Toon posts:

[php] form probleem??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit vast... Ik heb dus een <select> en die wordt gevuld met gegevens uit de database. Nou kun je er 1 selecteren om te verwijderen, maar ik wil met de POST een id-waarde meegeven aan de de FORM-tag, maar het lukt me niet...
PHP:
1
<? echo '<form action="./verwijderen.php3?Aktie=Menuitemverwijderen&amp;id=WAT MOET IK?!?!?" method="post">'; echo '<p>&amp;nbsp;</p>'; echo '<table border="0" width="35%">'; echo '<tr>'; echo '<td width="50%" rowspan="4">'; echo '<p align="center">'; echo '<select name="knoppen" size="15">'; verbinden(); $sql = mysql_query("SELECT * FROM menu ORDER BY id ASC"); while ($row = mysql_fetch_array($sql)){    $menuid = $row["id"];    $menukop = $row["kop"];    echo("<option value='$menuid'>$menukop</option>");    } echo '</select>'; echo '<input type="image" border="0" title="Verwijder het geselecteerde menu-item..." src="./images/verwijderen.gif">'; ?> ?>

Greetz...

• Ozzi
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 15:40

Ozzi

??

zet je code graag ff tussen [php][ /php] tags :) (zonder spatie :))

geen

• corani
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

Waarom wil je een id meegeven? Wat wil je daarmee?

Als dat het te verwijderen object is, dat kan je niet zo meegegeven. De options geef je name="id" en value=$menuid

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

Verwijderd

Je gaat gewoon met JavaScript een URL samenstellen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<SCRIPT>
function deleteKnop(welke)
{
  location.href='./verwijderen.php3?Aktie=Menuitemverwijderen&id='+welke;
}
</SCRIPT>

<FORM id='delform' onsubmit='deleteKnop(document.delform.knoppen.value)'>
  <SELECT id='knoppen'>
    ...
  </SELECT>
  <INPUT type='submit'>
</FORM>

Je hebt geen gePost form nodig als je alles via de URL wil doorgeven!

Verwijderd

Topicstarter
ik wil die id meegeven aan een andere pagina, waarin ik de code heb staan om dat ID te verwijderen uit de database...

Verwijderd

Topicstarter
je hebt toch wel een POST nodig, als je een waarde van een <SELECT> wilt meegeven??

• corani
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

Wat is het probleem nou precies?

als je dit doet:
PHP:
1
<?<form action="./verwijderen.php3?Aktie=Menuitemverwijderen" method="post"><select name="knoppen"><?// db querywhile ($row=mysql_fetch_array($sql)){  $menuid=$row["id"];  $menukop=$row["kop"];  echo "<option value="$menuid">$menukop</option>";}?></select><input type=submit name=submit value=submit>?>

Dan krijg je in verwijderen.php3 drie variabelen mee:

- Aktie = Menuitemverwijderen
- submit = submit (daarmee kun je testen of de form gesubmit is)
- knoppen = het id van de kop die je geselecteerd hebt bij de select box

Meer hoef je toch niet te weten?

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 21:31

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Tuurtnt, ik raad je aan je ietsje meer in php, maar vooral in HTML te verdiepen. Kijk eens hoe een form precies werkt, en wat er met de velden gebeurt. Het lijkt me een beetje dubbelop om mbv javascript je action aan te gaan passen terwijl de functionaliteit van form zelf al alles bied wat je nodig hebt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Id is niet nodig, zeker niet verplicht.

Post is ook helemaal niet verplicht. Volgens mij heb je ook niet helemaal door waar je mee bezig bent, of wel?
Maak eerst es een simpel formulier zonder een select en zonder moeilijk te doen met sql-output.
En bekijk es hoe dat allemaal werkt...

En het is erg handig om je form af te sluiten...

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost!! Bedankt allemaal... Ik ben nogal nieuw met php en met HTML, maar het werkt nu zoals ik het wil!!

THANXXXXXX *D
Pagina: 1