Win98 (Geen SE) en Win2K Sygate fileshare

Pagina: 1
Acties:

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Ik heb Sygate geinstalleerd op een Win98 Machine. Deze is aangesloten op @home, verder heeft deze een tweede netwerkkaart die verbonden is met een Win2K computer, dmv een crosscable.

Nu draait mijn I-net sharing als een tierlier, en mijn mail ook. Ik heb nu alleen het volgende probleem. Ik kan in op beide computers zeggen dat de harde schijf gedeeld moet worden. Dat gebeurd ook en kan ik ook controleren in verkenner dmv het handje onder de harde schijf.

Het probleem is nu alleen dat ik niet op de andere computer kan kijken. Dus ik kan niet vanaf de Win98 computer op de hard disk van de Win2K computer kijken terwijl deze wel gedeeld is.

Nou denk ik dat ik iets verkeerd heb gedaan met netwerknaamgevin ofzo. Maar ik kan hier niet echt iets duidelijks over vinden in de search.

Verder gebruik ik Sygate 4.2 Home net.

Het I-net share doet het dus wel ik wil nu alleen nog het filesharen en printersharen laten werken. Hoe moet dit.
:?

Verwijderd

Hoe probeer je de share te benaderen dan ? Via UNC pad of via verkenner ? Krijg je ook foutmelding of zie je helemaal nix ? FF wat meer info.

• BSeB
OK, hoe heb ik die share ingesteld:

Ik ben dus naar Sygate gegaan en heb daar op resources geklikt en heb toen bij share alle dingen die ik wilde delen aangeklikt om te delen. Dit was een eitje. Toen ik daarna op het volgende tabblad klikte om het netwerk te scannen kon hij de andere computer al niet vinden.

Ik heb op die andere computer hetzelfde gedaan. Ook alles wat ik wilde delen gedeeld en daarna heb ik ook gekeken of ik de andere computer kon zien.

Op die win2K bak kon ik wel de werkgroep Chinees en @Home zien, maar ik kon de gedeelde schijven niet openen, die werder niet eens weergegeven. Op de Win98 bak kon ik zelfs het netwerk niet doorzoeken omdat ik de foutmelding kreeg, netwerk is niet toegnakelijk. Heel raar. Dit heb ik dus vanuit verkenner geconstateerd.

Wat is het slimste om de computernaam te geven. Want zoals iedreen weet kun je de Win98 bak maar 1 werkgroepnaam en 1 computernaam geven. Respectievelijk: @Home en je CP.....-A.
Hoe moet ik dan op de win2K bak mijn werkgroepnaam instellen. Ik heb daar nu de werkgroep Chinees en de computernaam BLabla.

Ik weet niet meer of ik toen de werkgroepnaam nog heb geweizigd, in @Home maar volgens mij werkte het toen ook niet. Maar aangezien wel I-net werkt moet het in de naamgevin zitten omdat anders het I-net ook niet zou werken of beredeneer ik het nu fout. :?

Verwijderd

Ik zou zowieso je werkgroep allebei hetzelfde doen. Chinees of @home. Maakt niet uit welke. @home zegt wel dat je de werkgroep @home moet maken maar da's nergens voor nodig.

Verwijderd

Ik ken Sygate niet en ik wil het niet kennen maar je hebt je resources gedeeld via Sygate ? Wat als je gewoon op de gewone manier je schijven deelt ? Heb je op je 98 bak wel file and printer sharing aan staan ?
En probeer eens een share te benaderen via het UNC pad :
\\computernaam\sharenaam

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 13:52

Talon

Booooom !

Als je een share van een win2k systeem wil bekijken moet de gebruiker op het win98 systeem ook bestaan op het win2k systeem.
Dat is ook zo als je via sygate shared.
Succes ;)

• BSeB
OK, wat ik dus moet doen is:

Op de win2K bak:

Computernaam: Tommy
Werkgroep: Chinees
En een client aanmaken voor de win98 computer

Op de Win98 bak:

Computernaam: CP.....-A
Werkgroep: Chinees (Ipv @Home)

Als ik dit dus heb geweizigd zou het dus mogelijk moeten zijn om file en printersharing te kunnen doen. Klopt dat

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
ik ken sygate niet, maar hoe ik het zo lees:

werkgroep fout :? :)

blockt sygate poortje 137-139 niet :?

• BSeB
Kweet niet of dat het een poort blokt want ik gebruik de firewll niet

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op vrijdag 08 maart 2002 20:41 schreef Saiya_Jin_Vegeta het volgende:
Kweet niet of dat het een poort blokt want ik gebruik de firewll niet
hmmm zal dan wel niet, maar die poorten zijn dus voor netbios (zo heet-da toch? :P), windows sharing dus :)
Pagina: 1