaf CD, en toen failde die ook, even in de brander gestopt en gaan met die banaan :)

Verwijderd

iid wat jij zegt van in de brander proberen werkte bij mij ook een keer na lang prutsen... volgens mij heeft ie het gevonden hoor..

• Chimera
Kan dit ff in de zelfde thread: Ik wil nu XP weer installen dus heb ik net de zes bootdisks erin gehad en nu ben ik aan installen toe maar nu zegt ie dat er al een XP staat, dat klopt maar die is brak, gaat ie hem nu eerst formatteren als ik zeg continue? en anders hoe moet ik NTFS formatteren met Win98 bootdisk? als ik zeg <A:\>format C: zegt ie: geen geldige Fat32 partitie, help!

edit:

Ik kan ook in het partitie kiezen schermpje Delete partition zeggen, dat is de enige van 40 GB (gedonder is begonnen door nieuwe HD erin zetten)
Wat gebeurt er als ik dat doe?

Pagina: 1