Eerst Tweakers, dan shoppen. Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

gigabyte of msi?

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:24

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Topicstarter
ik ga me maandag een nieuw mobo halen voor pc maar nou heb ik 2 kans hebbers:

Gigabyte 7-DXR DDR Raid Socket A
of
MSI KT7 PRO2 RU 266 DDR RAID Socket A

de msi is iets duurder maar is die ook beter btw de gigabyte is zover ik weet niet de + versie maar nog de oude

ik weet dat de msi usb2.0 heeft en beide hebben raid(had ik zelf al gezien slim he :+ ).

wat ik dus graag wil weten is hoe zijn beide met overclocken en stabiliteit

-Te huur

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-10-2023

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Het zullen allebei ongetwijfeld goede bordjes zijn. Maar zoals je zelf zei, de MSI heeft USB 2.0 en dat is toch makkelijk voor de toekomst. Daarnaast staat MSI bekend om de stabiliteit van hun bordjes. Aan de andere kant, als je op je budget moet letten (maar dat denk ik niet, aangezien je de optie open laat) heb je aan de Gigabyte ook geen slecht bord. Overklocken zul je met allebei wel kunnen, maar hoe ver en met welke precisie kan ik je niet vertellen. Wel weet ik dat MSI het proggie Fuzzy logic meelevert en hiermee kun je in Windows on the fly je compu overklocken (heb zelf namelijk ook een MSI bord en ben er erg tevreden mee.) Het volgende voordeel van MSI is het Live BIOS dat erop zit. Als je dat proggie installeerd, kun je in windows je BIOS laten updaten tot de nieuwste versie, zonder dat je zelf iets hoeft te doen. Vern**k je ook niets. Mijn persoonlijke keuze zou MSI zijn, maar misschien dat iemand anders een goed argument heeft om voor de Gigabyte te gaan. Suc6 in ieder geval.

I think, therefor I am.....I think.

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-11 18:43
Die liveBios vind ik maar een eng gebeuren wat zelden werkt. :) Ik doe het liever via een floppy.

Maar ik heb zelf die MSI en ik heb er gewoon nog geen problemen mee gehad. Stabiel en snel.

Verwijderd

MSI,

Dit is puur omdat ik geen ervaring heb met gigabyte en die MSI mobo vind ik perfect.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-11 09:06
Op vrijdag 08 maart 2002 16:08 schreef janpietklaas het volgende:
Blaat
Zeg dan gewoon niks..

(en zie hier meteen het probleem bij de 'wat moet ik kiezen' topics.. Je krijgt vaak alleen maar een subjectief oordeel)..

Heb je al wat reviews gelezen van beide bordjes?

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:54

Qwerty-273

Meukposter

Beide goede borden, ik zou dan toch voor de MSI gaan vanwege het USB 2.0 gebeuren, en ook vanwege de goede review van dit MSI bord.

Al maakt Gigabyte al lang hele goede en stabiele borden. Het zal in het totaal beeld maar iets van elkaar afwijken kwa perstaties wat je dus niet merkt maar alleen maar ietsje ziet in benchmarks.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-10-2023

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Op vrijdag 08 maart 2002 16:18 schreef Twynn het volgende:

[..]

(en zie hier meteen het probleem bij de 'wat moet ik kiezen' topics.. Je krijgt vaak alleen maar een subjectief oordeel)..
Klopt wat je zegt, maar ik ben vergeten te vertellen dat ik ook een Gigabyte heb gehad. Maar dat was SS7, ik moet zeggen dat was inderdaad een super stabiel bordje. Er zat alleen een K6 III in en die wilde niet overklocken. Die heb ik toen maar verkocht (ja ik weet het, een K6 III verkopen is nogal |:( , maar ik ben ondertussen over de klap heen). Daarna kocht ik een MSI Slot A (K7 Pro) en die draait nog perfect in mijn server. Ik heb ondertussen in mijn client PC een KT7 Turbo RAID LE en ik moet zeggen dat die me ook perfect bevalt.

Over dat Live BIOS, ik heb er geen problemen mee gehad, het verliep heel snel en soepel. Maar ach, dat is ieder zijn ervaring hiermee.

I think, therefor I am.....I think.

