[SQL] Datum vergelijken met die dag om 17:00

Pagina: 1
Acties:

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 09:23

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Topicstarter
Sorry voor de misschien onduidelijke topictitel, maar ik kon ff niets beters verzinnen...

Ik zit met het volgende probleem:

In een ASP-pagina haal ik gegevens uit een database. Ik haal een datum op van het type "smallDateTime". Via de functie "datediff" wil ik deze vergelijken met diezelfde dag om 17:00:00.

Ik heb het zelf op de volgende manier gedaan:
De datum uitlezen en in een String plaatsen. Vervolgens deze String knippen mbv left(stringnaam, 8). Hierna gewoon "17:00:00" erachter plakken. In principe werkt dit wel, maar het werkt alleen als ik op mijn PC aangeef dat de datum weergegeven moet worden als: JJJJ-MM-DD HH:MM:SS Als ik deze pagina dus bekijk op een PC met andere instellingen dan deze, werkt het al niet meer..

Nu heb ik echt geen idee meer hoe ik dit voor elkaar moet gaan krijgen :'(

ohjah.. ik gebruik SQL Server 7.0

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 21:31

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik denk dat dit 'knippen' beter kan dmv de verschillende year, day en month functies. Eigenlijk denk ik dat er wel een functie is die alleen je datum (dus niet de tijd) uit dat veld haalt. Kijk eens in 1 of andere manual van MS SQL wat voor datum/tijd functies er alemaal zijn.

PS: String functies op data (als meervoud van datum) zijn EVIL!

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 09:23

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Topicstarter
Op vrijdag 08 maart 2002 11:55 schreef Janoz het volgende:
Ik denk dat dit 'knippen' beter kan dmv de verschillende year, day en month functies. Eigenlijk denk ik dat er wel een functie is die alleen je datum (dus niet de tijd) uit dat veld haalt. Kijk eens in 1 of andere manual van MS SQL wat voor datum/tijd functies er alemaal zijn.

PS: String functies op data (als meervoud van datum) zijn EVIL!
mmm.. dat is nog niet eens een slecht idee om eens gewoon op manual te zoeken met google. Ik had al vanalles geprobeerd, maar gewoon op MySQL manual nog niet |:(

Hoezo blind staren op een probleem :)

PS: String functies op data zijn idd extreem EVIL!!

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

zou het niet makkelijk zijn als er een to_date zou bestaan >:)

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Als je nou gewoon eens de datepart functie ging gebruiken dan kom je al wat verder denk ik ;)