Toon posts:

[dhtml/dreamweaver] scroll layer aansturen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een auto scrollende layer, nu heb ik buttons aangemaakt waarmee je de scroll kan aansturen dmv de volgende code.

* nu heb ik ook een knop waarmee je kan terug scrollen. alleen het maakt niet uit of ik die op snelheid -400 of -80 zet hij blijft even te snel waar zit de fout in ?

* Hoe kan ik in de code verwerken dat hij dus niet alleen de snelheden zeg maar optelt dus bv 1 = snelheid -1 = 0 dus staat hij stil, alleen druk ik nog een keer op de knop wordt het -1 nog een keer...-2 hoe kan ik een relatieve stop toevoeg, dus ongeacht de snelheid dat de auto scroll automatisch stopt?

het gaat om deze site: http://today.ttkdesign.nl

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Hoe moeten wij weten wat jouw code is, kunnen we niet ruiken. Post dus een stukje code en geef een testlink... Wees voortaan iets duidelijker in je posts....

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 maart 2002 14:41 schreef cutter het volgende:
Hoe moeten wij weten wat jouw code is, kunnen we niet ruiken. Post dus een stukje code en geef een testlink... Wees voortaan iets duidelijker in je posts....
okay cutter, ik vind het probleem nochal moeilijk te omschrijven, maar ik heb de site even gepost

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Bekende code :)
Wat ik begrijp uit jouw verhaal is dat elke keer dat je op het v-tekentje klikt hij sneller gaat scrollen, maar dat je wilt dat als je op het x-tekentje klikt hij meteen stopt?
Zou je niet liever een x, - en + tekentje gaan gebruiken voor stoppen / langzamer / sneller?
Zet je speed dan in een global variabele die je in je setTimeout weer gebruikt, en gebruik voor je x-knopje gewoon een clearTimeout...

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 18:10 schreef crisp het volgende:
Bekende code :)
Wat ik begrijp uit jouw verhaal is dat elke keer dat je op het v-tekentje klikt hij sneller gaat scrollen, maar dat je wilt dat als je op het x-tekentje klikt hij meteen stopt?
Zou je niet liever een x, - en + tekentje gaan gebruiken voor stoppen / langzamer / sneller?
Zet je speed dan in een global variabele die je in je setTimeout weer gebruikt, en gebruik voor je x-knopje gewoon een clearTimeout...
oei ik heb geen enorme ervaring met dhtml, alleen via dreamweaver standards altyd gewerkt, kan je misschien meer erover vertellen?
Pagina: 1