Toon posts:

wow kan ie wel zo snel!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus gisteren effe een iceberg slot koeler in mn pc gezegt.
Ik heb een ati radeon 8500 videokaart met aan de onderkant dus ook een kleine fan.
Ik heb tussen de slotkoeler en de radeon 1 slot gelaten. DE slotkoeler hom een heel kleine stukje tegenover de koeler van de radeon. Nou is mijn vraag kan dit kwaad!?
Ik hoor volgens mij af en toen alsof 1 koeler iets sneller en dan weer langzamer gaat draaien. Tenminste ik hoor een ietwat wisselend geluid ik kan het beetje moeilijk uitleggen en hoor t aleen als ik goed luister maar toch.

Ben nog al een zeikert met dit soort dingen dus graag advies. Denken jullie dat die slotkoeler invloed heeft op de koeler van de radeon!?

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Het is iig niet goed als die koeler ver boven zijn normaal aantal toeren draait. Geluid maken doen fans altijd als ze dicht in de buurt van elkaar zijn.

Nog een slotje vrij? schuif hem er gewoon iets verder vanaf, de koeler.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 15:28
Lijkt me niet zo slim om twee koelers dicht bij mekaar te plaatsen, misschien kan je het beste er eentje weghalen :?

Hail to the king baby!

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Wat je ook zou kunnen doen is de fan van je R8500 koeler halen en gewoon de slotkoeler door de heatsink van je ATI laten blazen...die kleine remt op dit moment de airflow toch alleen maar af... :)

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Verwijderd

Dat wisselen van geluid kan goed. Omdat het toeren van je fan veranderd. En dit komt weer omdat ze blijkbaar in elkaars lucht stroom zitten. Dus dan werkt het eigenlijk niet lekker als ze tegen elkaar in werken. Ik zou die fan van mn videokaart eraf halen en dan die slotkoeler en pal onder zetten dan voer je gelijk de warme luckt af. En heb je ook geen opwarm kachel in je kast.

Te laat.

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:59
Ik heb wel eens begrepen dat als je twee koelers opelkaar zou zetten dat je daardoor de levensduur van de koelers zou beperken omdat ze misschien soms te snel kunnen gaan lopen. Of dit waar is weet ik niet eigenlijk.

Hoe staan die koelers eigenlijk tegenoverelkaar? Blazen ze allebei dezelfde kant op of in elkaars tegenovergestelde richting?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:13
Geen idee.... Weet zelf niet al te veel van airflow, maar als die twee fans dicht op elkaar tegen elkaar in staan te blazen, dan kan ik me indenken dat ze elkaar tegen gaan werken...

Als beiden zuigen, of een zuigt en de ander blaast dan lijkt me er minder aan de hand... In het eerste geval lijkt het me dat er dan gewoon meer lucht naar die plek word gezogen dan waneer er maar een aanstaat. En in het tweede geval lijkt het me dat de zuigende fan de geblazen lucht van de eerste fan overneemt en zelf verder blaast...

Maar wat ik zeg: ik ben absoluut geen kenner (8>

Liege, liege, liegebeest!

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Dat wisselen van toerental van één van de fans kan ook een andere oorzaak hebben. Op mijn ABIT KT-7 draait mijn CPUfan ook iets sneller bij hogere CPU belasting. Hoe het komt weet ik niet, maar ik heb het na gemeten, en de spanning op mijn +12V stijgt dan met ongeveer 0.2 volt.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 08:45
[ZWAAR OFFTOPIC]
koffercomputer

Euhm.. dat icoon.. is dat Kamminga ?
[/ZWAAR OFFTOPIC]

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Pagina: 1