[schaduwvorming] Welke kabel?

Pagina: 1
Acties:

• MindWarp
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 14:30
Hoi, Ik heb nogal last van schaduwvorming op mn 21" philips monitor en aangezien ik de search gebruikt heb, denk ik dat het aan de kabel ligt. (Zit nogal zo'n el cheapo ding aan) :)
Anyway, wat voor kabel moet ik nu kopen; een gewone (goede) VGA kabel, of krijg ik betere kwaliteit als ik een kabel koop met van die RGB stekkers eraan? Als iemand anders ervaring heeft met schaduwvorming op een philips 201b en er een oplossing voor heeft gevonden hoor ik het trouwens ook graag 8-)

edit: niet geheel onbelangrijk, Als ik bijv een spelletje start, is de schaduwvorming weg. Verder doet ie het dus alleen onder windows en bij elke res/refresh.

If it ain't broke, you're not trying! - Red Green

Verwijderd

Zit er zo'n ferrietkern omheen? Althans, ik dacht dat het ferriet is. Zo'n rond blokje om je kabel heen. Dat is voor ontstoring, zit hier zelfs om mijn gelijkspanningssnoertje van mijn notebook. Dat scheelt als het goed is een heel stuk. Die kan je ook los krijgen als het goed is. :)

edit: Dat precies onder Windows bij elke res/refresh en niet bij een spel, zal wel komen omdat je het in het spel minder ziet. Anders zou het natuurlijk geen hardware probleem zijn.

P.S.: een VGA kabel is in weze ook gewoon RGB kabeltje hoor.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

Ik denk dat zo'n RGB kabel wel beter beeld geeft ja. Of het verschil echt groot is weet ik niet.

• MindWarp
Op vrijdag 08 maart 2002 14:15 schreef Ghoster het volgende:
Zit er zo'n ferrietkern omheen? Althans, ik dacht dat het ferriet is. Zo'n rond blokje om je kabel heen. Dat is voor ontstoring, zit hier zelfs om mijn gelijkspanningssnoertje van mijn notebook. Dat scheelt als het goed is een heel stuk. Die kan je ook los krijgen als het goed is. :)
Nee er zit niet zo'n blokje omheen. Daarom denk ik ook dat het daaraan ligt. Iemand anders nog?

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 22:19
Op vrijdag 08 maart 2002 14:20 schreef obsidian het volgende:
Ik denk dat zo'n RGB kabel wel beter beeld geeft ja. Of het verschil echt groot is weet ik niet.
Het maakt Enorm veel verschil, ik heb ook een philips 21" en als ik VGA gebruik krijg ik ook schaduwen.
Zeker doen dus!
De kabel is bij elke betere computer en electronica zaak te krijgen, maar ze zijn wellicht wel duur.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op vrijdag 08 maart 2002 14:20 schreef obsidian het volgende:
Nja, eerlijk gezegd zal dat met een "Geforce2 mx400 64Mb TV-out" niet echt veel uitmaken.
Overgens heten ze BNC kabels (en ze zijn erg prijzig).

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Ik heb zowel een BNC kabel als een D-SUB aan m'n monitor en merk zelf geen verschil... Het enige wat interessant kan zijn is dat D-SUB kabels de Plug & Play data niet uit de monitor kunnen aflezen (autodetectie).

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Ik denk dat het door je videokaart komt, ik had een MX-400 met een redelijk goed 2d filter en daar had ik er ook een beetje last van op mijn EIZO F730 (19").

• MindWarp
Maar wat kan ik er dan aan doen?
Andere videokaart kopen? en zoja, welke? Geforce 3 Ti500 lijkt me bruut, maar als ik daar dezelfde schaduw mee krijg... :(

• MindWarp
Ik heb hem trouwens ff op mn voodoo3 gegooid (misschien niet het beste alternatief, maar kheb niet anders) en het schaduweffect is hetzelfde. Voor mn gevoel is het iets minder dan op mn geforce 2, maar dat kan ik me ook verbeelden. Toch de kabel die het probleem veroorzaakt?

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

al es andere refresh rates icm res geprobeerd?

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

Op vrijdag 08 maart 2002 15:46 schreef warp het volgende:
Overgens heten ze BNC kabels (en ze zijn erg prijzig).
Idd ja, hoe kom ik nou bij RGB kabel? |:(

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

lang leve tft met digianale aansluiting

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 23:55

Mentalist

[avdD]

Op zaterdag 09 maart 2002 13:51 schreef the_virus het volgende:
lang leve tft met digianale aansluiting
*digitale

Wat een achterlijke spelfout.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• MindWarp
Op zaterdag 09 maart 2002 13:46 schreef obsidian het volgende:

[..]

Idd ja, hoe kom ik nou bij RGB kabel? |:(
Da's mijn schuld, ik begon over RGB stekkers, omdat ik niet wist dat het BNC was. |:( :) :Y)

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 22:25
Dit ligt idd bijna zeker aan je kabel, BNC kabels zullen waarschijnlijk het beste resultaat geven,maar zijn ook best wel duur, dus ik zou eerst een goede 'normale' 15 pins kabel proberen, en mocht dat niet werken, dan pas inruilen.
Ik denk niet dat het je grafische kaart is, bij onzuiverheid vanwege slechte filters krijg je meestal alleen een 'blur' effect en geen schaduw.
Ook is het logisch dat je het bij games niet ziet, omdat ten eeste: meestal de resolutie lager is en ten tweede: omdat het beeld minder gedetaileerd/sneller is.

succes!

(lekker hoor een 21" philips :9~ )

• MindWarp
Op zaterdag 09 maart 2002 15:49 schreef Horus het volgende:

[een goede tip]

(lekker hoor een 21" philips :9~ )
Moet ie het wel goed doen natuurlijk >:), maar goed...
Ik zal het op Horus' manier proberen. Ik houd jullie op de hoogte. (hoe vaak ik dat wel niet als laatste bericht in een topic gelezen heb) :P :P :P

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

eehm, schaduw in de monitor kan ook liggen aan de monitor zelf. Eerst natuulijk de kabels proberen, maar anders zitten er in je monitor een aantal potmetertjes

:+ mode:

Schaduw onder je muis, icoontjes en menu's is normaal in windows XP hoor :P

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Pagina: 1