Waarom hangt dit systeem steeds??

Pagina: 1
Acties:

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Een vriend van mij heeft het volgende systeem, en steeds hangt het na een tijdje: :?

1 gig athlon, 512 sdram, jetway 663AS mobo, gforce 3 gfx card, netgear network card, scsi card - adaptec, yamaha cdrw, 50x cd-rom, 2 hd een Samsung en een seagate... 300W PSU

Het systeem is voorzien van WinXP, de laatste drivers van alles (ook VIA) :)

Weet iemand of er conflicten kunnen zijn tussen de hardware??

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat bedoel je met "hangen"? Treedt het probleem steeds na ongeveer dezelfde tijd op of wanneer je bijvoorbeeld een game speelt?

• Plague
  • Niet online
Is geen patroon aan vast te knopen :? En hangen is gewoon "freeze"

Verwijderd

Wat zijn de temps van zijn systeem? Probeer eerst simpel een andere voeding! Klinkt als een temp of voeding probleem :)

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 22:48

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

sounds stupid. instaleeer eens een koetje.. looptie dan ook vast?

mijn systeem loopt alleen vast als mijn pc idle is.. :?

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Verwijderd

sblive? icm via chipset kan dat klote gaan
klote geheugen?
goede koeling?
amd? :P :P
cheap mobo?

allemaal dingen die wel es tegen kunnen zitten...

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11-2025
incompatible geheugen?

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

• Plague
  • Niet online
Temps zijn tijdens chrash 56 graden.... KAN een probleem zijn, maar denk het niet.... er zijn zat mensen met 60 graden. Ik zit zelf meer te denken aan een brakke voeding.... Hij gaat morgen een andere halen zegt ie net... 500 watt :D lol.... :+

edit: ff zijn woorden erbij zetten :+ :
You can never have enough power.... I know, i'm an addict to power :P
lol!

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
Zet het AGP gedeelte eens op 1x/2x ipv 4x ( als ie daar op staat ).
Mijn systeem sloeg ook vaag vast af en toe..
Vooral in 3D zegmaar..

Misschien kan je mobo namelijk je GF3 niet goed genoeg voeden.. ( met een Enermax 431 Watt erachter )

Try it..

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• Plague
  • Niet online
Het is alleen in een windows omgeving.... VAAG.... :?

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
Mijn systeem sloeg ook vast onder normaal Windows..
Dus probeer het ffies, scheelt je misschien weer een voeding :)

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• Plague
  • Niet online
ok....

• blijhoofd_bennie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Piept ie ook over de speakers als ie vast loopt?

Als je al een nieuwe voeding/geheugen etc uitgetest hebt en still same problem.
Probeer dan eens het volgende alleen eerst systeem opstarten met grafische kaart erin en zo steeds weer vanalles te proberen.

Probleem heb ik namelijk (nog steeds na ik weet niet hoeveel updates) met mijn A7V teveel kaarten (of soms cheap) kaarten in het mobo pc freeze.
Soundblaster Live in anders slot dan nu, netwerkkaart doet het niet.
Netwerkkaart ergens anders in en ATA 100 poorten worden niet gevonden (lees hij vind geen hdd's meer)
En zo kan ik nog wel ff doorgaan.

Maar je probleem kan wel eens bij het MOBO liggen doordat ie gewoon conflicten heeft, kijk bij het opstarten eens welke apparaten op hetzelfde IRQ zitten.

Verwijderd

/me wonders of die vriend van je niet gewoon zijn GF3 te ver heeft overklokt....

Verwijderd

Klinkt als het probleem dat ik een tijd geleden had. Ik heb toen beide geheugenmodules vervangen, en sindsdien heb ik geen problemen meer gehad....
Het crashen was destijds ook gewoon random, geen enkele regelmaat. Ik had zelfs een memory tester gedownload die onder linux het geheugen testte, maar die vond geen fouten.
Geheugen kan vage problemen veroorzaken....
Dus laat het geheugen eens goed nakijken/geheel vervangen? :)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb ERG veel jetway 663 ervaring. heb er zelf ook 1tje.
vaak moet je wat met je voltages pielen voor het goed is. je vcore voltage veranderen in je bios kan veel uitmaken. volgens mij is het het beste als je het voltage hoger zet dan standaard, op 1.80 of op 1.85 ofzo. verschilt per versie van het bord.

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-06 19:43

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

omdat jetway KUT moederboarden zijn!

...

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
omdat jetway KUT moederboarden zijn!
he, een intelligente en onderbouwde uitspraak!

dat ben ik niet met je eens.
vooral die nieuwste athlon bordjes, o.a. de 867, is verre van slecht. ik heb er heel wat ingebouwd, en ze draaien gewoon altijd zonder problemen.

ikzelf heb een 663as ultra icm een athlon xp 1600+ en ben hier uitermate tevreden mee.

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-06 19:43

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

Op vrijdag 08 maart 2002 19:09 schreef smvs het volgende:

[..]

he, een intelligente en onderbouwde uitspraak!

dat ben ik niet met je eens.
vooral die nieuwste athlon bordjes, o.a. de 867, is verre van slecht. ik heb er heel wat ingebouwd, en ze draaien gewoon altijd zonder problemen.

ikzelf heb een 663as ultra icm een athlon xp 1600+ en ben hier uitermate tevreden mee.
ach ja je hoeft je antwoorden toch niet altijd te onderbouwen??
Maar ik heb zoveel gehoord en gelezen over problemen met jetway en dat het heel moeilijk is die dingen stabiel te laten draaien.
Op de computerbeurs waren de jetway moederboarden bij 1 stand in de aanbieding en ik zag een paar mensen er hoofdschuddend langslopen en ze zeiden dat je echt mazzel moet hebben om die krengen stabiel te laten lopen.
Ach ja, superslecht zal het niet zijn maar om nou te spreken van een goed merk, of zelfs een a merk... echt niet!

...

Pagina: 1