[Wireless] basisstation instellen voor roaming.

Pagina: 1
Acties:

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
Ik heb (helaas niet voor mezelf) een Vigor 2200W router (met ingebouwd basisstation) aangesloten en alles werkt netjes.
Nu is het bereik van dat ding niet zo geweldig en heb ik voor in de andere kamers (en terras) er een extra basisstation bijgehaald.
Dit is de Netgear ME102.
Wanneer ik probeer te connecten vanaf de laptop via dat basisstation naar de rest van het netwerk (of internet) lukt dat niet.
Het basisstation is via een UTP kabel aangesloten op de router en krijgt ook netjes een IP-adres.
Dit adres is ook vanaf de laptop te pingen en de signaalsterkte enzo is prima in orde.
(Ook ESSID is op de router, laptop en basisstation gelijk)
Wanneer ik het access point probeer in te stellen op een andere manier dan "access point",
dan valt het ontvangssignaal vrijwel meteen weg en kan de wireless kaart niets meer vinden
(behalve het basisstation in de Vigor 2200W, wanneer ik met de laptop daar heen loop)
Hoe kom ik achter het mac-adres van het basisstation in de router (vigor 2200W)?
Ik heb het MAC-adres wat in het DHCP-overzicht van de Vigor staat al geprobeert en het adres
wat hieronder in de screenshot te zien is. (staat achter BSS ID bij het venster "Wireless LAN Configuration Utility"
Afbeeldingslocatie: http://www.fmf.nl/~gijs/GoT/Wireless/Netgear_basisstation_management.png

Verder heb ik hier nog de screenshots van de configuratiesoftware van de PCMCIA-kaart in de laptop:
Afbeeldingslocatie: http://www.fmf.nl/~gijs/GoT/Wireless/W_lan_conf_1.png Afbeeldingslocatie: http://www.fmf.nl/~gijs/GoT/Wireless/W_lan_conf_2.png

Afbeeldingslocatie: http://www.fmf.nl/~gijs/GoT/Wireless/W_lan_conf_3.png Afbeeldingslocatie: http://www.fmf.nl/~gijs/GoT/Wireless/W_lan_conf_4.png

En de lijst met uitgedeelde IP-adressen door de router

Heeft er iemand ervaring met dit soort draadloze toepassingen? (de importeur van Draytek ieg. niet :( )

edit:
He bij het previewen stonden de onderste 4 screenshots wel netjes 2-aan-2 naast elkaar :(

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• TD-er
Is d'r dan niemand met ervaringen met wireless netwerken?
(Lees: ik geef dit topic een beschaafd schopje :) )

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• TD-er
en ik blijf stug door-gaan, want ik kan me niet voorstellen dat niemand hier ervaring heeft met wireless spul.

Verwijderd

Nope geen ervaring |:(

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op zondag 10 maart 2002 11:39 schreef MasterDisaster het volgende:
Nope geen ervaring |:(
en het nut van jouw post is ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• TD-er
Nou echt de laatste keer dat ik 'm omhoog schop (deze week >:) )

Ik kan het echt niet geloven dat niemand ervaring heeft met 2 wireless basis stations op een netwerk.

Verwijderd

Netgear instellen als wireless bridge van de Vigor, waarbij je het mac-adres van de Vigor instelt in de configuratie.

Suc6

• TD-er
Op maandag 11 maart 2002 23:49 schreef Baldrick het volgende:
Netgear instellen als wireless bridge van de Vigor, waarbij je het mac-adres van de Vigor instelt in de configuratie.

Suc6
Welk MAC adres?
Ik het het MAC-adres van de Vigor zelf in gesteld, maar ik vermoed dat het het MAC-adres van de PCMCIA-kaart die in de vigor steekt een ander MAC-adres heeft.
Ik heb het adres wat hier staat (dus 00-50-7F-01-6F-4F) al ingevuld gehad, maar dan valt meteen de ontvangst weg.
Ik heb Draytek al gemailed, of het toch mogelijk is om hun PCMCIAkaart in een laptop te steken (staat in de handleiding van niet namelijk), om zodoende dat MAC-adres te kunnen vinden.
Ik heb daar alleen tot op heden nog geen antwoord op gehad.

