Toon posts:

[php + office] afspraak toevoegen aan MS Outlook

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, een nieuwe uitdaging ... of niet:

1. Op de website maakt een persoon een afspraak door gegevens in te vullen. Deze afspraak wordt bij het submitten van het formulier in een mysql-database geplaatst en d.m.v. PHP wordt een wordt een mailtje gestuurd naar een persoon: mr. x

2. Mr. x ontvangt de e-mail met de afspraak

Nu is het de bedoeling dat de afspraak ook in de agenda van Outlook komt te staan.

Is het bijvoorbeeld mogelijk dat de gegevens van de afspraak die in de mail staan in de agenda van outlook worden geplaatst zodra de mail is ontvangen of men op een bepaalde link klikt in de e-mail ?

Patrick

Verwijderd

Ik geef je weinig kans. Zou ook niet fijn zijn trouwens, je krijgt een e-mail die ineens allerlei afspraken in je agenda gooit.

Verwijderd

De gegevens aan de serverkant invoegen in Outlook is wel mogelijk. Bij de ontvanger van de e-mail niet.

Wil je weten hoe je dit doet aan serverkant dan kan ik je dat wel uitleggen, indien van toepassing.

Verwijderd

Met PHP is het mogelijk gebruik te maken van zogenaamde COM objecten, dit kan wel alleen op een windows machine.

De server en outlook zouden dus volgens mij op de zelfde machine (windows) moeten draaien.

Bekijk anders eens het onderstaande artikel staat aardig wat info over dit onderwerp in.
Succes ermee, en laat even horen als het wat geworden is, ben wel benieuwd.

http://www.phpbuilder.com/columns/alain20001003.php3

http://www.php.net/manual/en/ref.com.php

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:47
Ik gebruik zelf geen Outlook, maar is er geen manier dat je afspraken kunt versturen via Outlook. Als die er is, misschien kun je achterhalen hoe deze is opgebouwd/wordt gemaakt en dan kun je met PHP deze namaken.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Nou ik heb al een soort oplossing gevonden ...

Een afspraak kan worden geimporteerd dmv een *.ics bestand. Door met PHP een *.ics bestand te maken en de browser dit bestand te laten openen kan diegene de afspraak in zijn Agenda importeren.

Patrick

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:24
Kan iemand mij vertellen hoe een *.ics-bestand is opgebouwd. Voor mijn ASP-site moet ik ook vije dagen ed. in kunnen plannen in Outlook. Via google is er geen informatie over *.ics-bestanden te vinden, wel *.vcs maar ik weet niet of dit hetzelfde is.

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 12:52 schreef Gordijnstok het volgende:
De gegevens aan de serverkant invoegen in Outlook is wel mogelijk. Bij de ontvanger van de e-mail niet.

Wil je weten hoe je dit doet aan serverkant dan kan ik je dat wel uitleggen, indien van toepassing.
Ben hier zelf al een tijdje mee bezig, heeft wel wat voeten in aarde (Win2k/XP server en MS Exchange installeren), en het is me ook nog niet gelukt. Exchange installeert een aantal ASP scripts die dit (de Outlook koppeling) dus voor elkaar krijgen. Exchange vereist helaas een MS Server O/S, en die ben ik nou nog net niet bereid te installeren.

Vraag ik me nu af: is het mogelijk om die ASP scripts standalone (dus ff kopieren vanaf een Exchange installatie) op WinXP Pro (met IIS) te draaien? (En is het kopieeren wel geheel legaal?)

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 20:55

Skinny

DIRECT!

.ics files lijken inderdaad de oplossing..

Zeer waarschijnlijk vind je het volgende linkje wel een bezoekje waard.

http://www.barasch.com/excel/ics.htm

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 15:44 schreef mmmuttley het volgende:

[..]

Ben hier zelf al een tijdje mee bezig, heeft wel wat voeten in aarde (Win2k/XP server en MS Exchange installeren), en het is me ook nog niet gelukt. Exchange installeert een aantal ASP scripts die dit (de Outlook koppeling) dus voor elkaar krijgen. Exchange vereist helaas een MS Server O/S, en die ben ik nou nog net niet bereid te installeren.

Vraag ik me nu af: is het mogelijk om die ASP scripts standalone (dus ff kopieren vanaf een Exchange installatie) op WinXP Pro (met IIS) te draaien? (En is het kopieeren wel geheel legaal?)
Nee je moet met com+ een verbinding leggen met DLL componenten op de server welke gebruikt worden door MsOutlook. Door het geven van commando's aan deze dll's met een scriptingtaal kun je bewerkingen uitvoeren op de inhoud van de MS Outlook data.

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Dit hebben we op onze stage idd opgelost met een .ics bestand. ICS is gewoon een tekstbestand, ff lezen, wat spelen met de instellingen en je komt een heel eind :)
Pagina: 1