Toon posts:

Overklokken Met Elastiekjes Roeleert !!!

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb me systeem overgeklokt...

AMD Athlon XP 1700+ @ 2000+ 39 idle - 48 stressed
2 extra case-fans,
en cooler van spire op de cpu.
Het Mainboardje (Jetway 866AS) post me proc als 2000+ en draait op 1.67 Ghz) Plaatje van mijn kassie er maar eventjes bij...
Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/krijger/drivers/mijnkastje.jpg
Heb dus 2 Fans in me kast gehangen met behulp van elastiekjes,... 1 richting de proc en geheugen en chipset en 1 op de videokaart ! (Geforce 2 TI 64 MB DDR) Vraag niet hoe ik op die elastiekjes kwam maar het werkt perfect ! Als ik ze weghaal loopt de boel vast, maar het is met die coolers erbij super stabiel, het mooie van die elastiekjes is dat het op deze manier niet resoneert op de kast dus hoor je ze amper.... :P...
Vondt het plaatje gewoon wel geinig om te posten...

Verwijderd

Fat man... dat ruleert echt maareh... gaan die elastiekjes niet kapot of smelten ze niet?

Verwijderd

Lache gedaan.
Low-budget tweaking is altijd het leukst.

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 20:19
Op vrijdag 08 maart 2002 14:36 schreef JanMaster het volgende:
Fat man... dat ruleert echt maareh... gaan die elastiekjes niet kapot of smelten ze niet?
Die elastiekjes zullen op den duur wel gaar worden :+

Verwijderd

Ik vind 't een mooie oplossing. Lekker stil en simpel.

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Lijkt me ook dat die elastiekjes als ze zo'n lange periode uitgerekt blijven, in warme en droge lucht dat ze wel verslijten... Kzou het toch iets anders aanpakken.

Verwijderd

Bungee Cooling ;)

Verwijderd

Hehehe dit vind ik mooi! Echt kicke, het idee :D, ben je soms postbode?

He maar waar heb je mee overgeclocked?

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Ik heb ook een P1 heatsink/fan op m'n tijdelijke videokaart geplaatst met elastiekjes :) er zitten geen gaatjes in het kaartje voor zo'n soort montage, en lijmen had ik ook niet zo'n zin in :)
De elastiekjes zijn na een poosje verrekt natuurlijk, en omdat ze redelijk warm worden versnelt dat, maar een nieuw elastiekje zit er zop op en kost nix :)

Specs

Verwijderd

zeker slim, niets dat mee trilt zo, en ik denk dat dat gaar worden van die dingen wel mee valt

Verwijderd

Ennnuh als dat eleastiekje nu eens springt en er valt een stukje op het mobo, het smelt en dan.... #*ùkraaashhh$$## (kortsluiting dus) >:)

Verwijderd

LOL :D

wel col idee, nog cooler dat het werkt :)

moet denk ik wel idd om de zoveel tijd de stiekies vervangen...

Verwijderd

vatsig

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
* jhead22 heeft dit ook wel eens gedaan. Alleen elastiekjes gaan op den duur breken. Ik denk dat je beter een touwtje kan gebruiken...

Voordeel elastiek/touw: Lekker stil, makkelijk te bevestigen...
Nadeel: T ziet er niet zo netjes uit.

* jhead22 bevestigd fan's vaak met dubbelzijdig plakband.
Tis makkelijk te bevestigen en kast trilt niet mee. Blijft trouwens eeuwig zitten.

Verwijderd

Zo had ik ook een tijdje 2 koelblokken +fan aan beide zijden van een Cellie 300a vastgezet. Na 2 maanden ZAP! je raad het al...

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:59

wielhelm

80/86 ST bladebladed

gewoon de elastiekjes insmeren met talk-poeder!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-02 19:24

Tjark

DON'T PANIC

Zo heb ik bij m'n servertje , toen de cpu fan begon te ratelen, een 8CM casefan boven het koelblok gehangen maar dan met tie-raps. Hetzelfde effect: je kan 'm aan verschillende punten in je kast makkelijk vastmaken en de fan gaat niet resoneren. Het voordeel van tie-raps is dat ze niet 'verweren' als elastiekjes (al zal dat best mee vallen met die stiekjes).

*insert signature here

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de FSB verhoogt aangezien die ATHLON XP is gelocked natuurlijk ! ben geen postbode nee,... kwam er zomaar op hahaha,... :) De elastiekjes zullen vast wel gaar worden ja, maar het zit er nu al een week of 3 in ofzo en het gaat prima,... met de tijd zal ik ze wel moeten vervangen..

