Ik heb een pentium 4 1400 en heb daar orgineel een 2 GHz koeler op zitten. Het probleem is dat deze best veel lawaai produceert. Ik kan natuurlijk een instelbare weerstand ertussen zetten, maar ik heb geen zin de hele dag aan het knopje te draaien naarmate de CPU belast wordt. Ik ben erachter gekomen dat er nu programmatjes zijn die dit automatisch doen. Ik heb FanSpeed gedownload en dat werkte perfect op 1 ding na: hij deed de fan-speed niet varieren. Er zijn nog veel meer programmatjes, maar dat is allemaal shareware. Ik wou vragen of iemand een (goedkope) oplossing heeft, het liefst met een stukje software om de fanspeed te varieren. Want het grootste deel van de dag staat de CPU-fan lawaai te maken in mijn kamer, terwijl de CPU nauwelijks belast wordt.
Nog nooit van de Dutch Power Cows gehoord ??terwijl de CPU nauwelijks belast wordt
http://gathering.tweakers.net/listtopics.php/5
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Nou, na enkele dagen heb ik de koe ook dag en nacht draaien, mar mijn CPU-temp komt niet boven de 27 C uit, dus een koe installeren om de cpu te belasten is ook geen optie (daar neem ik trouwens het lawaai niet mee weg).
(p.s. is wel leuk zo koe draaien)
(p.s. is wel leuk zo koe draaien)
Ik heb nu een goede oplossing: eindelijk is er een betaalbare modulerende cpu-fan in de handel, hij varieerd tussen 2800 en 4800 rpm, afhankelijk van de temperatuur. Het werkt perfect en kost maar € 15,- (wel inkoop groothandel). Hij is nu muisstil.
Verwijderd
ok leuk die fan... maaruh welke is het dan? En berust het op een feit (zelfgehoord) dat die stiller is, of zijn het de fabrieks-specs??? (ik zoek zelf namelijk ook een redelijk stille fan maar zat zelf te denken aan een stukje hardware ertussen)
Verwijderd
Er zijn van die weerstandjes te krijgen wanneer de CPU minder belast wordt de cpu-fan automatisch minder toeren gaat maken.
Wat misschien een idee is: neem een grote 12 fan uit een oude voeding. Blaast flink rond en maakt weinig herrie. Eventueel kan je de fan ook op de +12v en de +5v aansluiten dan draait ie nog langzamer en stiller (draait dan op 7v. Gebruikt het zelf in een Duron 800 en een Athlon 1,2 en werkt perfect
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Pagina: 1