Onrealistisch?

Pagina: 1
Acties:

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Topicstarter
Aargh, ik krijg net een telefoontje v/d baas.
wat is er aan de hand:
Ze willen de hele infra van onze groep aanpakken, maar veel te snel naar mijn i.d.

Situatie:
3 lokaties -> elk eigen Netware 4.xx / 5.xx lan
eigen geprogged relatie beheer systeem op elke lokatie -> wordt 'snachts met elkaar gesynced via ISDN.

Nieuwe situatie:
Alle servers naar 1 lokatie -> 1 NDS structuur
NT/citrix server erbij.
Applicatie ombouwen naar 1 versie (15!!! jaar legacy)
Huurlijnen.
Alle users kunnen vanaf elke lokatie dan inloggen op de servers en krijgen applicaties via citrix.

Implementatietijd: 1 MAAND, ZONDER testen.

Ben ik nou een eikel als ik zeg dat dat niet lukt?
(elke medewerker hier heeft meerdere taken, die moeten we dus laten vallen). en we hebben nog geen planning niks! maandag wordt het besluit definitief genomen ben ik bang.

Wat is b.t.w. jullie inschatting qua implementatietijd in uren ?

Oh ja, NATUURLIJK moet iedereen in die maand gewoon de hele dag door kunnen werken...

Verwijderd

Even een belletje naar CMG, wij regelen dat wel even voor je :)

Klinkt inderdaad wat pittig. Is die applicatie goed gedocumenteerd?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Topicstarter
2 programmeurs werken daar al 15 jaar aan, is een enorm programma. Zit alles in adressen/contacten/fakturen/financien, koppelingen naar externe applicaties.
Met een history van ik weet niet hoe lang.

De ellende is dat we dat 3 jr geleden helemaal hebben moeten splitsen daar er 4 bedijven binnen de groep gecre-eerd werden. Nu moeten die 4 versies weer samen in 1 nieuwe grote applicatei, met natuurlijk goede filters, zodat de 4 bedrijven wel gescheiden blijven van elkaar.

Verwijderd

Misschien was je baas dronken op het moment dat hij je belde :)

Dit soort dingen moeten gepland worden en die planning zorgvuldig uitgewerkt. Tenminste, als je na je migratie enige zekerheid wilt hebben dat je door kan werken. Het is onzin om zomaar te gaan bouwen en implementeren. Maar ja, leg dat je baas dus maar uit.

edit: oh, en faseren. Zorg eerst maar eens dat je 1 versie van je applicatie krijgt. :9

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Topicstarter
Da's de ellende, wij begrijpen donders goed dat dit helemaal mis kan gaan.
Maar dwe directie van de volledige groep (zonder enige automatiseringskennis) heeft dit ff besloten.
Het MOET!! |:(
De rest v/d groep is zeg maar interne klant van ons, maar op deze manier slepen ze ons mee naar beneden, ze verwachten instant success.

Verwijderd

Nou ja, in ieder geval is Citrix wel een redelijke manier van oplossen voor dit, maar ik weet niet hoeveel die stukjes software onderling van elkaar verschillen.

Netwerk design omgooien kan in een weekend. Maar ja, wel ontwerpen eerst.

Heb afspraak zo. Succes ermee. :)

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:33

@r!k

It is I, Leclerq

1 Maand implementatietijd. Zei hij het toevallig op 1 Maart zodat de implementatiedag op 1 April valt?

Een hele rij microsoft certificeringen.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Topicstarter
Nee helaas niet ;) net gehoord.

Bahh, dat wordt weer geen weekenden vrij..

• digit7722
  • Laatst online: 27-11-2018

digit7722

Rule # 217

Ik leef met je mee ;)

You can't free a fish from water.

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:04
als je zeker weet dat het niet lukt, ontslag nemen..

