Toon posts:

bron vermeldingen en copy past

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van dit topic: [topic=431913/4/25]
Nu wil ik het niet over tweakzone hebben.

Maar hoe zit het nu met copy past. Volgens mij en wat nog eentje in de thread al zei. Op het moment dat je dit doet en je zet er een bron vermelding bij dan mag dat toch? Dit is wat ik altijd begrepen heb.

Dus stel ik heb een eigen forum en zou van de t-net frontpage een artikel kopieren en plakken. In een topic op mijn eigen forum. Maar ik zou onder aan het artikel de link en bron vermelding in neerzetten mag dat dan? Volgens mij wel.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op vrijdag 08 maart 2002 13:08 schreef Speedy18 het volgende:
Naar aanleiding van dit topic: [topic=431913/4/25]
Nu wil ik het niet over tweakzone hebben.

Maar hoe zit het nu met copy past. Volgens mij en wat nog eentje in de thread al zei. Op het moment dat je dit doet en je zet er een bron vermelding bij dan mag dat toch? Dit is wat ik altijd begrepen heb.

Dus stel ik heb een eigen forum en zou van de t-net frontpage een artikel kopieren en plakken. In een topic op mijn eigen forum. Maar ik zou onder aan het artikel de link en bron vermelding in neerzetten mag dat dan? Volgens mij wel.
Dat mag zeer zeker niet zonder onze schriftelijke toestemming.

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

Topicstarter
ok hoe zit het dan uberhaupt moet je voor elk afzonderlijk artikel schriftelijk toestemming vragen? Of 1 keer vragen en dan is het ok?

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 13:12 schreef Wouter Tinus het volgende:

[..]

Dat mag zeer zeker niet zonder onze schriftelijke toestemming.
Ik zie af en toe ook wel eens duitse tekst er tussen staan en engelse die jullie duidelijk hebben gekopieerd.

Hebben jullie hier ook schriftelijk toestemming voor gevraagd.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

dit heeft weinig met GoT te doen, lijkt me.

>> TFF

Verder maken wij alleen quote's uit een artikel met link erbij, die zorgen voor bezoekers. Het kopieren van een complete post niet.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op vrijdag 08 maart 2002 13:15 schreef Speedy18 het volgende:
ok hoe zit het dan uberhaupt moet je voor elk afzonderlijk artikel schriftelijk toestemming vragen? Of 1 keer vragen en dan is het ok?
Dat ligt eraan wat voor toestemming wij geven :).
Op vrijdag 08 maart 2002 13:20 schreef Dave Schalk het volgende:
Ik zie af en toe ook wel eens duitse tekst er tussen staan en engelse die jullie duidelijk hebben gekopieerd.

Hebben jullie hier ook schriftelijk toestemming voor gevraagd.
Nee, maar er is wel zoiets als een citaatrecht. Er zijn strikte regels over hoeveel, en onder welke omstandigheden gequote mag worden.

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp. Moet je gewoon de belangrijkste regels uit het bericht qouten en de rest door middel van een url daar heen doorverbinden?

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:48

Floor-is

5.2

Je mag een maximaal aantal regels of deel van het bericht overnemen, met bronvermelding en alleen als de tekst hetzelfde blijft.

Hier is een stuk over geschreven in de auteurswet, die zou je er even op na moeten slaan.

Je kan dus niet klakkeloos het hele bericht overnemen. :)

Bericht hierboven

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Persoonlijk vind ik het ook onzin om T.net te quoten, aangezien wij nauwelijks eigen content hebben. We schrijven de teksten zelf natuurlijk, maar de informatie komt van elders.

Verwijderd

Topicstarter
Nah soms doen jullie zelf testen.... Vandaar dat ik het vroeg.

Verwijderd

[edit:Excuus voor de schop.]

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2002 10:34 . Reden: Wist niet dat ik ingelogd stond. ]

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Mag ik vragen waarom je je een topic op deze manier kickt :?

Zet em op slot valt het ook niet meer zo op :)

[ Voor 15% gewijzigd door GiLeX op 23-12-2002 10:36 . Reden: okay :) ]

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.