Verwijderd

er is inmiddels van de Gigabyte een + versie. (7DXR+)
Deze heeft o.a. de volgende aansluitingen:
2 x UDMA ATA133 IDE RAID connectors for RAID 0 and RAID 1 ( without support CD-ROM and ATAPI )
2 x UDMA ATA 66/100 bus master IDE ports on boardd
1 x FDD, 2 x COM, 1 x LPT, PS/2 Keyboard, PS/2 Mouse on board
1 x joystick, 1 x line-in, 1 x line-out and 1 x MIC on board
2 x USB 1.1 ports on board, 2 x USB 1.1 and 4 x USB 2.0 ports by cable
Dus ook USB 2.0.
Je kunt zelf kijken op www.gigabyte.com.tw voor verdere specificaties. Heb zelf een Gigabyte GA 7vtxh. Heerlijk bord. erg stabiel. Gigabyte heeft een prima reputatie. Je zult toch zelf moeten kiezen. Succes!
Edit: ook Giga levert een softwarematig overklokprogramma mee voor FSB overklokken. Daarnaast heeft het bios behoorlijke overklokopties.

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Topicstarter
eerst een paar antwoorden:
1 ja ik heb gezocht naar wat reviews maar nergens iets nuttigs gevonden ervan

2 waar het mij om gaat is de ervaringen met de beide mobo's goed/slecht

3 de beide hebben een andere chipset (msi <-> via en de gigabyte <-> sis(weet niet meer zeker))

4 de ga-7dxr+ hebben ze daar niet anders pakte ik me die wel omdat de beste is wat ik tot nu toe heb gezien

edit:

5 hoe zit het met overclockbaarheid van beide bordjes ( fsb en mp en voltage )

-Te huur

Verwijderd

[..]

Zeg dan gewoon niks..

HE BIJDEHAND figuur, ik maak verdomme zelf wel uit wat ik zeg!!! en hou gewoon die klote onnodige opmerkingen voor je!!!
Ik zeg alleen dat het MSI mobo OK is en dat ik geen ervaring heb met gigabyte.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 05-11 11:20
janpietklaas, you've got mail, want dergelijke teksten tolereren wij niet.

DIT IS MIJN WEBSITE

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:54

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 08 maart 2002 22:42 schreef janpietklaas het volgende:
HE BIJDEHAND figuur, ik maak verdomme zelf wel uit wat ik zeg!!!
Nee, dat doe je niet. Nou, het mag wel, maar niet zonder consequenties.
en hou gewoon die klote onnodige opmerkingen voor je!!!
Onnodig? Hij wijst je terecht op je ongefundeerde geblaat.
Ik zeg alleen dat het MSI mobo OK is en dat ik geen ervaring heb met gigabyte.
Precies, en daarom zegt hij er ook iets van. Ik kan ook wel zeggen 'de beste auto is een Trabant, want ik heb er eentje' :?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Topicstarter
kunnen we het ontopic houden zonder de nodige flames ;)

-Te huur

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:03

Duinkonijn

Huh?

can there be peace ;) :P

ok nou ff ontopic.

[topic=346848/1/25]

de msi chipset is sneller dus.

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zelf zou kiezen voor die Gigabyte en niet de MSI.

Dit om de reden dat ik nogal wat gezeik heb gehad met MSI borden en dat ze niet erg stabiel waren.

De gigabytes waar ik mee gewerkt heb (60XE en 7IXE4) zijn echt rockstable.

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 20:35 schreef Yagermeister het volgende:

3 de beide hebben een andere chipset (msi <-> via en de gigabyte <-> sis(weet niet meer zeker))

4 de ga-7dxr+ hebben ze daar niet anders pakte ik me die wel omdat de beste is wat ik tot nu toe heb gezien
Gig DXR+ CHIPSET
AMD 761 north bridge & VIA 686B south bridge
Creative CT-5880 sound chip & AC97 codec
Promise ATA133 w/ RAID chip
-----------------------------------------------------------
Gig DXR chipset
CHIPSET
AMD 761 north bridge & VIA 686B south bridge
Creative CT-5880 sound chip & AC97 codec
Promise ATA100 w/ RAID chip
-----------------------------------------------------------
Volgens mij zullen de dxr en dxr+ elkaar niet veel ontlopen. Waarom bestel je trouwens niet via internet. ben je veel vrijer in je keus én scheelt vaak de nodige euro's. In de shop survey kun je betrouwbaarheid van diverse winkels checken!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik zou ook de gigabyte kiezen ,ik heb hier 1 bordje van gigabyte liggen en 1tjuh van msi en die van gigabyte vind ik tog echt veel stabieler.
Maar als je msi kiest is dat zeker geen slechte keus.

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Topicstarter
Op zaterdag 09 maart 2002 10:05 schreef kleine_beer het volgende:

[..]
Volgens mij zullen de dxr en dxr+ elkaar niet veel ontlopen. Waarom bestel je trouwens niet via internet. ben je veel vrijer in je keus én scheelt vaak de nodige euro's. In de shop survey kun je betrouwbaarheid van diverse winkels checken!
omdat ik dit goedkoper uithaal dan pricewatch dus dit is meer de moeite waard.

laatste vraag nog weet iemand hoe het zit met de mp/fsb/voltage settings van de msi want daar vindt ik niks over zelfs niet op hun eigen website :? ik wil namelijk graag weten wat voor settings hij aankan.

