Toon posts:

v7700 + iiyama probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen;

een beetje een lang verhaal, maar ik probeer mijn probleem zo goed mogelijk te omschrijven;

ik heb een Asus v7700 videokaart met een iiyama visionmaster pro 451 monitor. Ik draai windows 98. Als ik nou mijn computer aanzet, krijgt mijn monitor geen signaal en gaat na een tijdje op standby-stand. Als ik vervolgens (zonder beeld) windows gewoon op laat starten, reboot mijn computer automatisch na een hoop harddisk-gepruttel. Soms springt mijn monitor dan aan, soms wordt dit proces een aantal keer herhaald voordat de monitor aanspringt.
Hij doet dit zowel in 'veilige modus' als in gewone opstart-mode (dat menutje zie ik niet, maar dat gaat op de gok).
Als de monitor eenmaal is aangesprongen doet mijn computer het gewoon perfect en heb ik nergens last van; ook niet bij het switchen van video-mode of bij een reboot. Als ik mijn computer uitzet en na een tijdje weer aan, heb ik weer precies hetzelfde probleem.

Ik heb gebeld met de winkel waar ik mn pc gekocht heb en die zeiden dat dit een bekend iiyama//asus videokaart//win98 probleem was (dus dat het aan die combinatie ligt) en dat ik als ik de nieuwste drivers download van het probleem af zou zijn. Ik heb dus de nieuwse nVidia-drivers, de nieuwste iiyama-drivers en de nieuwste drivers voor mijn moederbord geinstalleerd. Dit alles zonder resultaat. Ook kan ik niets op internet vinden over dit 'bekende probleem'.
Ook heb ik een andere videokaart in mijn pc gezet (een oude PCIkaart, geen agp), daarmee was er niets aan de hand. Als ik mijn monitor op een andere pc aansluit is er ook niets aan de hand.

weet een van jullie waar dit aan kan liggen//hoe ik het op kan lossen?

ohja..mijn config:
AMD 1.33Gz Thunderbird
Asus V7700 DeLuxe TV videokaart
Iiyama Visionmaster Pro 451 Monitor
Asus A7V133 Mobo
Soundblaster Live!
en nog wat dingetjes die volgens mij niet van toepassing zijn.

bedankt
Bart-Jan

Verwijderd

Topicstarter
helaas .. niemand zo snel een oplossing?
of vergat ik wat in mn post? (eerste keer dat ik hier wat post namelijk)

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Heb je je videokaart al in een andere PC geprobeerd?

Specs

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
Hoi, welkom op GoT!

Heb je ook de nieuwste Via 4in1 drivers geïnstalleerd? En heb je al eens geprobeerd om een andere monitor aan je V7700 te hangen?

En wat gebeurt er als je die SoundBlaster er even uitrukt en dan opstart, is het probleem er dan nog?

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-08 18:18
Aan jullie alle drie: leer lezen. Hij zegt toch dat hij z'n monitor al aan een andere PC heeft gehangen en een andere videokaart heeft geprobeerd en dat dat allebei ZONDER problemen werkt?

En aan de topic-starter: niet de hele tijd "Groeten, Bart-Jan" of iets dergelijks onder aan elke post zetten, dat wordt op een gegeven moment uitermate irritant :)

Als oplossing voor je probleem, heb je de search van GoT zelf al eens geprobeerd? Daar staat vaak heel veel info in die je niet kan vinden met Google/Altavista/whatever. Het kan natuurlijk ook zijn dat die man uit de winkel je probeerde af te poeieren met een zwakke smoes...

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
Op vrijdag 08 maart 2002 17:43 schreef Thijs het volgende:
Aan jullie alle drie: leer lezen. Hij zegt toch dat hij z'n monitor al aan een andere PC heeft gehangen en een andere videokaart heeft geprobeerd en dat dat allebei ZONDER problemen werkt?

