Toon posts:

[JAVASCRIPT] Server testen op online status

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoihoi..

Ik heb een website runnen op een stabiele server. Echter, ik heb een klein gedeelte op mijn eigen pc runnen. Dat doe ik omdat het een dynamische site is en er behoorlijk veel foto's geupload worden. Die kunnen op mijn harde schijf best staat.. maar niet op de internetserver.

Echter: het gebeurt regelmatig dat @home eruit ligt en hierdoor dus de server plat ligt. Op zicht niet zo'n probleem, maar nu wil ik dat graag ondervangen dmv een foutmelding. Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken?

kan dit?
code:
1
2
  <SCRIPT LANGUAGE="JavaScript" type="text/javascript" src="../../includes/javascript.js"></script>
  <SCRIPT LANGUAGE="JavaScript" type="text/javascript">document.write('<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript" type="text/javascript" src="http://'+ipadres+'/jpp/includes/statustest.js"></script>');</script>

In het eerste javascript bestand staan alle functies, en tevens mijn ipadres. Hierdoor hoef ik maar 1x mijn ip te wijzigen, zodra @home denkt dat ik een nieuw nummer nodig heb, ipv op alles sites.

Met het tweede probeer ik een javascript te includen dmv een script (om gebruik te maken van dat ipadres uit het andere bestand)

Kan dit zo? In het tweede javascript bestandje, wat nl op mijn eigen pc staat, staat het volgende:

var server = "aan";

Als het goed is, is de waarde van server nu "aan", zodra hij het javascript bestand heeft geinclude... Dacht ik!

Ik krijg een vage foutmelding, dat de tekenreeks niet is afgesloten ofzo.

if(server=="aan"){geefpopup(); return true;}else{alert('foutmelding'); return false;}

toch? Of zou ik dit beter met php kunnen doen? Beide servers ondersteunen php...

Bedankt!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:08

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op vrijdag 08 maart 2002 13:45 schreef BarisArt het volgende:
code:
1
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript" type="text/javascript">document.write('<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript" type="text/javascript" src="http://'+ipadres+'/jpp/includes/statustest.js"></script>');</script>
je write() een </script> -tag, en dat is nu net de enige string-waarde die javascript niet aankan, daarmee beeindigd hij het script

in dit geval dien je beter
document.write("</"+"script>") te gebruiken, door de "+" herkent de javascript-engine dit niet meer als eindtag

verder lijkt me dat serverside dit regelen eigenlijk eenvoudiger is, dit komt nogal dubbelop voor (clientside een extra script opvragen, waarbij dat script natuurlijk zelf ook dynamisch gegenereert wordt)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

of een plaatje op de server zetten..

je kunt dan met het "onerror" event kijken of die het plaatje kan vinden ja/nee..

werkt alleen niet in alle browsers geloof ik..

• SWINX
  • Laatst online: 02-06 23:18
om dat op te lossen van die </script> tag
code:
1
2
document.write('</sc');
document.write('ript>');

:)

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Verwijderd

Kijken of die een plaatje kan laden, testen met sizeOf() en dan een simpel if elseje

• SWINX
  • Laatst online: 02-06 23:18
edit:
De manier van Tizzwat is toch beter

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Pagina: 1