Toon posts:

Schema zelfbouwafstandsbediening PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb best wat afgezocht op oude topics hierover, maar ik ben driftig op zoek naar een GOED schematje/tekeningetje van de schakeling van een IR-reciever voor op de seriele poort. Ik heb ze nog niet echt gezien. En wat ik vond is niet verkrijgbaar aan componenten.

Zo kan ik eenvoudig met de RC van mijn radio, de PC (winamp)kan bedienen. :)

Verwijderd

Is echt genoeg over te vinden....

Verwijderd

Topicstarter
Maar misschien waren er tweakers hier met eigen ervaringen over schakelingetjes die WEL goed werken...

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:13
ik heb die van lirc nagebouwd, werkt perfect moet je op yahoo maar ff naar lirc zoeken voor schema en winlirc voor software

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 09:27

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik denk dat je evenduur uit betn hor, een toets voor je afstandbediening is al gauw € 0,50 en de behuizing: € 5,00 (goeie) dan printplaatje (en andere zooi, led's ec) € 3,00 benodigde chips € 5,00.

Met 10 toetsen zit je dus al op € 18,-, volgens mij kan je daar beter een nieuwe van kopen, het is wat anders als je een frontplaat van een video-recorder gaat gebruiken ofzo.

edit: rekenfout

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 maart 2002 14:47 schreef laupro het volgende:
Ik denk dat je evenduur uit betn hor, een toets voor je afstandbediening is al gauw € 0,50 en de behuizing: € 5,00 (goeie) dan printplaatje (en andere zooi, led's ec) € 3,00 benodigde chips € 5,00.

Met 10 toetsen zit je dus al op € 18,-, volgens mij kan je daar beter een nieuwe van kopen, het is wat anders als je een frontplaat van een video-recorder gaat gebruiken ofzo.

edit: rekenfout
Nee, je snapt m niet. Ik hoef alleen maar een reciever (ontvanger) te hebben. De PC decodeert alle signalen van iedere IR afstandsbediening. Nappie?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 maart 2002 14:49 schreef skunkah het volgende:
www.lirc.org
Die schakeling is wel ok, maar die 1738 kan ik nergens vinden. Zelfs de Conrad niet. :(

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:26
Op vrijdag 08 maart 2002 15:00 schreef Robbel het volgende:

[..]

Die schakeling is wel ok, maar die 1738 kan ik nergens vinden. Zelfs de Conrad niet. :(
Dan zoek je niet goed genoeg.
Bij Conrad staat ie wel, catalogus dan :)

TSOP 1738:
Ub= -0.3 - 6 VDC
Ioutmax= 5mA
Temp.= -25 tot +85 graden celcuis
F-drager= 38 KHz

Bijpassende GaAIAs IR zenddiode:

5mm
940 nm
Ifpeak= 200mA (1,5 A / 100µs)

• LauPro
  • Laatst online: 17-08 09:27

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op vrijdag 08 maart 2002 14:57 schreef Robbel het volgende:

[..]

Nee, je snapt m niet. Ik hoef alleen maar een reciever (ontvanger) te hebben. De PC decodeert alle signalen van iedere IR afstandsbediening. Nappie?
Je hebt gelijk, maar iig vind ik de titel dan misleidend. Maar ik denk dat je dan rond de € 10,0 kwijt bent omdat die chip niet zo 1-2-3 te vinden is denk ik.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• iMars
  • Laatst online: 23:10

iMars

Full time prutser

[topic=425021/1/25]

Koop hier mijn P1 reader :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 maart 2002 15:22 schreef laupro het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, maar iig vind ik de titel dan misleidend. Maar ik denk dat je dan rond de € 10,0 kwijt bent omdat die chip niet zo 1-2-3 te vinden is denk ik.
Ok ok, je hebt wel gelijk, maar ik denk dat je voor € 10 geen kant en klare hebt met dat extra stukje kennis en knutselplezier hebt... :)
Pagina: 1