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 14:00

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ooit wel eens een Citrix geimplimenteerd?
Hoe ga je het doen, nieuwe server, Citrix-farm.
Wat dacht je van clusteren en load balancing.
En als je Citrix-server eindelijke draaid, denk je dat al je applicaties in 1x goed draaien onder Citrix?
Wat voor bedrijf heeft je baas, want hij heeft totaal geen notie van ICT |:(

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Topicstarter
Neh, geen ontslag.
Dit is natuurlijk wel een goede ervaring, steek ik wat van op.
Zeker omdat ik alles zonder papieren doe.
Ik ben zeg maar een soort junior, ze hebben me aangenomen omdat ze me kennen en zagen dat ik alles snel oppak.
Papieren komen wel, is nu alleen ff geen tijd voor (geen goed aanpak oke, maar is ff niet anders).
Goede carriere move voor iemand die altijd pc-fanaat was, maar fabriekswerk deed.

Ik heb 2 engineers boven me, ik help ze met alles. Op die manier leer ik veel.

Ikzelf ben dus niet verantwoordelijk...goddank.

Ik ben zeker bang dat de apps niet goed draaien, zijn super progs, maar wel in DOS.

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 14:00

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Dos applicaties :r, nou dan wens ik je veel sterkte met Citrix.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Topicstarter
Op vrijdag 08 maart 2002 14:55 schreef i2Paq het volgende:
Dos applicaties :r, nou dan wens ik je veel sterkte met Citrix.
Zekers, ben nu met een app bezig op terminal server, 1 user meteen al 97% load, door al die dos polls...

Hmm we hebben er 1 maand bij gesprokkeld, ben benieuwd.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Alsje W2K gaat draaien .. vergeet het maar.
No chance. Indien je nog aan Winnt TSE 4.0 kunt komen , heb jenog een goede mogelijkheid met je dos apps.

Dos apps draaien NIET goed onder W2K TS, en word ook NIET ondersteund.
Vertel dat maar tegen je baas.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Topicstarter
I know, we draaien ook onder WinNT.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
1 maand is idd wel heel erg kort, zijn ze niet al eerder begonnen met de systeemtesten enzo? Ik kan me niet voorstellen dat je baas dit van t ene op t andere moment heeft bedacht.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Topicstarter
Nee niet mijn baas, wij weten wel beter, nee de directie v/d groep drukt dat er ff door, ondanks protest.

Om toch het e.e.a. makkelijker te maken laten we de Novell servers op alle 3 lokaties staan.
Inloggen -> local lan dus.
Komen 2Mbit lijntjes te liggen, daarover gaat alleen citrix met de apps.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Z'n zoontje heeft een laptop gekocht met Windows XP erop. Hij vind dat zo'n mooi OS dat de hele toko daarop over moet.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Topicstarter
Ja, zoveel kaas hebben ze er ongeveer van gegeten.
Interne support hier is nogal hoog....

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

onrealistisch? welzekersteweten!

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Neem veel koffie mee en vergeet je bed daar niet neer te zetten ;)

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-07 08:13
Nou, ik zou er gewoon NIET aan beginnen. Dit vraagt om ellende en 3x raden wie hier straks de zwartie piet toebedeeld krijgt: JIJ!

In 1 maand heb je misschien net je blauwdruk af van je infra, serverpark en softwarepakketten.

Deze opdracht pleurde ik in het NO GO bakje.

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Misschien is het een id om alles eens een beetje te gaan inventariseren, en dan een rapport op te stellen voor het bestuur. Met daarin de uitleg en de slagingskans van de "operatie" en de mogelijke gevolgen. vooral de mogelijke gevolgen, want ze mogen dan misschien wel geen verstand hebben van ICT, maar wel van management. En je raakt ze natuurlijk dan gelijk op een gevoelig punt. geld :)

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 22:15

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Je hebt alleen al een maand nodig voordat je überhaupt al je spullen hebt die je moet implemteren, voordat je eens al je NOVELL data gebackupped hebt en overgezet hebt ben je ook zo één maand verder, en voordat je je DOS proggies geimplementeerd hebt in Citrix en Citrix zelf gefinetuned hebt ben je zo maar even ook nog 1 á 2 maanden verder hoor!

Dat gaat niet van vandaag op morgen!
Je moet bovendien ook nog eerst schadow draaien, anders loopt het hele bedrijf in de soep en gaat het de baas vet veel geld kosten (perfect argument is dat toch hé! }) )

BTW Als je NT4.0 TS wilt hebben moet je maar mailen! De licentie moet je er zelf bij halen bij M$, die krijg je er niet bij! Die's te duur!

