Toon posts:

Draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is beter USB / PCI ?

Voor een basisschool wil ik een draadloze verbinding realiseren. Ik heb hiervoor de keuze tussen USB of PCI. En zit dan te denken aan de Intel 802.11 B Pro Wireless serie.

De netwerkaarten moeten werken op Pentium I computers.

De voor en nadelen van USB en PCI die ik kan verzinnen zijn:
USB:
- instabiel
- slechte performance (vanwege usb kabel)
+ uitwendig (dus geen last van storing van de kast)

PCI:
- inwendig
- meer werk om in te bouwen (door leken)
+ stabiel

Ik wil weten of iemand ervaring hiermee heeft en kan zeggen of deze voor en nadelen enigszins kloppen.

Spanks,
Robin

Verwijderd

pentium 1 zei je???

ik denk dat je dan beter pci kan nemen want usb trekt een beetje veel proc kracht en laat je geheugen vol lopen...
Ik had echt pci genomen iets meer werk maar werkt dan ook beter... en waarschijnlij ook sneller :D

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

[topic=309815/1/100]

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Als ik jou was zou ik gaan voor de PCI variant. USB is mooi, maar het zuipt processorcapaciteit.

Dat het voor leken moeilijk is valt denk ik ook nog wel mee. PCI kaart kan er maar op 1 manier in :)

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:10
ik zou pci doen, ten eerste omdat je grote kans heb dat een P1 geen usb standaard erin heeft zitten, zou je nog een usb kaart moeten kopen ook. tweede wat die andere kerel net zei.

succes.

Edit: btw 'storing van kast' ?? mijn hele kast zit vol met pci troep, agp spul en een ISA kaart, wat voor storing doel je op ? keb nooit storing. ja 1 windows

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 22:52

pistole

Frutter

USB: -diefstalgevoelig

lijkt me niet onbelangrijk als je in een openbare ruimte zoiets neerzet

Ik frut, dus ik epibreer

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:10
dat van diefstal is idd wel belangrijk ja. bij ons zijn er meerdere malen mem chippies en een P3 cpu. eh.. 'geleend'

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus al enige ervaring met 3com pci en deze kaarten hebben belabberde verbindingen als je niet de achterkant van je pc naar je Access Point richt. Vandaar dat ik dus liever iets van een extern apparaat heb. Tegenwoordig hebben veel fabrikanten een antennetje in zo'n pci kaart maargoed pci is duurder dan USB en als USB alleen iets meer processor kracht vraagt (maar dus wel stabiel is en werkt) dan liever dat.

Iemand die mijn stelling onderuit kan halen?

Spanks,
R.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:59

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Op vrijdag 08 maart 2002 13:16 schreef stoeldopje het volgende:
Ik heb dus al enige ervaring met 3com pci en deze kaarten hebben belabberde verbindingen als je niet de achterkant van je pc naar je Access Point richt. Vandaar dat ik dus liever iets van een extern apparaat heb. Tegenwoordig hebben veel fabrikanten een antennetje in zo'n pci kaart maargoed pci is duurder dan USB en als USB alleen iets meer processor kracht vraagt (maar dus wel stabiel is en werkt) dan liever dat.

Iemand die mijn stelling onderuit kan halen?

Spanks,
R.
Hier op GoT groeten wij elkaar reeds door een reply oid te sturen :Z

Maar nu even ontopic:
Ik vraag me af of er überhaupt wel Pentium 1 computers zijn die over een USB aansluiting beschikken. Volgens mij namelijk niet.

Mochten ze het wel hebben, dan zou ik voor PCI gaan daar CPU belasting wel degelijk meeteld op een P1. En ook zoals al eerder vermeld, het inbouwen van een PCI kaart stelt letterlijk niets voor. Hij past maar op 1 manier.

Qua stabiliteit zou ik me niet zo druk maken, ik heb al verschillende merken netwerkkaarten voorbij zien komen, inclusief 3com, en met geen van allen had ik problemen. Al moet ik er wel bij zeggen dat het om een vaste verbinding gaat, niet draadloos.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 14:03 schreef MST_Morpheus het volgende:

[..]

Maar nu even ontopic:
Ik vraag me af of er überhaupt wel Pentium 1 computers zijn die over een USB aansluiting beschikken. Volgens mij namelijk niet.
Ik heb er hier 1 staan :D een 166p1
D

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:52

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op vrijdag 08 maart 2002 14:03 schreef MST_Morpheus het volgende:

[..]

Maar nu even ontopic:

Mochten ze het wel hebben, dan zou ik voor PCI gaan daar CPU belasting wel degelijk meeteld op een P1. En ook zoals al eerder vermeld, het inbouwen van een PCI kaart stelt letterlijk niets voor. Hij past maar op 1 manier.

Qua stabiliteit zou ik me niet zo druk maken, ik heb al verschillende merken netwerkkaarten voorbij zien komen, inclusief 3com, en met geen van allen had ik problemen. Al moet ik er wel bij zeggen dat het om een vaste verbinding gaat, niet draadloos.
Het probleem is dat mensen die niets van pc's afweten geen pci kaarten inbouwen (en dan bedoel ik niet de topicstarter op zich). Bij wifi staat de kast van de pc wel eens in de weg waardoor je gewoon geen verbinding hebt tot je de kast 180' draait.. dit zuigt dus. USB heeft dit niet en sluit je makkelijker aan. Ook kun je dus je bereik beinvloeden. Wel zal het iets meer cpu util eisen, al doet een pci kaartje dat ook bij wifi (gloof me ;) ).

Magoed, niemand heeft in deze draad uberhaupt iets nuttigs gemeld, behalve dat een p1 ms geen usb heeft. Ook zou cpu util hoger zijn bij usb, maar aangezien we ts client draaien zal dat ook niet veel uitmaken (datastream is paar k/s :P ).

De vraag: Werkt usb wireless goed, of niet? Ervaringen, geen speculaties pls. Bedankt iig!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:52

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Leuk design :) Met welke specifieke reden deze, en niet een Intel of 3Com?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
Op dinsdag 12 maart 2002 19:49 schreef nigelator het volgende:

[..]

Leuk design :) Met welke specifieke reden deze, en niet een Intel of 3Com?
Ik werk bij HP en momenteel hebben ze een interne prijs gewonnen voor home office solution, dit produkt is gewoon goed scherp geprijst, kost wel een duit, maar je hebt router/firewall/wireless access point en een pcmcia kaart voor goedkoop.

Support bij HP is meestal ook gewoon goed

...

Pagina: 1