[php]subdomain

Pagina: 1
Acties:

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mijn subdomain doet het, maar er is nog wel een probleem: Als je bijv. info.zopp.nl typt wordt je gerederect naar info.zopp.nl/info. Nu had ik ergens gelezen dat je dat met frames kan oplossen, namelijk met deze frameset:

<FRAMESET border=0 frameSpacing=0 frameBorder=0 rows="0,*">
<FRAME src="about:blank" name="top" scrolling=no NoResize>
<FRAME src="sub.php" name="content" scrolling=auto noResize>
</FRAMESET>

Klopt het dan dat je main page dan sub.php moet heten (dus eerste page met de echte inhoud en geen codes)? En waar dump je deze code? Ik zit al een tijdje te klooien, maar veel verder dan errors en overmatig lange urls kom ik niet.
PHP:
1
<? $host=getenv("HTTP_HOST"); if($host == "www.zopp.nl") { $url = "/index.php"; } elseif($host == "zopp.nl") { $url = "/index.php"; } elseif($host == "info.zopp.nl") { $url = "/info/"; } elseif($host == "www.info.zopp.nl") { $url = "/info/"; } else { $url = "index.php" ; } Header("Location: $url"); ?>  ?>

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Als je het zo wil doen moet je pagina met alle subdomein-redirects sub.php heten, die dan vervolgens door moet verwijzen naar een pagina met content (afhankelijk van het subdomein, uiteraard).

Rustacean

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kost dat dan niet veel tijd? op die manier word je toch twee keer doorgestuurd?

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Als je nou alle subdomeinen als ServerAlias instelt, en je zet die host-check bovenaan in je index.php bestand:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?
$redirects = array ( 
   "info.zopp.nl" => "./info/",
   "sjaak.zopp.nl" => "./sjaak/"
);
$host = getenv ( "HTTP_HOST" );
$redir = false;

foreach ( $redirects as $key => $value )
   if ( substr ( $host, $key ) )
     $redir = $value;

if ( $redir )
   Header ( "Location: $redir" );
else
{
   // de rest van je index.php meuk
}
?>

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:25

Stewie!

Keen must die!

Op vrijdag 08 maart 2002 12:11 schreef Blaise het volgende:
Kost dat dan niet veel tijd? op die manier word je toch twee keer doorgestuurd?
je wordt volgens mij geen twee maal doorgestuurd. Je hebt wildcards aanstaan voor je subdomein, waardoor je subdomeinen eigenlijk hetzelfde zijn als www.zopp.nl/subdomein/. Voor elke map heb je dus altijd een subdomein die daarnaar verwijst. info.zopp.nl/info/ staat in je adress bar, maar si eigenlijk gewoon www.zopp.nl/info/

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154