[DEBUG] Crashtest programma's

Pagina: 1
Acties:

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:52

Kappie

Tell me your secrets...

Topicstarter
Wie weet of er programma's in omloop zijn die je software voor je kan testen? Ik bedoel hiermee dat je een soort macro kan bouwen die je programma 10000 keer start en een aantal handelingen in je programma uitvoert (bij een database programma b.v. 10000 een bepaalde query uitvoeren). Dit is om de stabielheid van je software te testen onder zware omstandigheden en zo ook geheugenlekken e.d. te vinden.

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Kan je niet beter zelf testsoftware schrijven die bepaalde subdelen van je programma crash-testen :?

Dus een routine X heel vaak aanroepen ofzo.

Lijkt me dat je daar veel meer informatie uit kan halen dan simpelweg het hele programma duizenden keren uit te voeren.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Gewoon in de huiskamer neerzetten, zitten idioten die alles slopen :)

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik gebruik zelf Unit test`s om kleine stukjes code door te meten en dat bevalt me uitstekend. En je kan hiermee kleinere stukjes code gewoon beter door meten dan op jouw voorgestelde manier. Voor welke taal is het trouwens?

En anders kan je met vbscript ook nog iets doen. Dan kan je een 'recording' doen van een bepaalde muis actie en die kan je dan 10.000 keer uitvoeren. Zoiets heb in ieder geval laatst bij mijn benedenbuurman gezien.

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:01
ms visual studio 6.0 tools: stress utility

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]