Toon posts:

Zip drive en ATA100schijf op een controller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Gigabite VTXH mobo met via kt266a en een DVD drive en en cd-writer een Baracuda IV (ATA-100) en een oude zip drive.Mijn opstelling is:
Pri master:HDD
Sec Master:DVD
Sec slave:Brander
Nu heb ik gehoord dat het langzaamste apparaat de snelheid van de lijn bepaald. dus als ik op mijn Primairy Slave een zip drive aansluit gooi ik dan de snelheid van mijn HDD weg?? En moet ik om dit op te lossen een extra ide controller aanschaffen?

Wie weet hoe dit werkt?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Nee, de apparaten draaien op hun eigen snelheid. De ATA100 schijf dus op ATA100 (UDMA) en de ZIP drive op PIO4/MWDMA2 of ATA33 (ik weet niet wat ZIP drives tegenwoordig gebruiken).

Waar het mogelijke probleem ligt: bij verkeer (kopieren) van HD >> ZIP of ZIP >> HD kan maar 1 apparaat tegelijk van de IDE bus (kabel) gebruik maken, dus haal je niet de optimale overdrachtssnelheid.

Het kan wel zijn dat door gebruik van de ZIP drive, je harddisk niet op ATA100 wil draaien, maar in principe hebben ze ieder hun eigen instelling.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt. *D