Garantie op MSI K7T266 Pro2

Pagina: 1
Acties:

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 13:45
Heb dus een dergelijk moederbord en één van de fan-headers doet het niet goed. Om één of andere reden draaien fans die daarop aangesloten worden niet de goede snelheid maar véél langzamer.. :(

Nu ben ik eergister terug geweest bij de winkel waar ik hem in november heb gekocht. Het blijkt dat ik het moederbord 2 tot 8 weken kwijt ben voor reparatie!!! |:( De medewerker die me te woord stond zei dat het in de praktijk meestal vijf weken duurt. Het is natuurlijk ONDENKBAAR om zo lang zonder computer te zitten.

Staat de winkel in zijn recht door het af te schuiven op de leverancier en me 2 tot 8 weken te laten wachten?

• YKW
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-07 21:37

YKW

mobiliteit ten top

Staat de winkel in zijn recht door het af te schuiven op de leverancier en me 2 tot 8 weken te laten wachten?
Volgens mij wel, maar echt service is dit natuurlijk niet.

Automatiseren kan je leren!

Verwijderd

Ik heb ook problemen gehad met mijn mainboard, er zijn twee koelers (CPU) op stukgegaan, een derde (ander type) Hield het wel wat langer vol.
Verder werkte niets meer na een Bios Update.
Zou jou probleem hier mee te maken kunnen hebben?

Ik heb in ieder geval het bord 1 op 1 om kunnen ruilen!!
(Super winkel FHG-Computers in Drachten) 8-)

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hoe lang heb je dat mobo al ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• DJT
Op vrijdag 08 maart 2002 11:55 schreef ZeRoC00L het volgende:
Hoe lang heb je dat mobo al ?
Sinds november vorig jaar. (HCC)

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op vrijdag 08 maart 2002 11:57 schreef DJT het volgende:

[..]

Sinds november vorig jaar. (HCC)
Dan denk ik dat de leverancier op zich goed handelt.
Al zou ie zich coulant op kunnen stellen door een ander mobo te leveren, maar dat doen ze vaak niet.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

ze moeten dat mobo dan RMA sturen.. je bent hem dan 5 weken kwijt zonder de garantie dat ie wordt gemaakt.. als ze dus een ander moo geven (wat wel netjes zal zijn) weten hun ook niet of ze wel wer een goede mobo terug kijgen, en ze hebben dan 5 weken een mobo minder.. en ze hebben meestal niet eens zin om zo moeilijk te doen.. volgende keer bij een wat grotere winkel kopen...

Verwijderd

Mobo 5 weken in bezit dus meteen vanaf het begin problemen (8>

• DJT
Op vrijdag 08 maart 2002 12:04 schreef Nuke2000 het volgende:
ze moeten dat mobo dan RMA sturen.. je bent hem dan 5 weken kwijt zonder de garantie dat ie wordt gemaakt.. als ze dus een ander moo geven (wat wel netjes zal zijn) weten hun ook niet of ze wel wer een goede mobo terug kijgen, en ze hebben dan 5 weken een mobo minder.. en ze hebben meestal niet eens zin om zo moeilijk te doen.. volgende keer bij een wat grotere winkel kopen...
Powerline is toch niet echt een klein zaakje op de hoek volgens mij.. :)

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 12:27
Kan je niet beter voor € 5 zo'n verloop stekkertje kopen dat je de fan rechtstreeks op het mobo aansluit. Enige wat je dan mist is rpm meting, jammer dan denk ik, zolang de CPU fan het nog heeft weinig aan de hand.

Flickr | Lego collectie

• DJT
Op vrijdag 08 maart 2002 12:29 schreef TAG_Speedy het volgende:
Kan je niet beter voor € 5 zo'n verloop stekkertje kopen dat je de fan rechtstreeks op het mobo aansluit. Enige wat je dan mist is rpm meting, jammer dan denk ik, zolang de CPU fan het nog heeft weinig aan de hand.
En dan maar hopen dat die van de CPU het ook niet begeeft zeker? Nee...dat risico is mij te groot. Het vertrouwen is er nu niet meer.

