Toon posts:

Tcp/ip voor netware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen...

Ik wil het volgende : Windows 2k machine met de standaard client aanloggen op een novell 5.1 server (ndis)
Dit lukt met gemak.

Maar nu komt het volgende ik wil daar geen ipx/spx voor gebruiken maar tcp/ip..

En ik wil niet de netware cleint gebruiken. Want die veroorzaakt problemen voor een bepaalde server applicatie. En ik wil de laatste systemen ook naar tcp/ip omzetten. Zodat ik helemaal ipx kan uitbannen.. :)

Als er tooltjes zijn of tips hoor ik het graag!!

Alvast bedankt!!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 14:00

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Heeft je server SPX/IPX en/of TCP/IP?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Novell 5.xx kan gewoon pure ip draaien hoor, echter moet ie wel zo ge-installed zijn.
Achteraf omgooien kan volgens mij niet.(geen expert)

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om de windows machine mijn novell server draai gewoon ipx en tpc/ip tegelijk maar met betrekking tot de veiligheid (werk bij een bank) moet ipx eruit.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ben bang dat ik je niet helemaal begrijp.
Je hebt TCP/IP op je server.
Is dit een Fixed IP-adres en subnetmask?
Zo ja, IP toevoegen op je clients, zelfde IP-range en subnetmask gebruiken voor je clients.
SPX/IPX op je clients verwijderen en testen.

Wees anders even wat duidelijker hoe de situatie nu is.

Verwijderd

Topicstarter
OK

Ik heb een netwerk met een novell server. Deze draait ipx en tcp.
Alle clients maken gebruik van de novell client en ook tcp/ip.

Ik heb naast de novell server 1 windows 2k machine voor een fax server. Als ik hier de novell client op installeer dan moet ik deze server 1x in de week opnieuw opstarten door een memory lek. Dat komt door de fax server in combie met de novell client. Als ik de server op ipx set met de windows netware client is er geen probleem het enige probleem is dat de machine (win2k) dan ipx als protocol heeft.
En dit kan weer niet ten behoeve van de veiligheid.

Ik hoop dat het zo duidelijk is..:)

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Die server noemen vanaf nu fax-server anders denk ik aan de Novell server ;)
Oke, als ik het goed begrijp werkt die fax-server niet als je TCP/IP gebruikt.
Betekend dat dan dat de W2k niet op Novell komt of werkt de Fax-software dan niet?

Verwijderd

Topicstarter
Nee als ik op de fax-server de novell client installeer dan werkt de fax software niet goed. maar dat heeft nix te maken met het protocol tcp/ip.
Dit komt door een bestandje wat novell gebruikt en automaitsch laad bij het starten. Ik heb al geprobeerd om dit eruit te slopen maar dan is me niet gelukt.
Dus daarom dacht ik de ms client te gebruiken maar als ik dan ipx weggooi dan wil hij ook netware service weghebben...
Daar om zoek ik een oplossing ; tooltje om dit op te lossen.

Tanx

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Helaas, ik kan je niet verder helpen.
Heb je al op microsoft.com/technet gekeken?
Ik kan me niet voorstellen dat de client voor Netware netwerken alleen met SPX/IPX werkt.
Probeer anders een Netbui en TCP/IP te installeren.

Verwijderd

Welk bestandje heb je het over? Ik bedoel dat bestand wat automatisch mee start volgens jouw? en misschien als je met netware 5.1 draait kun je eens kijken naar nfap dat is een tool wat je op je server kunt zetten zodat je met de standaard clients van windows of mac of whatever op een novell server kunt komen.

Verwijderd

http://www.novell.com/products/nfa/

hmm. :( ik dacht dat t gratis was, maar niet dus...

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is niet dat ik er niet op kom maar dat de fax-server crashed na een week.
En Dat de windows netwerk client geen tcp/ip aan kan.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op vrijdag 08 maart 2002 15:23 schreef i2Paq het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat de client voor Netware netwerken alleen met SPX/IPX werkt.
En toch is het zo. Ik neem aan dat het niet in Microsofts strategie past om TCP/IP support toe te voegen.

Ik snap overigens niet wat het gebruik van IPX voor negatieve gevolgen voor de veiligheid heeft. :?

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 16:37 schreef Nostradamuz het volgende:
het probleem is niet dat ik er niet op kom maar dat de fax-server crashed na een week.
En Dat de windows netwerk client geen tcp/ip aan kan.
dat snap ik, maar met bovenstaand product kun je dus de novell server benaderen zonder client32 en dan heb je dat probleem toch niet met je fax server?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 maart 2002 17:45 schreef Onno het volgende:

[..]

En toch is het zo. Ik neem aan dat het niet in Microsofts strategie past om TCP/IP support toe te voegen.

Ik snap overigens niet wat het gebruik van IPX voor negatieve gevolgen voor de veiligheid heeft. :?
Dit heb ik niet verzonnen dat is de nederlandse bank die zegt wat alle banken in nerderland moeten doen.

Maar alvast bedankt allemaal ik heb wat gevonden op de MS site..

Ze steken geen effort meer in de client dus ik verder zoeken.
Pagina: 1