kt7a-raid XP installatie

Pagina: 1
Acties:

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 21:44

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Topicstarter
Ik heb een Abit KT7A-Raid met 256 MB RAM en een Asus V7700 GF2 GTS

IDE 1 = Primary CDROM, Secondary HDD
IDE 2 = Primary CD-RW, Secondary none
IDE 3 = Primary Maxtor 20 GB 7200 RPM HDD (System Disk)
IDE 4 = None

Nu is er een hoop geschreven over xp, via, kt7a enz. Ik zou graag willen weten wat ik nu wel en niet moet installeren. Ik hoor lees zaken over slechte hd performance, instabiliteit, schokkende muis etc.

Moeten er nu wel of geen via 4-in-1 drivers geinstalleerd worden?
Moeten er nu wel of geen nieuwe HPT370 drivers geinstalleerd worden?
Moet er nu wel of geen via latency patch geinstalleerd worden?

Ik kan alleen XP installeren als mijn bios (KT77N) is failsafe mode staat. XP staat er nu op met alleen een netwerkkaart geinstalleerd in pci slot 2 en nvidia driver 27.51

Verwijderd

In principe hoef je alleen winXP te installeren en daarin zit alles al wat je nodig hebt..bij jou config..

Hoe loopt winXP nu bij jou?

Bij mij loopt het namelijk perfect op een KT7a

• Wreckerrm

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Topicstarter
Het liep best goed. Maar in Sisoft Sandra kreeg ik niet meer dan 6500 punten. Na een nieuwe installatie is het weer tussen de 16000 en de 20000 punten.

Voor de rest ben ik tevreden. Alleen heb ik altijd heel veel problemen om de installatie aan de praat te krijgen. Met het laden van de NTFS driver gaat het fout. In plaats van dat de installatie echt start, krijg ik dan een bsod.

• epjwpsvk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-03 08:42
Ik zou je in ieder geval aanraden niet de nieuwe hpt bios te installeren want bij mij gaan de spellen net zoals red alert 2 en renegade erg traag lopen.Gewoon alles orginele drivers en het loopt als een trein :)

AMD Athlon64 2800+, Asus K8V, 2x 512MB PC3200 DDR SDRAM (PMI), (2x Hitachi Deskstar 7K250 80GB (7200RPM, SATA, 8MB) Raid 0, Club3D GeForce FX5900 XT 128MB

• Wreckerrm

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Topicstarter
Welke HPT370 bios heb je dan? Ik gebruike een versie met de 2.31 bios. In plaats van het energy star logo heb ik nu het ghostbusters logo. www.biosmods.com

Zijn er meer mensen met de ervaring dat nieuwe highpoint drivers de boel traag wordt?

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 11:30 schreef Wreckerrm het volgende:
Het liep best goed. Maar in Sisoft Sandra kreeg ik niet meer dan 6500 punten. Na een nieuwe installatie is het weer tussen de 16000 en de 20000 punten.

Voor de rest ben ik tevreden. Alleen heb ik altijd heel veel problemen om de installatie aan de praat te krijgen. Met het laden van de NTFS driver gaat het fout. In plaats van dat de installatie echt start, krijg ik dan een bsod.
Ik heb gehoord dat een KT7a in combi met een V7700 problemen kan geven. Maar weet er verder ook nix van. Misschien zou je daar eens op kunnen zoeken?

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 12:01 schreef Wreckerrm het volgende:
Welke HPT370 bios heb je dan? Ik gebruike een versie met de 2.31 bios. In plaats van het energy star logo heb ik nu het ghostbusters logo. www.biosmods.com

Zijn er meer mensen met de ervaring dat nieuwe highpoint drivers de boel traag wordt?
ik heb dat probleem ook, mijn bios is gewoon 7N-2.31 (KT7A-raid)
maar als ik in windowsXP highpoint driver 2.31 installeer, dan wordt alles traag (vooral winamp lijst met 1500 files).
dit zelfde gebeurd met 2.3 drivers.

Alleen driver 1203 werk perfect, maar dan moet je wel een nieuwe installatie van Windows hebben, anders werkt het niet, op een een of ander manier werkt het niet goed als je 2.3 of 2.31 geinstallaleert hebt en daarna terug naar 1203 wil installeren.

DUS EERST WINDOWS XP (OF W2K) OPNIEUW INSTALLEREN, DAN ALLEEN HIGHPOINT DRIVER 1203 INSTALLEREN!!!
als test kan je Winamp lijst laden (read titles on load), dit mag niet overdreven lang duren :) .
voor highpoint bios maakt het niet uit welke bios je gebruikt, gewoon de laatste (2.31) is goed ;) .
Pagina: 1