[ASP] bestand downloaden

Pagina: 1
Acties:

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 22:57
ik wil vanuit ASP een link maken waarmee je een bestand kunt downloaden vanaf de webserver. ik echter niet dat ze kunnen kiezen voor "Openen vanaf de huidige locatie".

dit probeerde ik eerst:
- met javascript de linker muisknop uitschakelen
- verplichte download manier recht klikken en kiezen
voor Save Target As

niet erg gebruikersvriendelijk EN in het contextmenu waar Save Target As in staat, staat ook Open. dat schiet dus niet echt op.

hoe kan ik een client verplichten het bestand te downloaden?

chaozz.nl | RetroGameCouch

Verwijderd

Dan moet het bestand op de client computer een onbekend type zijn (de extensie mag niet bekend zijn), dus een .exe zal op elke windows bak te 'openen' zijn...

Verwijderd

asp = serverside, je moets iets hebben op client-side bijvoorbeeld iets van activex ofzo(en daar gaat je platform afhankelijke website). En anders is het onmogelijk wordt afgehandeld door browser. zover ik weet ...

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op vrijdag 08 maart 2002 11:20 schreef chaozz het volgende:
niet erg gebruikersvriendelijk EN in het contextmenu waar Save Target As in staat, staat ook Open. dat schiet dus niet echt op.

hoe kan ik een client verplichten het bestand te downloaden?
Ik vind iemand dwingen tot iets ook niet gebruikers vriendelijk :P

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:14

Crazy D

I think we should take a look.

Dan wil je clientside settings overrulen. In Mozilla kan ik aangeven dat ie een zipje _altijd_ moet openen. Of juist altijd moet saven. Zou nogal 'niet zo fijn' zijn als dat vanaf een website te beinvloeden is. Als je verplicht kan saven, kun je ook verplicht openen. En dat wil je dus niet...

Exact expert nodig?

Verwijderd

Ik doe het altijd met ASPupload van Persits, daar kan je een download script van maken, werkt uitstekend!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

je moet met de content headers gaan veranderen.
PHP:
1
<?header("Content-Type: application/octet-stream"); header("Content-Length: ".(filesize($file->download))); if(preg_match("/MSIE 5.5/", $HTTP_USER_AGENT)) { header("Content-Disposition: filename=\"".$file->name ."\""); } else { header("Content-Disposition: attachment; filename=\"".$file->name ."\"");} header("Content-Transfer-Encoding: binary"); ?>

Dit is php maar ik ben ASP Guru maar ik weet zeker dat je ook met ASP custom HTTP headers kan versturen.

response.header ? of zo?

Dus vertalen is een oplossing :)

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Op zaterdag 09 maart 2002 12:10 schreef LuCarD het volgende:
response.header ? of zo?
Bijna goed :)

response.addheader en/of response.contenttype

Today's subliminal thought is:

Pagina: 1