Heb de elastiekjes met van die witte dingetjes vastgemaakt waarmee je boterhamzakjes sluit hihi :)

een echte creatieve goedkope tweak oplossing dus :P

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 maart 2002 14:41 schreef jhead22 het volgende:
* jhead22 heeft dit ook wel eens gedaan. Alleen elastiekjes gaan op den duur breken. Ik denk dat je beter een touwtje kan gebruiken...

Voordeel elastiek/touw: Lekker stil, makkelijk te bevestigen...
Nadeel: T ziet er niet zo netjes uit.

* jhead22 bevestigd fan's vaak met dubbelzijdig plakband.
Tis makkelijk te bevestigen en kast trilt niet mee. Blijft trouwens eeuwig zitten.
Inderdaad een goed idee touw ! voor de volgende keer :)

• digit7722
  • Laatst online: 27-11-2018

digit7722

Rule # 217

is in plaats van standaard huis tuin en keuken elastiekjes, dat textiel elastiek (wat in je onderbroek zit ;) ) geen idee??
Volgens mij worden die niet zo snel gaar.

You can't free a fish from water.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-02 11:25

ReseTTim

Chocolate addicted

ben benieuwd hoe ver die coolers vliegen >:) >:) wel goed strak aangetrokken hoop ik...

maareh gebruik gewoon ff tie-raps, touw of duc-tape...

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op vrijdag 08 maart 2002 14:44 schreef Amd-Rulez het volgende:
Ik heb de FSB verhoogt aangezien die ATHLON XP is gelocked natuurlijk ! ben geen postbode nee,... kwam er zomaar op hahaha,... :) De elastiekjes zullen vast wel gaar worden ja, maar het zit er nu al een week of 3 in ofzo en het gaat prima,... met de tijd zal ik ze wel moeten vervangen..

Heb de elastiekjes met van die witte dingetjes vastgemaakt waarmee je boterhamzakjes sluit hihi :)

een echte creatieve goedkope tweak oplossing dus :P
een paar maanden blijven die elastiekjes wel zetten hoor, als je meerdere elastiekjes voor 1 verbinding gebruikt helemaal. Bij mij zitten ze er iig nu ruim een maand in en ze zijn nog helemaal goed :)

Specs

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 21:40
over tie-wraps gesproken:
ik heb een slot1 processor op een slot1 mobo zitten maar omdat de processorsteun op het moederbord weg is heb ik die met tie-wraps op het moederbord vastgezet. Tegen de processor zelf heb ik met tie-wraps een Golden Orb gezet, dus om de slot1 processor heen. Ik wou dat ik een camera had, dan kon je die houtje toutje machine zien (is server, en doet het eigenlijk best goed :)

Maar ff ontopic: slim bedacht, misschien kun je wat plakband ofzo om die elastiekjes doen, hebben ze minder te lijden van de warmte. Waar zitten die elastiekjes op het moederbord mee vast?

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 maart 2002 14:40 schreef Zagato het volgende:
Ennnuh als dat eleastiekje nu eens springt en er valt een stukje op het mobo, het smelt en dan.... #*ùkraaashhh$$## (kortsluiting dus) >:)
alle elastiekjes zijn dubbel, d8 ook al aan zoiets
Kortsluiting lukt alleen niet met elastiekjes ! :D

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 maart 2002 14:46 schreef ReseTTim het volgende:
ben benieuwd hoe ver die coolers vliegen >:) >:) wel goed strak aangetrokken hoop ik...

maareh gebruik gewoon ff tie-raps, touw of duc-tape...
ja zijn inderdaad strak, maar niet te, want wil niet de rek erin maken :)

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Bedankt voor het idee !!
Zelf zit ik ook met het idee om wat extra koelers op te hangen, maar plakband werkt idd niet echt |:(

Happy Blessings <3

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien kun je beter ze beter met elastiekje van stof vastmaken (Dat soort wat in kleding zit). Dat blijft waarschijnlijk iets langer zitten.

Verwijderd

Topicstarter
plus dat ik zelf in een computerzaak werk en goed ben met garantie >:)

• Qwerty-273
  • Laatst online: 18:37

Qwerty-273

Meukposter

Inderdaad een goede oplossing.. ziet er wel lekker uit, alleen wel oppassen voor veroudering van het elastiekje ;)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wat dacht je van die dichtbindstripjes voor vuilniszakken?? Gebruik ik vaak om fans tijdelijk in mn kast te hangen (bij gebrek aan goede schroeven) :D

Amateurcoureur en fervent banktukker

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 maart 2002 15:14 schreef El_GringO het volgende:
Wat dacht je van die dichtbindstripjes voor vuilniszakken?? Gebruik ik vaak om fans tijdelijk in mn kast te hangen (bij gebrek aan goede schroeven) :D
ook een idee :)

• Fire69
  • Laatst online: 18:17
Heb ik ook gedaan.
Kastje was voorzien voor 80mm, gewoon met twee elastiekjes door de gaatjes van de fans en de kast een 92mm ertegen, en achteraan een knoopje derop (wat een gefriemel was dat zeg! :) )
Werkt perfect en geen gerammel van de kast!! ;)

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11-2025
Lekker transparant visdraad gebruiken, das ook stevig spul en je ziet het haast niet.

