ik heb dus gisteren effe een iceberg slot koeler in mn pc gezegt. Ik heb een ati radeon 8500 videokaart met aan de onderkant dus ook een kleine fan. Ik heb tussen de slotkoeler en de radeon 1 slot gelaten. DE slotkoeler hom een heel kleine stukje tegenover de koeler van de radeon. Nou is mijn vraag kan dit kwaad!? Ik hoor volgens mij af en toen alsof 1 koeler iets sneller en dan weer langzamer gaat draaien. Tenminste ik hoor een ietwat wisselend geluid ik kan het beetje moeilijk uitleggen en hoor t aleen als ik goed luister maar toch. Ben nog al een zeikert met dit soort dingen dus graag advies. Denken jullie dat die slotkoeler invloed heeft op de koeler van de radeon!?
Verwijderd
Nee, dat kan geen kwaad. Echter is het ook geen probleem als 2 koelfans dicht bijelkaar zitten, als ze beide maar naar de chip blazen, en niet de warmte van de 1 naar de ander vervoeren. Het wisselend geluid is normaal, ligt aan de lagers. (check in je bios +/- een half uur tot uur je sys. temp / cpu-temp en/of fanspeed(RPM) Ik hoop je gerust gesteld te hebben. (Let er wel op dat de temp ónder de 50-60 C blijven)