Toon posts:

ip adres achterhalen

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een linux pc, via een gateway op het internet. Graag wil ik mijn ip -adres, verkregen van onze provider, achterhalen.

Als ik via de modem inbel (dus niet via gateway) is dit makkelijk te achterhalen dmv de details van de inbelverbinding op te vragen.

Via de gateway is mij dit niet gelukt. Hoe kan ik dit ip -adres achterhalen?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

jouw "internet IP" = gateway IP

als je gewoon een traceroute doet van jouw PC naar een internetserver dan krijg je em wel te zien. (ik weet niet hoe je het onder linux anders doet ;))

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ga naar grc.com daar staat een page waarin je je ip kunt opvragen.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 maart 2002 09:53 schreef limoentje het volgende:
jouw "internet IP" = gateway IP

als je gewoon een traceroute doet van jouw PC naar een internetserver dan krijg je em wel te zien. (ik weet niet hoe je het onder linux anders doet ;))
Wanneer ik via traceroute ga testen krijg ik het ipadres van de gateway te zien, waarlangs ik het internet op ga.

Het gaat me juist om mijn eigen specifieke ip -adres.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op vrijdag 08 maart 2002 10:03 schreef pottieman het volgende:

[..]

Wanneer ik via traceroute ga testen krijg ik het ipadres van de gateway te zien, waarlangs ik het internet op ga.

Het gaat me juist om mijn eigen specifieke ip -adres.
Jij hebt alleen maar een intern Lan adres.
Waarschijnlijk 192.168.x.xxx

add:
Ach ik zie het al, wij interpreteren je post verkeerd.
Jij wil het equivalent van het win commando winipcfg maar dan in linux.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op vrijdag 08 maart 2002 10:05 schreef KillerAce_NL het volgende:

[..]

Jij hebt alleen maar een intern Lan adres.
Waarschijnlijk 192.168.x.xxx

add:
ifconfig :?

[edit]trouwens meer een NOS vraag dan een NT

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op vrijdag 08 maart 2002 10:05 schreef KillerAce_NL het volgende:
add:
zeker weten? hij vraagt om het IP adres wat van de provider gekregen wordt, dit geldt alleen voor de gateway. Het IP wat de PC van de topicstarter heeft is vrijwel zeker een LAN adres en heeft niets met het Internet te maken...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Of hij weet het ip van zijn gateway en krijgt zelf een ip via DHCP (Chello). Daar zit je immers ook op inet via een gateway.
Anyway het verhaaltje is een beetje onduidelijk, vraagstelling moet strakker.

Verwijderd

Als je IRC heb, kan je het zo zien, welk ip je hebt.
(voor degene die het niet weten op je nick klikken en dan whois uitvoeren.) 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Ben inmiddels al een paar stappen verder.

Voor de duidelijkheid:

Op dit moment ben ik een applicatie(tje) aan het schrijven, welke via sockets werkt.

Deze applicatie draait op poort 80 van mijn pc (persoonlijke webserver dus). Intern werkt deze uitstekend door op een willekeurige pc in het netwerk naar het ip -adres 10.20.255.28 te gaan.

Nu wil ik deze op "het grote internet" testen. Dus heb ik een ip -adres nodig, via welke ik mijn eigen pc kan benaderen. Dus iets als 195.121.x.x.

Via internetsites heb ik een ip -adres weten te achterhalen. Het probleem is dat dit adres van de gateway is. Wat ik zoek is het ipadres van mijn eigen pc, dus niet van de gateway.

Dit lukt door de gateway te omzeilen, maar dat is niet de oplossing die ik zoek.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

als je via een gateway met het internet verbonden bent, kan een PC vanaf het internet (ik bijvoorbeeld) de webserver op jouw computer helemaal niet benaderen omdat jij geen "internet IP" hebt, alleen de gateway heeft een "internet IP".

Oplossing: dan moet de poort waarop je webserver draait doorgeroute worden zodat de gateway verkeer voor jouw webserver doorstuurt naar een lokaal (LAN) IP, oftewel portmappen.

Pagina: 1