Toon posts:

DTT3500 instellingen voor EAX Gaming

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren heb ik bovengenoemd setje thuis, samen met een SB Live Value. Ik kom er alleen niet uit hoe ik alles in moet stellen tijdens het gamen.. Volgens de handleiding moet het CMSS gedeelte op 5.1 staan, en source select op line in/digital in. Dat heb ik (dig. in) maar vervolgens krijg ik maar geluid door 2 (voor) boxen. Zet ik m op Music ipv 5.1 krijg ik wel over alle boxen geluid maar ja.. weinig dimensionaal natuurlijk.
Bij het afspelen van DVD's werkt alles perfect.
Ik werk met XP, in het control panel heb ik als type speakers 5.1 staan, lijkt me goed. Verder heb ik nog de laatste XP drivers van creative geinstalleerd (Audio HQ, Mixer etc.) Vreemd genoeg krijg ik hier ook geen (test) geluid over de achterspeakers als ie op 5.1 staat..

Kortom, wat doe ik in godsnaam fout?!

PS Ik gebruik zo'n meegeleverde converter van SPDIF(?) naar DIN.

Verwijderd

heb je digitale stekkertje wel gebruikt? gele stekkertje.. als het goed is...
En anders dan kan het aan je line-out/rear liggen, ff al je kabels bijlangslopen.. (wat me ook op was gevallen was dat het geluid niet mooi wordt als je in de creative software zegt dat hij 5.1 system gebruikt.. 4.1 klinkt veel mooier)

Verwijderd

je zal 4.1 moeten gebruiken als je een value hebt(1024) heb je een 5.1 OEM dan zal die op 5.1 moeten staan

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp er nu helemaal niks meer van.. Mijn pc herkent die kaart (al jaren) als een sb live value. als ik echter op de site van creative kijk, zeggen ze dat die spdif uitgang een 12 pins connector is.. en bij mij is het toch echt die 'gele' uitgang!
Iemand een idee?

http://dmzweb4.europe.creative.com/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE/,/?St=92,E=0000000000000899323,K=9666,Sxi=2,Case=obj(757)

Verwijderd

Topicstarter
Ter info: Bij het kijken van DVD gaat netjes dat Dolby Surround lampje (die onderste) branden..

Verwijderd

Topicstarter
Excuus, ben ik weer.. als ik dit diagrammetje

http://dmzweb3.europe.creative.com/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE/,/?St=9,E=0000000000000899783,K=150,Sxi=1,Case=obj(919)

moet geloven heeft een Live Value helemaal niet zo'n geel digitil out connectortje..
Zou windows mij soms voorliegen en is het stiekem een 1024 player ipv een value?!?! (het is een krijgertje dus ik weet zelf niet wat het is...)
Pagina: 1