Toon posts:

mogelijk kapot ja of nee

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een oude 468 waar max 4 mb in de eerste ramm bus kan en 16 mb in de tweede ramm bus

Nou heb ik een keer het geuegen er uit gehaald voor een ander computer maar wat blijkt ik krijg nu als max als ik alle sleuven vol doe 8 mb totaal terwijl er twintig inzit

Hoe weet ik nou wat er kapot is?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Hmm. Simmetjes al een keer goed aangedrukt!?

Over wat voor geheugen hebben we het trouwens? 72-pins simms of dimms?

Bij simmetjes moet je paren van 2 plaatsen, die gelijke een gelijke grootte moeten hebben..

Verwijderd

Topicstarter
het zijn 72 pins simmetjes en ja ze zitten er goed in want anders doet hij helemaal niks

En er zitten er 4 van 1mb in 4 van 4 mb in
dus de paren van twee kloppen alleen zegt hij dat die 4 van 4 maar 4mb totaal zijn

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 10:23

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Op vrijdag 08 maart 2002 10:27 schreef Twynn het volgende:
Hmm. Simmetjes al een keer goed aangedrukt!?

Over wat voor geheugen hebben we het trouwens? 72-pins simms of dimms?

Bij simmetjes moet je paren van 2 plaatsen, die gelijke een gelijke grootte moeten hebben..
Hmm... bijna goed. ;)

DIMMs in een 486?

SIMMs moeten inderdaad in paren van 2 geplaatst worden, indien het 72-pins geheugen is. 30-pins geheugen kan dacht ik per stuk geplaatst worden (of was dat alleen in 386's?)

Of gold die regel van plaatsen in paren alleen bij Pentiums?

Hmm... ik merk dat het alweer een tijdje geleden is. :)

... en oranje! :P

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

(jarig!)
Jij zegt dat het 72 pins banken zijn, maar daar zitten er zelden 8 stuks van op een mobo hoor. En 72 pins simmen zijn er niet eens in 1MB uitvoering. Ik denk dus dat het 30 pins simmetjes zijn.

Verwijderd

nog een addertje,
single of double side simms ?
indien double,kan het bordje daarmee om?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op vrijdag 08 maart 2002 10:36 schreef iNSaNe-oNe het volgende:
Hmm... bijna goed. ;)

DIMMs in een 486?
Mjah.. Beetje in de war met de pentium-systemen.. |:(
SIMMs moeten inderdaad in paren van 2 geplaatst worden, indien het 72-pins geheugen is. 30-pins geheugen kan dacht ik per stuk geplaatst worden (of was dat alleen in 386's?)

Of gold die regel van plaatsen in paren alleen bij Pentiums?
Mjah, ik haalde ook het een en ander door elkaar.. 486 systemen hadden inderdaad 4 30-pins simmetjes nodig, of 1 72-pins simmetje..
Bij pentium-systemen moesten de 72-pins simms per 2 worden geplaasts.. (en als ze nog 30-pins zouden hebben, dan per 8!)

(overigens was het bij de 386DX 4 30-pins simmetjes, bij de SX waren er 2 nodig).
Hmm... ik merk dat het alweer een tijdje geleden is. :)
Mjah, idd.. Vandaar de fouten ook ;)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
een pentium heeft een 64 bits geheugen bus, dus simms moeten per 2 (want 1 72p simm is 32bit)
486 heeft 32bits bus dus 72pins simms per 1. 30pins zijn geloof ik 16bit dus die moeten in een (32bit) 486 per 2 worden geplaatst.. (als 30pins 8bit zijn moeten ze dus per 4, dit weet ik alleen niet meer zeker..)

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Volgens mij zijn 30pins SIMMs 8 bit. Maar goed, ik denk dat je geheugen niet kapot is maar dat je geheugen configuratie ongeldig is. 486ers kunnen heel kieskeurig zijn qua geheugen. Probeer de handleiding van internet te halen en zoek op in welke volgorde je de geheugenmodules moet plaatsen.

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

Pagina: 1