Toon posts:

adsl router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai, een kennis is op zoek naar een router voor mxstream maar hij vind speed touch een beetje duur. dus ik zoeken op internet en heb een E-Tech router gevonden voor 126 euro, heeft iemand ervaring met een E-Tech router http://www.e-tech.nu
en wat zijn de voor en nadelen tegen over de Speed touch van Alcatel.

groetjes

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 13:35

seninha

god's right foot

Speed touch heeft maar een voordeel en dat is dat je hem erbij krijgt als je DDSL neemt via MXstream :)

Moet je natuurlijk niet een USB modem nemen.

Want dat is namelijk de Speedtouch, een modem en niet een router. Dat wordt ie pas na de Tweak 8-)

iRacing Profile Flickr

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 21:25

Qwerty-273

Meukposter

Inderdaad, de speed touch zit volgens mij toch gewoon bij je mxstream pakket? of heb ik het nou verkeerd?

Even de tweak er over heen halen en je bent klaar om hem als router te gebruiken. Ga liever voor de Ethernet variant dan de USB. ;)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

Wat me nou niet duidelijk is, is of die kennis van je al ADSL heeft of niet. En zo ja, wat voor modem hij dan heeft?

E-tech is (oh nee, vind ik) zowiezo troep. De driver voor mijn ISDN kaart voor Windows 2000 is net een paar maandjes beschikbaar. Geen ISDN meer dus voor mij, want ik gebruik Windows XP.

Verwijderd

Topicstarter
Die kennis van mij heeft dus Chello maar de snelheid is echt een drama, vandaar de overstap naar mxstream. maar hij vond die speed touch home best duur 240 euro bij zonnet.
vandaar dat we naar een alternatieve router/modem zoeken.
weet er iemand een router/modem voor een zacht prijsje (max 150 E)

thaxx

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 20:21

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Daar beginnen ze net bij die prijs volgens mij, ikzelf heb een draytek vigor en die is erg makkelijk in te stellen, en werkt gewoon echt goed.. totaal geen problemen mee gehad.

http://www.draytek.nl

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 14:21
Ik heb een Draytek ding en die is echt perfect (via die actie bij XS4all toen genomen). 1 keertje instellen en altijd direct online, heerlijk gewoon.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
Op vrijdag 08 maart 2002 23:27 schreef legendz het volgende:
Die kennis van mij heeft dus Chello maar de snelheid is echt een drama, vandaar de overstap naar mxstream. maar hij vond die speed touch home best duur 240 euro bij zonnet.

thaxx
Tja, dat is iets heel anders...

Wat jij zoekt is dus een adsl modem, EN een router, of iets dat beide is..

Met een losse router (oa die draytek) kom je dus nergens, want je hebt geen modem..

E-Tech heeft oa een combi, modem/router.
Of neem gewoon die speedtouch, zelf tweaken naar een router.
Op 2e hands sites wordt ie overigens rond de 100 EUR aangeboden, zoek maar eens rond.

Je kan ook een USB of PCI ADSL modem scoren, alleen dan heb je dus geen router... (dan wordt 't gewoon inet delen via een pctje)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 08 maart 2002 16:35 schreef RIKZ het volgende:
Inderdaad, de speed touch zit volgens mij toch gewoon bij je mxstream pakket? of heb ik het nou verkeerd?

Even de tweak er over heen halen en je bent klaar om hem als router te gebruiken. Ga liever voor de Ethernet variant dan de USB. ;)
De Speed Touch Home zit standaard bij ADSL. Dit is alleen modem, en niet een router. Als je hem tweakt, maak je er een Speed Touch Pro van, waardoor het wel een router wordt.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
thaxx iedereen voor de info, btw het is bedoeld voor 1 pc een adsl modem is dus voldoende
thaxx

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 23:27 schreef legendz het volgende:

thaxx
Je kunt bij de KPN toch ook gelijk een router vragen ipv. een modem?
Pagina: 1