Vreemd: A kan B pingen, maar B A niet!

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:56
Heel vreemd...
We hebben hier op het werk net een VPN opgezet naar onze club in Engeland... Daarbij gebruiken we client 1 (NL) die achter VPN server A (NL) zit. Client 1 moet kunnen praten met client 2 (UK) die achter VPN server B zit (UK)...

Nu is het mogelijk om vanaf client 2, client 1 te pingen, maar niet omgekeerd! Ik kan me vergissen, maar technisch gezien hoort dit toch niet mogelijk te zijn??

De routetabellen staan voor ons idee goed...

EDIT: Het is zelfs mogelijk voor iemand in Engeland om met hun SAP client contact te maken met onze SAP server... En dat is toch even een stuk ingewikkelder dan pingen!

Iemand suggesties hoe iets dergelijks mogelijk is?? De enige vuurmuur die er tussen zit is die van ons en die staat nog open voor het verkeer over de VPN... :?

Liege, liege, liegebeest!

Verwijderd

heb je geen instellingen uitgezet waardoor client a niet reageert op ping ? trace hem eens !!

• Liegebeest
tracen naar client A?
Ik neem aan dat je client 2 bedoelt??? Traceroute werkt ook niet naar Engeland... Vanuit Engeland wel weer naar onze kant toe...

UPDATE: Windows Explorer log-in gaat OOK gewoon goed vanuit Engeland naar onze servers in NL |:(

What the fsck?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:30

Predator

Suffers from split brain

Firewall die de pings tegenhoud ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
IK zou ook zeggen dat het een firewall is. Dat is vaak een probleem.

De meesten kun je zo instellen dat ze verkeer tussen vanaf een bepaald ip niet blocken.

• Liegebeest
Heeft men ogen??? :p

Firewall staat open voor alles over het VPN...

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 19:01

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

ik heb dat soort problemen ook wel 's gehad op LANs, meestal was 't na een paar uurtjes zomaar over :?

Specs

• kwtemp874
  • Laatst online: 13:26
wat zijn de ip's en subnet masks van beide pc's?

Verwijderd

een ping heeft niets te maken met een vpn, net zoals een traceroute. Dit zijn gewoon andere poorten die je kan disabled.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:18

Reptile209

- gers -

Probeer je vanaf de niet-werkende computer te connecten/pingen via een CNAME (computer.engeland.co.uk) of via een IP (1.2.3.4)? Soms werkt een IP wel/beter dan een CNAME.

Zo scherp als een voetbal!

• Liegebeest
>ik heb dat soort problemen ook wel 's gehad op LANs,
>meestal was 't na een paar uurtjes zomaar over
Dat zijn nou toevallig net het vervelendste soort probleem *grijns* Problemen waarvan je de oorzaak niet goed vast kan pinnen...

>wat zijn de ip's en subnet masks van beide pc's?
Client 1 en Server A zitten in het zelfde netwerk -> zelfde range en subnetmasker.
Client 2 en Server B zitten in een ander netwerk en hebben onderling dezezelfde range en subnetmasker.
Servers A en B zijn aan elkaar gekoppeld met behulp van een VPN verbinding (SSH/PPP). De daarbij betrokken PPP interfaces hebben weer een andere IP range/subnetmasker...

Client 1 heeft server A als default gateway. De routetabel van Server A zegt dat het netwerk waarin client 2 en server B zitten te bereiken is via de host met het IP adres van server B's VPN IP adres.
En dus ook omgekeerd.... Server B heeft z'n routetabel zo ingesteld dat al het verkeer voor client 1 (en de rest van dat netwerk) via de VPN interface van Server A gaat...

>een ping heeft niets te maken met een vpn, net zoals een
>traceroute. Dit zijn gewoon andere poorten die je kan
>disabled.
BZZZT...
Ja, een ping, een traceroute en een VPN zijn totaal verschillende dingen... Het punt is echter dat de ping en de traceroute DOOR het VPN moeten lopen...

En van de ene kant van het VPN naar de andere werkt het wel (men kan zelfs Windows Explorer sessies openen vanaf client 2 naar client 1), maar andersom niet...

>Probeer je vanaf de niet-werkende computer te
>connecten/pingen via een CNAME of via een IP (1.2.3.4)?
We werken nu alleen nog met IP adressen...

• Liegebeest
Niemand andere suggesties?

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Zomaar ff wat domme opmerkingen/vragen ;)

Maak anders eens een tcpdump aan beide kanten van de VPN gateway's, je zou dan vrij vlot moeten zien waar het probleem zit.

Ik neem aan dat je van intern naar intern pingt (encrypted heen, clear response terug vindt ie niet fijn ;))?

Ik heb zelf enigzins het idee dat het in de NAT zit. Kun je nog iets meer details geven?

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Windows machientjes die clients? Dan op allebei Network Monitor installeren en kijken wat er gebeurt. Wat is de foutmelding op client 1, btw: "host not found", "time out", "destination unreachable"? Kan het zijn dat die mooie vuurmuur van jou pingetjes loopt te spoofen?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1