Toon posts:

KPN porteert lijn naar BBNed/Cistron, hoelang nog?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Keek net in mijn statusoverzicht van Cistron en zag dat KPN op dit moment mijn lijn aan het omzetten is!!! Sta in stap 4!! Iemand enig idee hoe lang het nu gaat duren? Hoor van een aantal mensen dat het dan nog ongeveer 1 a 2 dagen duurt, maar eergisteren gaf Cistron Helpdesk aan, dat ze er pas op 15-03 mee zouden beginnen, dus ik ben helemaal verbaasd. Maar wel erg gaaf dat ik niet meer in dat overzicht op Stap 3: KPN heeft geaccepteerd sta, ben ik daar eindelijk vanaf!!

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 15:51
Op vrijdag 08 maart 2002 13:25 schreef lucy1981 het volgende:
Keek net in mijn statusoverzicht van Cistron en zag dat KPN op dit moment mijn lijn aan het omzetten is!!! Sta in stap 4!!
Gefeliciteerd.
Iemand enig idee hoe lang het nu gaat duren?
Iedereen (ik dus ook) die het je hier gaat vertellen doet op zijn best een beredeneerde gok.
Hoor van een aantal mensen dat het dan nog ongeveer 1 a 2 dagen duurt, maar eergisteren gaf Cistron Helpdesk aan, dat ze er pas op 15-03 mee zouden beginnen, dus ik ben helemaal verbaasd. Maar wel erg gaaf dat ik niet meer in dat overzicht op Stap 3: KPN heeft geaccepteerd sta, ben ik daar eindelijk vanaf!!
Stap 3: KPN heeft geaccepteerd betekend dat KPN heeft uitgezocht of er nog redenen zijn om de portering te weigeren. Bijvoorbeeld omdat je nog MXStream hebt of een tikkenteller.
Formeel moet KPN je, als er geen problemen met de aanvraag zijn, binnen 8 werkdagen porteren (dus zowel status 3 als 4 moet je dan doorlopen hebben). Ik begrijp uit eindelijk dat dat bij jou nog wel wat langer duurt :'(

Wat er gaat gebeuren is dat je (als het goed is) de 15e wordt geporteerd. Dan moet KPN dat terugmelden aan bbned, en dan gaat bbned dat weer doorgeven aan Cistron. Als dan de provisioning rond is kan je dus tussen de 2 uur en de 2 werkdagen later internet op.
Het valt aan te raden om zodra je een ADSL modem hebt die aan te sluiten en aan te zetten. Dan kan je ten eerste mooi naar de knipperende lampjes kijken, maar dan kan in voorkomende gevallen bbned ook beter detecteren of de portering goed is uitgevoerd.

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08 21:03
Ik zit in stap 5 maar hij zou het nu eigenlijk al moeten doen maar ze hebben een bug bij cistron ;( zie
[topic=430679/2/25]

verder als je het modem binnen hebt:

Nog niks=bovenste lampjes G.DMT en G.lite branden en het powerlampje.

KPN is bezig=ADSL lampje gaat ook (als je hem een keertje aan en uit hebt gezet) branden

Bbnet moet nog wat doen=de lampjes G.DMT 8M ADSL en power branden, als je je pc opstart gaat ook het TxD lampje knipperen af en toe.

Verbinding zie Bbnet stap + ook het lampje RxD gaat knipperen (maar die heb ik dus nog niet gezien).

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een alcatel-modem dus ik denk niet dat bovenstaande voor mij geldt. Cistron Helpdesk zegt dat het mogelijk is dat mijn internet het vanavond al doet, maar dat ik er niet te veel op moet rekenen. Waarschijnlijk gewoon volgende week. Maar goed, ik heb nog wel even geduld...

Verwijderd

Ruilen, dan krijg jij mijn dode mxstream lijn en ik jou maxx ;)

Maar zonder gekheid. Ik ben blij om te zien dat het ook goed kan gaan. Ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd (kpn>planet, planet>kpn viceversa)

Hopelijk over 1 maand adsl :(

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 maart 2002 15:08 schreef Tuxus het volgende:
Ruilen, dan krijg jij mijn dode mxstream lijn en ik jou maxx ;)

Maar zonder gekheid. Ik ben blij om te zien dat het ook goed kan gaan. Ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd (kpn>planet, planet>kpn viceversa)

Hopelijk over 1 maand adsl :(
Ik ben blij dat ik eindelijk aan de beurt ben. KPN heeft bij mij ook moeilijk gedaan, ik zou ruim twee weken al aangesloten worden, maar dat werd geweigerd omdat KPN ergens nog op een briefje had staan dat ik nog MXStream had. Veel sterkte, Tuxus, jij komt vast ook snel aan de beurt. :)
Pagina: 1