[redhat 7.2] ADSL modem valt weg.

Pagina: 1
Acties:

• Gospelkees
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-09-2024
Ik heb een ADSL verbinding. Echter zonder reden (voor zover ik kan zien) valt de verbinding zomaar weg.
De modem valt uit en in de log
In de log staat dan:
pppd [1310]: Modem hangup
De modem is hierna niet te pingen. Het gebeurd zowel middenin de nacht als tijdens het browsen.
Ik ping nu concequent het modem, maar dit lijkt me niet echt handig of zo...
De enige oplossing is het modem hardwarematig resetten. Hierna is ie weer te pingen (10.0.0.138) en kan ik weer adsl verbinding krijgen...
What the hell can be wrong? Is de modem stuk? Onder XP draaide die wel... gloof ik...

Verwijderd

de ethernet variant neem ik aan?

• Gospelkees
Inderdaad de ethernet variant. Sorry: vergeten te vermelden...

• capedro
  • Laatst online: 20-05 09:15
Heb wel eens gehoord dat als je je netwerkkaart in je poeter omzet naar half-duplex dat ie het dan doet.

btw... is het je ppp0 device die wegvalt iedere keer :?

Of is je modem helemaal niet meer te pingen :?

My weblog

• Gospelkees
Nee. De ppp0 valt pas uit als de modem ermee op is gehouden, tenminste dat is waar het op lijkt...

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:38
Modem ombouwen naar Pro versie, pptp dumpen en dan je naam en login in de modem inbouwen...
Dan hoef je alleen nog maar een IP-adres toe te kennen aan d netwerkkaart van je modem (zonder ppp of pptp) en kan je direct TCP/IP gebruiken... Always-on :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Gospelkees
Ik zeg dat klinkt als een HEEL interessant plan...
Maar:

A. Hoe doe ik dat? Staat dat ergens beschreven?

B. Hoe log ik dan in? Of logt de modem automatisch in als ik 'm aanzet?

Groet,

Willem

Verwijderd

Lijkt me allemaal best wel kikke om over te gaan naar een pro versie, maar niet verstandig (toch?). Met Casema had ik hetzelfde (linedrop om de kwartier) en heb ik iets simpels geschreven dat om de 10 minuten via crontab draait. Het enige wat dat scriptje deed wat kijken of pppoed nog draaide ( via || teken ) en anders een '/etc/init.d/pppoed restart' deed.

• NightCruiser
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Op vrijdag 08 maart 2002 14:11 schreef Gospelkees het volgende:
Ik zeg dat klinkt als een HEEL interessant plan...
Maar:

A. Hoe doe ik dat? Staat dat ergens beschreven?
http://alcatel.dynom.ath.cx/tweak.php

B. Hoe log ik dan in? Of logt de modem automatisch in als ik 'm aanzet?
Ja als je hem volgens die quide instelt logt de modem automatisch in zodra je hem aanzet

Groet,

Willem

• Stephan Oudmaijer
  • Laatst online: 16-08-2023
zelfde probleem met windows als je ethernet kaart op fullduplex staat... of factory defaults, weet niet of je met linux je modem expliciet op 10 mbits half duplex kan zetten?

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:56
Op mijn site http://www.veendam-adsl.com staat ook een handleiding hoe je em moet ombouwen.

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 14:18

Papillon

Spring 's in the Air...

Op vrijdag 08 maart 2002 13:51 schreef GarBaGe het volgende:
Modem ombouwen naar Pro versie, pptp dumpen en dan je naam en login in de modem inbouwen...
Dan hoef je alleen nog maar een IP-adres toe te kennen aan d netwerkkaart van je modem (zonder ppp of pptp) en kan je direct TCP/IP gebruiken... Always-on :)
Heb ik zelf ook gedaan om hetzelfde probleem. Nou ja.. niet alleen maar.. Ook om mijn firewalling en dergelijke iets anders op te kunnen zetten.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 14:18

Papillon

Spring 's in the Air...

Op vrijdag 08 maart 2002 23:32 schreef CK het volgende:
zelfde probleem met windows als je ethernet kaart op fullduplex staat... of factory defaults, weet niet of je met linux je modem expliciet op 10 mbits half duplex kan zetten?
Het is de modem die expliciet is 10Mb HD werkt. Je moet je NIC in de comput "hard" in 10Mb HD zetten. Dat kan in Linux met mii-tools/mii-diag, mits je een PCI kaart of recente ISA kaart hebt.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Pagina: 1