En aan de topic-starter: niet de hele tijd "Groeten, Bart-Jan" of iets dergelijks onder aan elke post zetten, dat wordt op een gegeven moment uitermate irritant :)

Als oplossing voor je probleem, heb je de search van GoT zelf al eens geprobeerd? Daar staat vaak heel veel info in die je niet kan vinden met Google/Altavista/whatever. Het kan natuurlijk ook zijn dat die man uit de winkel je probeerde af te poeieren met een zwakke smoes...
offtopic:
Heb je zelf gelezen :? Ik stelde voor om een andere monitor aan zijn v7700 te hangen. En die combi staat niet in zijn post... Er staat ook dat hij heeft gezocht, maar niks heeft gevonden... En ik zie hem nergens groetjes doen...

Verwijderd

abitmobo + asus video...peeeeeeeeep peeeeep peeeeep of no signal...zijn posts over te vinden...Asus7700 zowiezo baggerkaart met opstarten..

• Thijs
Op vrijdag 08 maart 2002 17:46 schreef lOdUde het volgende:

[..]

offtopic:
Heb je zelf gelezen :? Ik stelde voor om een andere monitor aan zijn v7700 te hangen. En die combi staat niet in zijn post... Er staat ook dat hij heeft gezocht, maar niks heeft gevonden... En ik zie hem nergens groetjes doen...
Ok, ok, sorry :) Dat heeft ie idd nog niet geprobeerd, maar ik neem aan dat dat wel lukt, aangezien z'n videokaart het wel deed in een andere PC. En dat "Bedankt, Bart-Jan" zie ik als groeten ja...

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:09

Acid_Burn

uhuh

Op vrijdag 08 maart 2002 18:10 schreef CB het volgende:
abitmobo + asus video...peeeeeeeeep peeeeep peeeeep of no signal...zijn posts over te vinden...Asus7700 zowiezo baggerkaart met opstarten..
Nergens problemen mee hoor met mijn Asus V7700 Deluxe en IIyama S702GT start ALTIJD op. Ok.. ik heb dan wel een MSI mobo

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Verwijderd

Topicstarter
ik heb inderdaad m'n videokaart in 'n andere pc geprobeert en dan werkte hij gewoon. Ook heb ik de nieuwse via4x1 drivers geinstalleerd. Soundblaster eruit zal ik even proberen.
maar het gekke is dus dat m'n computer dit pas doet als hij een tijdje uit staat (tenminste, dat is mijn bevinding kan ook toeval zijn)

maar wat de winkel zegt is dus waarschijnlijk onzin?

Verwijderd

Topicstarter
ohja .. search heb ik al geprobeerd en kon niets vinden helaas. Ook op de rest van het internet

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op vrijdag 08 maart 2002 17:43 schreef Thijs het volgende:
Alleen had hij nog niet geprobeerd om z'n Asus in een andere bak te proberen, dus het kan nog steeds aan z'n videokaart liggen, je moet nu dus 2maal zelf leren lezen :P

Specs

Verwijderd

Topicstarter
oh, nou zit ik verkeerd te lezen
een andere monitor aan mn pc werkt ook gewoon (was een oude JVC 15" monitor)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:52
Dit is het bekende probleem met de v7700 :). Ik heb zelf een v7700 deluxe + iiyama (a702ht :9~ )... EN kijk eff op www.viahardware.com -> kt7 faq!!!!!! Staat de TIP ;)

(Tip = i/o verhogen naar 3,4 / 3,5 )

Verwijderd

Topicstarter
hmm .. die link doett niet hier.

bedoel je met io verhogen een voltage in de bios?

• Thijs
Op vrijdag 08 maart 2002 19:00 schreef Masterdam het volgende:

[..]

Alleen had hij nog niet geprobeerd om z'n Asus in een andere bak te proberen, dus het kan nog steeds aan z'n videokaart liggen, je moet nu dus 2maal zelf leren lezen :P
* Thijs gaat zich nu even heel hard in een hoekje staan schamen.

Ik hou m'n mond maar dicht de komende tijd :X

Verwijderd

Topicstarter
ok, de link doet het weer.

ik heb in mijn bios gekeken, maar ik zie nergens iets over I/O voltage staan en kan dit niet aanpassen :(

of zit ik scheef te kijken?
Pagina: 1