Toon posts:

Blaasrichting Alpha PAL15U

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag ff een Alpha PAL15U gekregen voor op mn GPU te zetten (dit is eigenlijk een Socket cooler, maar ik zet hem op mn GeForce, er zitten al gaten in geboord zodat hij dmv tai-rips of lange schroeven op elke GeForce2 of hoger past)

Eerst zat de fan er zo op dat hij lucht van de heatsink wegzoog... ik d8 dat moet niet zo, dus draaide ik hem om zodat hij naar te heatsink toe blies..

maar toen zag ik op oc-shop:
Afbeeldingslocatie: http://www.oc-shop.nl/website/pics_products/hfcombo_Alpha-FC-PAL15U.jpg

dat hij er zo opzit dat hij de lucht wegzuigt...

weet iemand hoe hij het beste koelt? hij heeft een tijdje een GeForce3 ti 200 gekoeld, en dit ging goed (de fan blies naar de heatsink toe!)

Verwijderd

Voor beide richtingen is iets te zeggen, als ie zuigt, komt er lucht van de zijkant door de heatsink en wordt het de kast in geblazen (weg van de hittebron), terwijl bij blazen de warmte nog onderin blijft zitten. Je kan het beste beide setups uitproberen, meten is weten :)

Verwijderd

Topicstarter
dus zo:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=3134287732
zo blaast hij standaard

of zo:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1034934655

de onderste lijkt me zelf het beste maar de bovenste zo zat hij standaard

:? :?

Verwijderd

gewoon ff testen heh, kijken waneer ie het beste koelt :)
meten is weten...

Verwijderd

Topicstarter
kga um vanmiddag ff testen.. en daarna omdraaien weer ff testen...

maar wat lijkt jullie nou het meest logische?

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:08

Phydomir

Dennis

tja.. blazen lijkt me het meest logische...

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-08 10:54
Bijna alle heatsinks hebben standaard een fan die lucht naar de processor blaast... behalve Alpha. Dat doen ze niet zonder reden, alhoewel het verschil weinig uitmaakt.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:39
idd. Alpha's zuigen, maar dan letterlijk :)

dat hoort zo, mooi laten zuigen.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Ik heb die heatsink ook op mn GF2 zitten met een delta 60mm HP @7v. Maakt geen moer uit bij mij of hij zuigt of blaast..

Er zaten bij mij trouwens geen gaten in hoor. Die moest ik er zelf in boren. Je kunt hem ook het beste met bouten vast zetten (en nylon spacers). Ik had eerst tie-rips, maar dat klemde niet goed genoeg.

Staat ook nog bruut zo'n ding op je GF2!

[edit]Ow trouwens, bij mn PAL8045 maakt het wel uit. 1 a 2 graden ongeveer.

Verwijderd

Er zijn al vaker topic over de blaasrichting van koelers geweest. En vele tests.

Het blijft toch afhankelijk van welk koelblok je hebt en welke fan, echter zuigen werkt vaak beter dan blazen. Dat zou dus optie 1 zijn.

Verwijderd

Topicstarter
update:

Met de fan blaasend loopt mn core stabiel op 250@298mhz
met de fan zuigend loopt mn core stabiel op 250@294mhz

ut scheelt dus 4 mhz...
Pagina: 1