In het component dat ik ondertussen aan het fabriceren ben zit ik met een vaag probleem. Het component maakik in Delphi, maar ik denk dat dit een algemene vraag is.
Heb onderstaande structuur van mijn programma:
Nou zit er natuurlijk nog veel meer in, maar dit is even voor de eenvoud.
De class TLeesInProc is een algemene class waar een aantal classes van af worden geleid met verschillende InleesMethoden.
Hetzelfde geldt voor TSlaOpProc.
Als ik iets ga inlezen of ga opslaan wil ik op het statusForm een ProgressBar laten lopen. Onafhankelijk van de gekozen methode. Maar het bijwerken van de Progressbar is niet mogelijk omdat de class TLeesInProc en TSlaOpProc het StatusForm niet kennen.
Een oplossing zou kunnen zijn om het statusform uit TNewComponent te halen en in TLeesInProc en in TSlaOpProc te definieren. Maar dat vind ik geen geweldige oplossing. Voor mijn gevoel moet het beter of anders kunnen.
Met pointers etc. heb ik al een hoop geprobeerd maar ben er niets mee opgeschoten.
Weet iemand een oplossing voor dit systeempje?
Heb onderstaande structuur van mijn programma:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| TNewComponent = class
private
FLeesInProcedure: TLeesInProc;
FSlaOpProcedure: TSlaOpProc;
FStatusForm: TStatusForm;
end; |
Nou zit er natuurlijk nog veel meer in, maar dit is even voor de eenvoud.
De class TLeesInProc is een algemene class waar een aantal classes van af worden geleid met verschillende InleesMethoden.
Hetzelfde geldt voor TSlaOpProc.
Als ik iets ga inlezen of ga opslaan wil ik op het statusForm een ProgressBar laten lopen. Onafhankelijk van de gekozen methode. Maar het bijwerken van de Progressbar is niet mogelijk omdat de class TLeesInProc en TSlaOpProc het StatusForm niet kennen.
Een oplossing zou kunnen zijn om het statusform uit TNewComponent te halen en in TLeesInProc en in TSlaOpProc te definieren. Maar dat vind ik geen geweldige oplossing. Voor mijn gevoel moet het beter of anders kunnen.
Met pointers etc. heb ik al een hoop geprobeerd maar ben er niets mee opgeschoten.
Weet iemand een oplossing voor dit systeempje?