geen internet bij Mandrake 8.1

Pagina: 1
Acties:

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:51
het volgende probleem: ik heb op zolder een Windows 98 servertje ( pc naam: SERVER, ip: 192.168.1.1 ) staan die direct op mijn kabel modem is aangesloten, die machine draait sygate. gewoon zo'n situatie met 2 netwerkkaartjes.
nu het volgende: ik heb Mandrake 8.1 op een computer geinstalleerd die ik nog had staan, netwerkkaart er in geinstalleerd enzo... nu krijg ik alleen mijn internet verbinding niet voor elkaar. als ik die internet wizard ben door gelopen kan die niet verbinden. ik heb de volgende instellingen maar ik weet duz absoluut niet of die goed zijn. ik heb de volgende instellingen staan bij controle centrum\netwerk & internet\verbinding\Wizard

ip: 192.168.1.51
netmasker: 255.255.255.0
host name: SERVER
DNS server: 192.168.1.1
Gateway: 192.168.1.1

als ik daarna op het internet icoontje klik gaat hij verbinden en zegt daarna dat hij niet verbonden kan worden...
HELP wat doe ik verkeerd ?????? zie ik iets over het hoofd ? moet ik ergens anders iets instellen ofzo ?

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Kun je wel je win98 server pingen vanaf je linuxbak?

* x-wolf vindt het trouwens opmerkelijk dat je win98 op een router zet en daarachter een linuxclient. Meestal gebeurt dit andersom :)

• VlaFlip
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

VlaFlip

format c: , weg d'r mee!!

hostname moet hostname van je werkstations zijn, dus niet SERVER

Geef je muis af en toe een stukkie kaas

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:10
Yup. naam van server in iets anders veranderen,

maare, je maakt toch verbinding via een lan,dan heb je die debiele internet knop helemaal niet nodig ...

cd /pub && more beer

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 08:14
Hoe dan? Ik doe het ook zo ongeveer met een Hardware router een Vigor 2200 met DHCP en kom er ook niet echt uit, erkend wel dat het in een Lan zit maar verbinding maken doet die niet, zegt dan dat die niet is aangesloten terwijl 2000 op dezelfde bak(multi boot)het wel doet dus wat die vertelt is onzin ;)

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Maar nogmaals, kun je je server pingen?

• Dagobert
ik heb al een heleboel dingen geprobeerd met die hostname en gateway en dns enzo... maar uiteindelijk zegt ie dan dat ie niet kan connecten... ik kan wel via het netwerk printen dus daar ligt het niet aan...

/quote*
x-wolf vindt het trouwens opmerkelijk dat je win98 op een router zet en daarachter een linuxclient. Meestal gebeurt dit andersom
/end quote

ik ben pas net begonnen met linux... de situatie thuis was al zo heb er alleen ff een linux bak tussen gehangen...

(edit) en ik kan ook pingen...

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• StephanL
Op vrijdag 08 maart 2002 12:43 schreef x-wolf het volgende:
Maar nogmaals, kun je je server pingen?
Jip dat gaat allemaal perfekt bij mij dus dat is raar.

• Grablinco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08-2023
ik zou zeggen... eerst pingen en dan proberen te pingen buiten het lan, dus google of zo, maar dat kan niet met de naam, dan moet je dus het IP van google ff opzoeken, anders ligt het aan de DNS. (denk ik)

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:10
Probeer es of je via dhcp vanaf die win98 bak.

of haal de gateway instelling weg.

cd /pub && more beer

• StephanL
Op vrijdag 08 maart 2002 12:48 schreef Grablinco het volgende:
ik zou zeggen... eerst pingen en dan proberen te pingen buiten het lan, dus google of zo, maar dat kan niet met de naam, dan moet je dus het IP van google ff opzoeken, anders ligt het aan de DNS. (denk ik)
Dat doet die net weer niet, pingen buiten de lan :(

• Dagobert
Op vrijdag 08 maart 2002 12:49 schreef ny-hardcore het volgende:
Probeer es of je via dhcp vanaf die win98 bak.

of haal de gateway instelling weg.
gateway instellingen weg halen heeft geen zin... verandert nix... en dhcp ben ik niet zo heel bekend mee...

• Deltafox
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
De oplossing:

Vul bij de DNS van je Linux-bak, de DNS nummers van je ISP in (/etc/resolv.conf)en als gateway het IP van je win98-bak.

grtz Deltafox

• StephanL
Op vrijdag 08 maart 2002 14:17 schreef Deltafox het volgende:
De oplossing:

Vul bij de DNS van je Linux-bak, de DNS nummers van je ISP in (/etc/resolv.conf)en als gateway het IP van je win98-bak.

grtz Deltafox
Thanks wie weet gaat het nu lukken :)

• Dagobert
Op vrijdag 08 maart 2002 14:17 schreef Deltafox het volgende:
De oplossing:

grtz Deltafox
oke ehm... dit is de inhoud van resolv.conf:

# search 168.1.1
search 168.1.1
# nameserver 192.168.1.1
nameserver 168.1.1

# ppp temp entry

klopt dit ? lijkt me toch niet... maar als dit wel klopt welk nr. moet ik gebruiken dan ?

• Dagobert
ik ben er eindelijk achter wat het probleem nou was... je moet ff op je server kijken die sygate draait, daar moet je winipcfg ff starten en kijken wat de DNS server van chello is. deze DNS server vul je in op je linux bak bij die internet wizard en klaar.. :) dan kun je vrolijk internetten... :D :D :D

Pagina: 1