Toon posts:

4x AGP kaart in 2x AGP slot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nog steeds met een oude VoodooBanshee kaart. Zou ik deze zonder problemen kunnen vervangen voor bijv een GF4? Mobo geeft aan 1x/2x AGP... is een 4x AGP GF4 dan wel interessant of kan ik beter een oudere kaart drin zetten. Werkt een 4xAGP kaart zowiezo nog wel in een 2xAGP slot? :?

Welke kaart is aan te raden op dit moederbord?

Mobo: Chaintech6BTM
Sys: P3@750 / 256mb

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:28
Waarom zou je der een Geforce4 in zetten, dat is toch dikke overkill?

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

(jarig!)
Op vrijdag 08 maart 2002 11:50 schreef Saekerhett het volgende:
Waarom zou je der een Geforce4 in zetten, dat is toch dikke overkill?
Misschien wilt baragon op korte termijn ook zijn mobo en CPU gaan vervangen naar een systeem, waar de GF4 wel tot zijn recht komt.
Overigens is een GF4 MX440 geen slechte keus voor zo een bordje. Alleen zo ik persoonlijk dan voor een GF2 GTS gaan oid (ja, ja of een Radeon 7500). De prijzen zijn aardig gelijk, maar zo een GF4 MX440 performt echt niet gewoon (kijk maar in andere topix)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk nog niet aan vervanging van het hele systeem, maar wel een nieuwe videokaart dus. Gezien het feit dat zowel de Radeon als de Gforce2 qua prijs overeenkomen [misschien nog wel duurder] met een 'mindere' Gforce4 zou de GF4 toch mijn voorkeur hebben.
offtopic:
weet iemand een shop in NL waar ik via PayPal een GF4 kan kopen?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:58
Had dat Chaintech mobo niet een probleem met "stroomvretende" kaarten? Bij een 32MB TNT2 kreeg je al dat dat bord ging zeuren over "No SPD found on DIMMS...".

Verwijderd

Topicstarter
woO,
Na een search zie ik dat er inderdaad aardig wat problemen zijn met dit moederbord en GForcekaarten.

Je hebt me net 150 euro en een hoop gedoe bespaard.
thanx a lot!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:38

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Met mijn oude Diamond Viper 2 kon dat inderdaad. Deze kaart is standaard AGP4x maar door een jumper op de kaart zelf om te zetten kon je hem in AGP2x laten draaien. Het was wel wat trager maar het werkte prima. 8-)

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 21:24
Volgens mij is die GF4 wel downwars compatible met agp 2X, maar dat kan je zelf checken.

Verwijderd

werkt wel ja. als geld np (no problem) is zou ik gewoon ook een nieuwe mobo erbij nemen en desnoods de GF4 vervangen door een een GF3-ti/200 + mobo
Pagina: 1