-Te huur

Verwijderd

Ik zou zeker voor de gigabyte gaan!
Ik heb zelf de GA7DXR+ en dat is echt een super stabiel bordje, geen enkel probleem mee gehad!

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 17:58

vanke014

Format C: Y/Y ?

MSI,

Ik zou kiezen voor MSI omdat hij stabiel is en op de toekomst voorbereid.

Verwijderd

MSI
makkelijk te overclocken via fsb en mp in de bios. Tevens makkelijk voltage aanpassen. En daarbij ook nog stabiel! ;)

Verwijderd

MSI
fsb 100 -> stapjes van 1 tot 131
fsb 133-> stapjes van 1 tot heel hoog ;)
mp -> tot 15 (not entirely sure), stapjes van een half
voltage -> tot 1,85 v in stapjes van 0.25

Verwijderd

[..]

Zeg dan gewoon niks..

Wat agressief weer. Ben jou nou Moderator? Is er wel eens een modje gebanned?! Neehe...zou is tijd worden....

Wat maakt het nou uit als iemand geen ervaring heeft met beide moederborden? Het gaat de poster toch gewoon om de ervaringen van mensen met die moederborden. Ik heb zelf ook geen ervaring met een gigabyte bord. Wel met een MSI. En ben super tevreden met dit MSI bord. Dus ik zou ook voor MSI kiezen.

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Topicstarter
ik denk dat ik me de msi pak vanwege de goede ervaringen van iedereen tenzij ze de gigabyte + versie hebben van de ander.

tnx voor alle reacties en de hulp wat jullie gaven

-Te huur

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb het helemaal gehad met msi persoonlijk. veel helemaal opgeblazen bordjes, geheugen sloten kapot, altijd wat. en ik heb er heel wat gezien.

Verwijderd

Ik heb zelf de Gigabyte 7DXR bordje en ik vind het een fijn moederbord! Het MSI bord zal wel sneller zijn vanwege de KT266A chipset die sneller is dan de AMD761 chipset. Ik vraag mij wel af of het mogelijk is om met het MSI bord de RAID controller ook als gewone ATA controller te gebruiken? Dat kan in ieder geval wel met het Gigabyte bord.. Verder heb ik geen ervaring met het MSI bord.

Minpunten van 7dxr:
- Chipsetkoeler (maakt veel herrie en slecht bevestigd)
- Layout is een beetje slordig.
- Je kunt alleen 2 ddr geheugen sloten gebruiken (voor 3 sloten heb je registered geheugen nodig)

Pluspunten van 7dxr:
- Zeer stabiel
- Compatibiliteit
- Blauw kleurtje :P

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10 18:29

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Ikzelf vertrouw MSI meer dan gigabyte vooral op merknaam. Ik heb meerdere MSI bordjes gehad en vond ze altijd perfect (pas overgestapt op ECS vanwege de prijs, en anderen die MSI bordjes hebben zijn er ook erg tevreden over.
Van Gigabyte heb ik wel eens wat oudere bordjes gehad en mensen die ik ken ook, maar hier was ik niet echt tevreden over...

Specs

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 23:14 schreef Exirion het volgende:
Op vrijdag 08 maart 2002 22:42 schreef janpietklaas het volgende:
[..]

Nee, dat doe je niet. Nou, het mag wel, maar niet zonder consequenties.
[..]

Onnodig? Hij wijst je terecht op je ongefundeerde geblaat.
[..]

Precies, en daarom zegt hij er ook iets van. Ik kan ook wel zeggen 'de beste auto is een Trabant, want ik heb er eentje' :?
Ik Zeg alleen dat IK met MSI goede ervaring heb, maar ja, dat schijn je hier niet te mogen zeggen, wat een onzin allemaal hier zeg.

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11 22:40
ik heb die gigabyte en die werkt goed, je kunt leuk bios modden met dual bios enzo, hij is zeker stabiel

en ik heb 't door ervaringen met msi niet zo op msi

Verwijderd

Hier op GoT lees je heel vaal probleem topics over msi moederborden en KT266(a) moederborden in het algemeen.
Over die Gigabyte heb ik niet veel probleem-topics gelezen.
Als je de + versie kan krijgen moet je dat zeker doen.

http://www.hardwarezone.com/articles/articles.hwz?cid=6&aid=376&page=7 <--- daar staat een hele goede review van de GA-7DXR+
Pagina: 1