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 22:15

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op dinsdag 12 maart 2002 11:01 schreef TD-er het volgende:

[..]

Welk MAC adres?
Ik het het MAC-adres van de Vigor zelf in gesteld, maar ik vermoed dat het het MAC-adres van de PCMCIA-kaart die in de vigor steekt een ander MAC-adres heeft.
Ik heb het adres wat hier staat (dus 00-50-7F-01-6F-4F) al ingevuld gehad, maar dan valt meteen de ontvangst weg.
Ik heb Draytek al gemailed, of het toch mogelijk is om hun PCMCIAkaart in een laptop te steken (staat in de handleiding van niet namelijk), om zodoende dat MAC-adres te kunnen vinden.
Ik heb daar alleen tot op heden nog geen antwoord op gehad.
in de command line:
code:
1
route print

Het MAC adres van de NIC verschijnt nu in beeld boven aan de lijst!

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• TD-er
Op dinsdag 12 maart 2002 11:42 schreef zwahiel het volgende:

[..]

in de command line:
code:
1
route print

Het MAC adres van de NIC verschijnt nu in beeld boven aan de lijst!
thanxx ga ik zo meteen proberen.

* TD-er is happy ;)

Aanvulling:
ik heb route print ff uitgevoerd op m'n eigen bak thuis, maar dan krijg je het MAC-adres van de lokale netwerkkaart en niet van de vigor.
(hier dus de kaart die in m'n windows bak zit en niet het adres van de kaart in de server)

Iemand een idee hoe ik wel remote het MAC-adres van de PCMCIA kaart kan vinden, die in de Vigor steekt?

• TD-er
wat stelt het adres dan voor wat hier te zien is?
Afbeeldingslocatie: http://www.fmf.nl/~gijs/GoT/Wireless/W_lan_conf_1.png
Het lijkt heel sterk op een MAC-adres, maar toen ik dat invulde, was de verbinding ook meteen weg.

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 22:15

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op dinsdag 12 maart 2002 13:03 schreef TD-er het volgende:
wat stelt het adres dan voor wat hier te zien is?
[afbeelding]
Het lijkt heel sterk op een MAC-adres, maar toen ik dat invulde, was de verbinding ook meteen weg.
Da's 't MAC van de connected client volgens mij!

Anders download bij 3com ff de networkassistant!
Die geeft je meteen een topologie van je netwerk met MAC / IP en SMTP adressen erbij! ;)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

Volgens mij gaat roaming niet werken bij jou, omdat je meestal 2 dezelfde access point nodig hebt.

Deze moeten dan beide op hetzelfde channel afgestemd worden, bijvoorbeeld channel 6.

Ik kan je niet precies vertellen welke access points roaming ondersteunen, cisco en intel iig wel.

• TD-er
Op donderdag 04 april 2002 12:56 schreef Perplexer het volgende:
Volgens mij gaat roaming niet werken bij jou, omdat je meestal 2 dezelfde access point nodig hebt.

Deze moeten dan beide op hetzelfde channel afgestemd worden, bijvoorbeeld channel 6.

Ik kan je niet precies vertellen welke access points roaming ondersteunen, cisco en intel iig wel.
Dat vermoeden kreeg ik ondertussen ook al.
Ik heb van de importeur van Netgear toegezegd gekregen dat ze zullen uitzoeken hoe het wel zou kunnen gaan werken, want die wisten het ook niet.
Best wel vaag allemaal.

Verwijderd

werk je met die wep encryptie?
Zet die maar eens eventjes uit dan.

Heb je ook de netwerkkaart/accespoint op dezelfde channel zitten?
Pagina: 1