De software mag je gewoon kopieren, zolang jij dadelijk maar braaf bij M$ en licentie koopt voor de NT4.0 TS, dan is er niets aan de hand!

Het is overigens eerst NT4.0 installen, daarna NT4.0 TS (multiuser) installlen, dan pas allen servicepacks installen voor MULTIUSERS! anders heb je problemen ;(
en daarna kun je Citrix Metafram 1.8 of zo installen!

btw
Ik vind trouwens dat WinNT 4.0 TS ME veel beter met Citrix draait dan Win2k, die heeft contstand van die hikken en zit te klooien de hele tijd, terwijl NT4 TS ME redelijk soepel loopt! Hij's pas 1x vast gelopen terwijl die 2000 machines om de haverklap de dienst weigeren! :'(

't zijn hardwarematig wel dezelfde machines! :?

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Topicstarter
De novell data valt op zizh wel mee. we trekken alle versies omhoog naar Netware 6 -> 1 nds. Dat is nog te doen.
De datastructuur hebben we altijd erg strak gehouden -> is zo te mergen.

NT 4 TS en citrix hebben we, wordt op dit moment installed.
2 collega's zijn bezig met planning, de structuur zoals ie nu is, is altijd goed gedocumenteerd geweest.
Design is onderweg.
Grof : 3 lokaties -> local inloggen -> huurlijnen 2 mbit -> gaat citrix overheen.
2 programmeurs zijn bezig met het ombouwen en mergen van in feite 12 verschillende versies van ons app naar 1 monster versie (denk aan enorm veel data en dan hebben we het niet over word-files, maar over gevulde contactvelden e.d. (veeeeeel synchro-werk wordt dat)).

Tja, ik zou het liever ook niet doen, maar de kogel is door de kerk, het moet of we het er mee eens zijn of niet.
Gewoon een keiharde opdracht dus.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als hun dat zo willen, fijn. Echter zou ik ze dus wel opdezelfde manier terug pakken.

<li> Jij doet gewoon je werk, en je werkt van 09:00 tot 17:00 met pauze's uiteraard

of

<li> Tja .. het is veel werk en alles moet in 1 maan. Veel overwerken dus, en elke minuut schrijven.

iig veel suc6

Braaikamer - Smoke&BBQ

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Topicstarter
Pauze wat is dat ?

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 22:15

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op dinsdag 12 maart 2002 11:51 schreef Koffie het volgende:
Als hun dat zo willen, fijn. Echter zou ik ze dus wel opdezelfde manier terug pakken.

<li> Jij doet gewoon je werk, en je werkt van 09:00 tot 17:00 met pauze's uiteraard

of

<li> Tja .. het is veel werk en alles moet in 1 maan. Veel overwerken dus, en elke minuut schrijven.

iig veel suc6
* zwahiel agrees with Koffie!

Da's belachelijk! Probeer Citrix eens te finetunen! Dat duurt echt wel lang hoor! En wat te denken van de active directory, de rechtenstructuur en het om installeren van de verschillende pc's ?

Als jullie het klaar krijgen in een maand vind ik dat jullie meteen een maand daarna vakantie op moeten nemen, zodat ze ff met de neus op de feiten gedrukt worden dat het niet zo gaat, de maand dat het sys up is krijgen jullie veel calls binnen.....

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Topicstarter
Ik ga mijn werk ook echt wel beperken, heb ook een prive-leven ;)
Naast mijn girl en mijn kind moet er natuurlijk wel tijd blijven om te relaxen (Mohaa, DFLW).

Ik pak alleen mijn vestiging hier en ga helpen in de hoofdvestiging, en heb ook nog genoeg nevenactiviteiten.
Landelijke helpdesk, interne klanten, binnenkort begeleiden praktijklessen pc-techniek en network essentials+ windows N00bs.

Ze mogen blij zijn dat ik zo'n wijde taak ueberhaupt aanpak.
Pagina: 1