Verwijderd

bij powerline zei je??? dat is zeker wel een goede zaak heb daar ook veel shit vandaan. raar dat het dan zo lang duurt. sorry van reactie :D

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Had een ABIT mobo met een dood DIMM slot (echt goed dood). mobo was al bijna 2 jaar oud.
Maar ik kreeg van de winkel geen vervangend mobo (ook al zat ik in garantie). Maar 2 weken later kreeg ik mijn systeem terug met mijn nieuwe ABIT erin *D

Verwijderd

Zelfde moederbord doet het bij mij ook niet meer :Ž( heb hem 3/4 weken. Ga hem morgen weer bij computerland (Eindhoven)inleveren, hopelijk kan ik hem wel gewoon ruilen.

Verwijderd

Computerland doet dat wel. Die zaak roeleert echt, ik kon een kapotte 40 gig maxtor tegen de regels in voor een 60 gig variantje ruilen met een kleine bij betaling :)

• DJT
Op vrijdag 08 maart 2002 15:35 schreef Tuxus het volgende:
Computerland doet dat wel. Die zaak roeleert echt, ik kon een kapotte 40 gig maxtor tegen de regels in voor een 60 gig variantje ruilen met een kleine bij betaling :)
Harddisks worden sowieso wat makkelijker teruggenomen dan andere hardware. Is denk ook het meest gevoelige stukje hardware in je computer. En als de winkel je hdd niet wil inruilen stuur je hem gewoon naar de fabrikant, die ruilen nog makkelijker in.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:04
Viel er ook niet te praten om meteen een NIEUW bord te krijgen, eventueel met een kleine vergoeding???

• DJT
Op vrijdag 08 maart 2002 21:09 schreef dominator het volgende:
Viel er ook niet te praten om meteen een NIEUW bord te krijgen, eventueel met een kleine vergoeding???
Hieronder een mail die ik vanmiddag naar Powerline heb gestuurd:
Hij functioneert dus niet goed >> De fan-header voor de case-fan is defect, hij draait langzamer dan normaal en het toerental wordt niet gemeten. Op dit moment heb ik geen vertrouwen meer in dit moederbord omdat er ook nog een cpu-fan op aangesloten zit. Reparatie is dus gewenst Helaas kan ik niet akkoord gaan met een termijn van 2 tot 8 weken, dat gaat me te lang duren. Ik ben nog aan het uitzoeken of ik hiermee akkoord hoef te gaan, ik heb het moederbord immers bij Powerline gekocht en niet bij MSI. De andere voorgestelde oplossing, namelijk het inruilen tegen dagwaarde is een optie, mits die dagwaarde van tevoren bekend is:

De economische levensduur van hardware is 3 jaar, oftewel 36 maanden. Ik ben nu 4 maanden in het bezit van dit moederbord en hij kostte destijds 345 gulden oftewel fl 9,58 per maand. 4 x 9,58 = fl 38,33 >> Er is dus bijna fl 40,- afgeschreven, restwaarde/inruilwaarde is dus fl 305,- ( 138,40). Als u hiermee schriftelijk akkoord gaat kom ik vanmiddag nog een nieuw moederbord kopen

Met vriendelijke groet,
Dit is de reactie:
Beste heer ...,

Dat zal tussen de Fl. 275,-. en Fl. 300,-. zijn.

Met vriendelijke groet,

Powerline Computers BV
Ze gaan dus in principe akkoord als ik iets van €35,- bijleg (het moederbord is duurder geworden :?). Ik weet nog niet zeker of ik het ga doen en heb besloten om er nog een paar nachtjes over te gaan slapen. :Z

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:04
Mooi toch? Jij blij, hun blij.... :P
Pagina: 1