Toon posts:

[IBM] 60, 80 of 120 GB?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een nieuwe schijf te kopen maar weet niet welke ik het beste kan pakken. De grote maakt mij niet zo veel uit, gaat meer om snelheid en kwaliteid van de schrijven.

Van de GXP80 en GXP120 heb ik nog niets kunnen vinden op het forum van gebruikers (behalve 1 van 80gb die na de klote was)

Ik heb nu zelf een 60GXP 60 GB (Deskstar 60GXP IC35L060), nu zag ik ook dat er een IC 61,4 GB U100 IC35L060VR

wat is het verschil dussen AV en VR?

(geen maxtor, WD, etc. ik wil alleen ibm)

Welke moet ik nu pakken :?

Verwijderd

AVER = 60GXP
AVVA = 120GXP

http://www.storage.ibm.com/hdd/prod/deskstar.htm

60GXP heeft een hoog uitval percentage :/ Die van mn broer is ook naar de filistijnen.. Nou wel een nieuwe gekregen van IBM gelukkig :)

120GXP is dacht ik ook sneller :)

Verwijderd

geen van alle blijkbaar.

Zie www.2cpu.com

hier staat een bericht dat IBM officieus meldt dat deze harddisks niet bedoeld zijn om langer als 8 uur per dag actief te zijn (desktop gebruik).

Voor zover het toevertrouwen van al je kostbare data |:(

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 09 maart 2002 02:40 schreef BBL the 2nd het volgende:
geen van alle blijkbaar.

Zie www.2cpu.com

hier staat een bericht dat IBM officieus meldt dat deze harddisks niet bedoeld zijn om langer als 8 uur per dag actief te zijn (desktop gebruik).

hier staat er eentje sinds 1 januari al continue aan, misschien 8 uurtjes uit geweest in die tijd :) ze draaien hier gewoon goed (gaat over 60GXP)

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-03 09:19
geen van alle blijkbaar.

Zie www.2cpu.com

Dan ben ik geen desktopgebruiker dus...
IBM, jullie worden bedankt.
Bedankt voor het maken van betrouwbare, normaal werkende hardeschijven.

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
geen van alle blijkbaar.

Zie www.2cpu.com

Officieel zouden ze volgens mij 12 uur per dag moeten kunnen draaien. 8 uur per dag is zelfs voor een desktop machine soms weinig.
Pagina: 1