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

• rvanlooijen
  • Laatst online: 21-06-2021
Tesa power strips roeleren :D

(zo hangt de printplaat van me adsl modem/router aan de binnenkant van me case, jawel, ik heb me alcatelletje naar de pro getweaked en ingebouwd, mn 5 poorts switch zit ook ingebouwd met zn ledjes voor me 3 1/2" poortje te staren, echt ideaal gewoon :D >:) (modem extra gekoeld met 80 mm fan *D)

Jammer genoeg geen pics nog, geen goeie cam...

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

Op vrijdag 08 maart 2002 15:20 schreef caesartje het volgende:
Tesa power strips roeleren :D

(zo hangt de printplaat van me adsl modem/router aan de binnenkant van me case, jawel, ik heb me alcatelletje naar de pro getweaked en ingebouwd, mn 5 poorts switch zit ook ingebouwd met zn ledjes voor me 3 1/2" poortje te staren, echt ideaal gewoon :D >:) (modem extra gekoeld met 80 mm fan *D)

Jammer genoeg geen pics nog, geen goeie cam...
Lijkt me wel zeer vet. Zorg als je een keer pics hebt een topic opent ofzo *D

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

elastiekjes gaat de rek uit. krijg je probs mee :z

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 maart 2002 17:10 schreef NME het volgende:
elastiekjes gaat de rek uit. krijg je probs mee :z
zoalsik al eerder vermelde, ik werk in een computerzaak, dus een garantie geval maken is geen probleem :) doen ze hier niet moeilijk over

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 15:20 schreef DutchPlayer het volgende:
Lekker transparant visdraad gebruiken, das ook stevig spul en je ziet het haast niet.
Das wel een idee ja.. Krijg je zwevende coolers :D

• edgarv
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-12-2025
Leuk om ook eens te doen! Maar ga het dan een tikkeltje anders aanpakken. Gebruik touw voor de meeste verbindingen, waarbij het niet strak zit (maar dan wel zo strak dat er niets geraakt kan worden) en span de boel met elastiek. Die mogen dan gerust breken, staat misschien ook wat minder spanning op.

Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 / 3770K / 2x16GB / Antec NSK4400 / ST30NF

Verwijderd

hmmzz wel kewl gedaan alleen wel minder als je elastiekje het begeeft en je cooler vliegt door je kast...... :?

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-01 09:29

bloasfist

Slot-A Crew

mijn fans zitten al tijden vast met van dat groene tuindraad. Ook redelijk ideaal!

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Mr_x007
  • Laatst online: 17:07
zoiest heb ik ook alleen dan met touwtjes
werkt perfect

Verwijderd

Ik vind het een steengoed idee, die elastiekjes, maar als je de veertjes vervangt voor metalen veertjes, gaat de rek er niet uit.

Je moet dan wel krimpkous er omheen doen en de haakjes met een klein krimpkousje isoleren.

En voor degene die schreef dat gesmolten elastiek kortsluiting veroorzaakt: Tuurlijk je hebt gelijk! ;)

Post ook ff je definitieve oplossing

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
he dat doe ik ook >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2188694885

links onderaan ;)

loopt nu ook een topic over :D >> [topic=432851/1/25]

werkt btw perfect!!

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-02 18:36

Ligone

Moeha!

Stel dat het al op iets valt wat heet genoeg is om het te doen smelten...sinds wanneer geleidt een elastiekje? (zelfs in gesmolten toestand?) })

het enige dat je dan hebt is een mamabord met een plekje vieze troep... :)

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 16:08

vinnie1908

Appel != peer

LOL

zou er voor de zekerheid ook maar touwtje bij spannen ivm breekgevaar

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Op vrijdag 08 maart 2002 14:57 schreef RedSoniq het volgende:
Bedankt voor het idee !!
Zelf zit ik ook met het idee om wat extra koelers op te hangen, maar plakband werkt idd niet echt |:(
Weer wat nieuw een half jaartje terug heb ik fans om te testen gewoon met tape, tyreps en kartonen tunnels opgesteld.
Het zit gewoon nog steeds zo :), geen tijd op af te bouwen, maar het werkt.

One of the animals has left its cage today.

Pagina: 1